Bekijk Poll Resultaten: Winterbanden

Stemmers
843. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ja

    638 75,68%
  • ik niet, onzin in NL

    147 17,44%
  • niet nodig, ik heb quattro

    58 6,88%
Pagina 72 van 93 EersteEerste ... 226268697071727374757682 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.421 tot 1.440 van de 1852

Onderwerp: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

  1. #1421

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ik ben op de helft
    A3 klaar voor de zomer, A4 nog in wintertrim.
    maar de A4 gaat hopelijk ook deze week over.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #1422
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.692
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Wintersloffen kunnen er weer onder ! T terug naar max 10 en 's nachts rond de 4......
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #1423
    john212's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    69
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ben nieuw bij Audi. 10 jaar Renault Laguna 3.0 V6 gereden. Nu sinds enkele weken Audi A4 Allroad 2.0 TFSI. (wat een fijne auto !!)
    Nooit winterbanden gehad. Nu meteen 4 winterbanden met velgen erbij genomen (wat een grip zal dat geven in combinatie met de 4-wiel aandrijving vergeleken met de Laguna met 2-wiel en zomerbanden.... Ze liggen vooralsnog in mijn garage. Wellicht naar bandenhotel inclusief 2x wissel per jaar. Twijfel nog daarover....... Kosten (bij Audi) best fors - Denk erover zelf te gaan wisselen (geen afspraak nodig, zelf moment bepalen zonder wachttijd, mogelijkheid velgen mooi schoon te maken en waxen na wissel - maar daartegenover staan ze wel in de weg het hele jaar, moet ik zelf aan de klus in weer en wind, etc)

    Hoe doen jullie de banden+velgen wissel ?? Zelf doen of bij dealer/ander bandenhotel ?

  4. #1424
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john212 Bekijk Berichten
    Ben nieuw bij Audi. 10 jaar Renault Laguna 3.0 V6 gereden. Nu sinds enkele weken Audi A4 Allroad 2.0 TFSI. (wat een fijne auto !!)
    Nooit winterbanden gehad. Nu meteen 4 winterbanden met velgen erbij genomen (wat een grip zal dat geven in combinatie met de 4-wiel aandrijving vergeleken met de Laguna met 2-wiel en zomerbanden.... Ze liggen vooralsnog in mijn garage. Wellicht naar bandenhotel inclusief 2x wissel per jaar. Twijfel nog daarover....... Kosten (bij Audi) best fors - Denk erover zelf te gaan wisselen (geen afspraak nodig, zelf moment bepalen zonder wachttijd, mogelijkheid velgen mooi schoon te maken en waxen na wissel - maar daartegenover staan ze wel in de weg het hele jaar, moet ik zelf aan de klus in weer en wind, etc)

    Hoe doen jullie de banden+velgen wissel ?? Zelf doen of bij dealer/ander bandenhotel ?
    Zelf doen, vanwege de voordelen zoals je die zelf hebt benoemd.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  5. #1425

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john212 Bekijk Berichten
    Hoe doen jullie de banden+velgen wissel ?? Zelf doen of bij dealer/ander bandenhotel ?
    Altijd zelf, inderdaad ook mooi tijd om even lekker schoon te maken.
    Opbergen kan lastig zijn, ik heb het geluk dat ik ze bij mn Pa kwijt kan op de zolder van z'n garage.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic


  6. #1426
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Ik wissel ook altijd zelf, tenzij er nieuwe banden rond moeten. Je kiest inderdaad zelf wanneer je wisselt, en op een klein half uurtje ben ik wel rond.

  7. #1427
    john212's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    69
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    OK. Zelf doen dus......
    - Iemand ervaring met velgen Fondmetal Xion - kunnen die met dezelfde wielbouten vast als de originele Audi (zomer) velgen ? (er zijn geen bouten bij de wintervelgen)
    - originele krik of potkrik gebruiken ?
    - monteren met momentsleutel of gewoon stevig vast ?
    - nog iets van vet op de bouten doen of juist niet ?
    - Hoe de banden opslaan ? Moet dat met zo'n speciale velgenstandaard of kunnen ze gewoon op een stapeltje van 4 liggen. Mag dat op de grond (geverfd beton) of moet dat op plastic, hout, nog anders ? Denk er zelf aan een houten of spaanplaat plateau met 4 zwenkwieltjes te maken en ze daar als stapel op te leggen. Zijn ze simpel verplaatsbaar.

    (je ziet: beginnend winterbanden gebruiker :-)

  8. Ad
  9. #1428

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Qua krik heb ik gewoon zo'n garagekrik van Conrad/Aldi etc, kost tussen de 20 en 30 euro meestal en werkt perfect. (en veel beter dan dat simpele dingetje bij de auto)
    Wel even netjes een doek of plak rubber tussen de krik en de auto inleggen tegen beschadigingen.
    En altijd eerst de wielbouten een slagje los draaien en daarna pas de auto op de krik (minder kracht zetten dan, dus ook minder kans op van de krik schieten).

    Let ook op dat je de bij wielen van de as waarop je NIET aan het wisselen bent, even een steen of flink stuk hout voor 1 wiel en achter het andere wiel legt, je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Daarnaast het te wisselen/gewisselde wiel altijd onder de dorpel leggen als de auto op de krik staat, tegen vallen.
    En uiteraard de auto op de handrem én in de versnelling.

    Momentsleutel zelfde, even bij Conrad neuzen of aanbiedingen in foldertjes in de gaten houden, mijne was 20 euro.

    Heel klein beetje kopervet op de boutjes is aan te raden.

    Qua velgen is over het algemeen de regel dat bij originele Audi velgen en niet-originele Audi velgen afwijkende regels gelden voor bouten, bolconisch en conisch.
    Gebruik even de zoekfunctie, is vast wel wat over geschreven (weet het zo ff niet meer uit mn hoofd)

    Banden/wielen (ik neem aan dat je het over hele wielen hebt, en niet de banden er zelf afhaalt en dezelfde velgen van winterbanden voorziet) kun je inderdaad het beste opslaan op een velgenboompje. Koop je bij de action voor nog zo'n 10 a 15 euro, let wel even op de max. breedte van de banden (ik zie allroad - dus waarschijnlijk breder dan gebruikelijk), mijn 225'ers passen er in ieder geval nog op.

    Qua makkelijk verplaatsen zou je die velgenboom inderdaad op zo'n "hondje" (stevige plank met 4 wielen) kunnen zetten.

    Als laatste tip; scoren even zo'n bandenmarkeerpen of vetkrijtje en zet per wiel erop waar het vandaan komt (LA, RA, LV, RV) zodat je ze volgende keer op dezelfde plek terug kunt zetten. Uiteraard op het loopvlak schrijven, dan is het er zo weer vanaf.
    En daarnaast raadzaam om de banden even op flink hoge spanning te zetten (3 bar ofzo) als je ze in de schuur weglegt, blijven ze beter van.
    Laatst gewijzigd door Bob; 16-06-14 om 13:50.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #1429
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door john212 Bekijk Berichten
    OK. Zelf doen dus......
    - Iemand ervaring met velgen Fondmetal Xion - kunnen die met dezelfde wielbouten vast als de originele Audi (zomer) velgen ? (er zijn geen bouten bij de wintervelgen)
    - originele krik of potkrik gebruiken ?
    - monteren met momentsleutel of gewoon stevig vast ?
    - nog iets van vet op de bouten doen of juist niet ?
    - Hoe de banden opslaan ? Moet dat met zo'n speciale velgenstandaard of kunnen ze gewoon op een stapeltje van 4 liggen. Mag dat op de grond (geverfd beton) of moet dat op plastic, hout, nog anders ? Denk er zelf aan een houten of spaanplaat plateau met 4 zwenkwieltjes te maken en ze daar als stapel op te leggen. Zijn ze simpel verplaatsbaar.

    (je ziet: beginnend winterbanden gebruiker :-)
    Hoi John,wel in gaten houden dat een Allroad een totaal andere ET waarde heeft. Heb zelf gekozen voor (Duitse) originele 17" Allroad velgen.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  11. #1430
    john212's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    69
    Posts
    70
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Hoi John,wel in gaten houden dat een Allroad een totaal andere ET waarde heeft. Heb zelf gekozen voor (Duitse) originele 17" Allroad velgen.
    Ja, die is kleiner dan bij de A4 begrijp ik.
    Ik heb ET 28

  12. #1431
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wie gaat er op winterbanden en wie niet?

    ff googlen op bandentrolley of bandenkar, ik heb er ooit 1 voor ca 40 euri gescoord
    Superhandig, stapelen (op aanlegvlak velg uiteraard, 245 breed gaat nog net bij mij) én verrijdbaar
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  13. #1432
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Winterbanden

    Ik zie sinds vorige week al weer diverse auto's met de stalen velgen met winterbanden rondtuffen. Zijn er hier ook al mensen zo gek om de winterbanden er nu al met deze temperaturen eronder te schroeven??
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  14. #1433

    Standaard Re: Winterbanden

    Dat was mijn eerste reactie ook toen ik op de parkeerplaats bij mijn werkgever diverse auto's zag met niet OEM velgen.
    Argument, toen ik dat vroeg, was dat ze ook veel in zuidelijk Duitsland onderweg zijn en daar kan het al vriezen boven de 650meter.

    Maar voor mij? Ik wacht zolang mogelijk. Met de huidige NL Temperaturen zijn winterbanden onveiliger dan zomerbanden.
    Porsche 911 (997] Turbo Cabrio - 2008 zwart / Alfa Romeo Stelvio - 2019

  15. #1434
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiphol Bekijk Berichten
    Dat was mijn eerste reactie ook toen ik op de parkeerplaats bij mijn werkgever diverse auto's zag met niet OEM velgen.
    Argument, toen ik dat vroeg, was dat ze ook veel in zuidelijk Duitsland onderweg zijn en daar kan het al vriezen boven de 650meter.

    Maar voor mij? Ik wacht zolang mogelijk. Met de huidige NL Temperaturen zijn winterbanden onveiliger dan zomerbanden.
    Ik zuid Duitsland vind ik het niet gek en zeker met de Duitse regelgeving omtrent Winterbanden. Maar dit was gewoon hier in Nederland met Nederlandse auto's. Vorig seizoen heb ik mijn gloednieuwe winterbanden ook voor jan met de korte achternaam half opgereden. Zelfs ben ik toen nog op wintersport vakantie geweest in Oostenrijk waar ik ze totaal niet nodig gehad heb.

    Dit jaar wacht ik ook echt tot het kwik voor langere tijd richting het vriespunt gaat voor ik ze eronder gooi.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #1435
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.550
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Ik twijfel om ze al te monteren ergens in de komende weken, vanaf volgende week gaan de temperaturen iets omlaag en op de tijdstippen dat ik rij is het dan al onder de 7-8 graden. Daarbij heb ik weinig zin om de winterbanden pas te monteren als het echt vriest, dan zit ik liever bij de kachel
    Laatst gewijzigd door emiel10; 29-10-14 om 15:36.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  17. #1436
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Wow, nog een topic over winterbanden.. volgens mij zijn er al aardig wat inmiddels.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  18. #1437
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    LOL Elk jaar hetzelfde. Wacht, ik gooi hem er even in:

    Ik heb geen winterbanden nodig, want ik heb Quattro!
    Audi A6 Avant 3.0 TFSI Quattro S-tronic Hartog Tuned Mijn voorsteltopic
    Voorheen: 2011-2016 B7 Limo 2.0TFSI Quattro Tiptronic

  19. #1438
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4quattro2007 Bekijk Berichten
    ...ik heb geen winterbanden nodig, want ik heb quattro!
    lol....
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  20. #1439
    DutchCerby's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    51
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Winterbanden

    Ik heb zojuist alvast winterbanden + velgen aangeschaft maar het suffe is dat ik de adapter dus niet kan vinden. Niet dat de wielen er nu al ondergaan maar toch wel handig om die adapter te hebben. Enig idee waar die normaal te vinden is in een A6 4F Allroad?

  21. #1440
    bensen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    115
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Winterbanden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Quattro2007 Bekijk Berichten
    LOL Elk jaar hetzelfde. Wacht, ik gooi hem er even in:

    Ik heb geen winterbanden nodig, want ik heb Quattro!
    Mijn ervaring is ook dat quattro veel goedmaakt als je op zomerbanden blijft rijden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •