Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 29 van de 29

Onderwerp: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Tja, een stoeprand lijkt me moeilijk met de binnenzijde van de band, al moet ik toegeven dat het er wel uitziet als aanlopen. Maar dat zou ik toch goed moeten horen binnen lijkt me. Heb wel veel paswegen gereden deze zomer met maximale stuuruitslag; zal dat aanlopen ook nog even checken.
    Neemt niet weg dat ook links voor en rechts achter kleine scheurtjes hebben op dezelfde plek als rechts voor gescheurd is. Zal dan moeten komen door te lage spanning of fabrikagefout. Maar 2.8 leek mij tot nu toe niet kritisch laag; zeker niet bij niet 100% belading en relatief kort 220 rijden.

  2. #22
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    2.8 is volgens mij ook niet (te) laag. Zou dat van het merk band afhangen? Lijkt me meer een kwestie van de maatvoering die om een andere druk kan vragen. Meer dan 3.0 doet volgens mij helemaal niemand, ook niet bij auto's van 1800 kg. Zitten we dan allemaal te suffen en de bandenhandelaar met zijn adviezen ook? Daarmee lijkt me de uitleg van Vredesteijn wat vager worden.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #23

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Conti geeft ook rond de 3,3 bar op voor die maat banden onder een S6, ze (bandenfabrikanten) hebben het vast allemaal verkeerd.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Conclusie van Vredestein was inderdaad een te lage bandenspanning in combinatie met hoge belasting/snelheid. Advies is spanning altijd op 3.2 voor en 3.4 achter te houden bij mijn S6 op 255/35 R18 banden. Bij lage belasting zou je 0.4 hier onder kunnen gaan zitten.
    Al met al niet echt een verklaring gevonden, ze hebben wel flink korting gegeven op mijn nieuwe Sessanta's. Omdat de banden achter ook al scheurtjes aan de binnenkant vertoonden nu rondom nieuw.
    Verder nog het advies gekregen om metalen ventielen te gebruiken omdat je anders bij hoge snelheden lekkage langs je (rubber) ventiel kunt krijgen door de centrifugaalkracht. Die zitten er nu dus ook op..

    Oorzaak blijft wat mij betreft nog niet helemaal helder, maar zeker is dat ik ze nu blijf rijden op de door de bandenfabrikant voorgeschreven waarden.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    358
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Vandaag ook m'n sessanta gescheurd langs binnenkant !! nog zeker 5mm profiel. 255/30 X 20 bandendruk ook altijd 2.8bar.(A6 Avant Tdi)
    Band is nu binnen bij m'n bandenman , nu wachten op antw van Vredestein ...
    Zal morgen de binnenzijde van m'n 3 andere ook maar eens nakijken !!!!!!!!!!!


    Laatst gewijzigd door fastvwke; 18-11-10 om 20:41.


  6. #26

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Was er niet ook een draadje waar een dunlop band dezelfde schade liet zien?...

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    dat ziet er ook al lekker uit. Ik weet niet van welk jaar deze banden waren en hoeveel km je erop hebt gereden? Dit is in ieder geval geen reclame voor Vredestein zo. Deze banden worden soms ook echt op hoge snelheden gebruikt; als ze dan niet goed zijn neemt dat wel risico's met zich mee.

    Hoe zijn je andere banden?

    Ben wel benieuwd of deze slijtage/scheuren met deze banden specifiek bij Audi zijn of dat deze ervaringen er ook zijn op andere merken.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    zelfde problemen, 2 volledig ingescheurde Vredestein Ultrac Sessanta's op Audi A4 Quattro (((
    image3.jpgimage2.jpgimage1.jpg

  10. #29
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Lijkt me aan uitlijning te liggen
    '01 rs4 641 ps

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •