Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

  1. #1

    Standaard Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Zijn er al people's die slechte of goede ervaring hebben met de band van Vredestein?
    Prijstechnisch is de band wel aantrekkelijk en zn uiterlijk ook.
    Heb al bandentests bekeken maar het is wel vreemd dat er steeds helemaal een andere uitslag uit komt, misschien is er geen groot verschil meer onderling in de eigenschappen.
    Ik ben namelijk van plan om 19 inch s8 velgen in te kopen maar moet alleen nog een bandenkeuze maken dus mening zijn van harte welkom.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    In ieder geval een mooie tekening. Als er iets is wat op het oog reeds problemen zou kunnen opleveren dan is het de waterafvoer. Het water kan precies maar aan een zijde weg.

    Hier in B wordt er wel met die banden gereden. Doch via testaankoop nog niet veel van gezien.
    Groeten Jonny

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.697
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard

    Rij eigenschappen zijn heel erg goed van de band.
    In de regen ook geen problemen.
    Alleen kunnen ze wel wat meer herrie maken.
    Als je over de strepen rijdt en op open asfalt beton kunnen ze janken.

    mvg Michel.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

    Seat Leon 1P 2.0TFSI 270Pk / 412Nm en Seat sport pakket.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Heb recent Vredestein Sporttrack op mijn A4 gehad...Aaaaahhhh! wat een lawaai! Heb ze direct vervangen door Michelin en heb nu gelukkig weer rust!

  5. #5

    Standaard

    Die Vredestein sporttrack is volgens mij een totaal andere band!


  6. #6
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ja want de foto is van de Ultrac Sessanta hun aller nieuwste band. De band waarvan sprake heeft een "V" motief.
    Groeten Jonny

  7. #7

    Standaard

    Zeer mooie band om te zien, heb ze het afgelopen seizoen op mijn zomersetje gereden en ben er zeer tevreden over. Kan niets zeggen over de slijtvastheid daar ik er denk ik nu pas een 4000km mee gereden heb. Niet iedereen vind de band even stil maar ieder zijn keus. suc6 met je keuze....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi cariolet 2.3, Audi A4 1.9 TDI avant

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel N.
    Zeer mooie band om te zien, heb ze het afgelopen seizoen op mijn zomersetje gereden en ben er zeer tevreden over. Kan niets zeggen over de slijtvastheid daar ik er denk ik nu pas een 4000km mee gereden heb. Niet iedereen vind de band even stil maar ieder zijn keus. suc6 met je keuze....
    Welke maat heb je en wat vind jij van het geluid?
    Dat zou nog de enige reden zijn dat ik ze niet zou kopen.

  10. #9

    Standaard

    Het geluid vind ik zelf minimaal en zeker niet storend, heb ze onder mijn A8 zitten en dat is natuurlijk een erg stille auto dus het minste of geringste hoor je. De maat die ik er onder heb zitten is 245-45-18.
    Audi cariolet 2.3, Audi A4 1.9 TDI avant

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    441
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel N.
    Zeer mooie band om te zien, heb ze het afgelopen seizoen op mijn zomersetje gereden en ben er zeer tevreden over. Kan niets zeggen over de slijtvastheid daar ik er denk ik nu pas een 4000km mee gereden heb. Niet iedereen vind de band even stil maar ieder zijn keus. suc6 met je keuze....
    Ik begreep dat ze geen linker en rechterband hebben gemaakt, en dat de banden wel een draairichting hebben. Het profiel van jouw linkerwiel loopt nu van achter gezien van linksonder naar rechtsboven. Hoe ziet het rechterwiel er dan uit? Ook van linksonder naar rechtsboven?

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffie1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel N.
    Zeer mooie band om te zien, heb ze het afgelopen seizoen op mijn zomersetje gereden en ben er zeer tevreden over. Kan niets zeggen over de slijtvastheid daar ik er denk ik nu pas een 4000km mee gereden heb. Niet iedereen vind de band even stil maar ieder zijn keus. suc6 met je keuze....
    Ik begreep dat ze geen linker en rechterband hebben gemaakt, en dat de banden wel een draairichting hebben. Het profiel van jouw linkerwiel loopt nu van achter gezien van linksonder naar rechtsboven. Hoe ziet het rechterwiel er dan uit? Ook van linksonder naar rechtsboven?
    Goede vraag!!!

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffie1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcel N.
    Zeer mooie band om te zien, heb ze het afgelopen seizoen op mijn zomersetje gereden en ben er zeer tevreden over. Kan niets zeggen over de slijtvastheid daar ik er denk ik nu pas een 4000km mee gereden heb. Niet iedereen vind de band even stil maar ieder zijn keus. suc6 met je keuze....
    Ik begreep dat ze geen linker en rechterband hebben gemaakt, en dat de banden wel een draairichting hebben. Het profiel van jouw linkerwiel loopt nu van achter gezien van linksonder naar rechtsboven. Hoe ziet het rechterwiel er dan uit? Ook van linksonder naar rechtsboven?
    De banden zijn dan wel asymetrisch, maar ze zijn niet richtingsgebonden.
    Ze hebben daartegen wel een binnen- en buitenkant, dat is wel belangrijk bij het monteren van deze banden. Je hoeft dus niet om de draairichting te denken, ze kunnen dus van links naar rechts gewisseld worden.
    Huidig: '98 A4 Limousine 1.8 20V ADR Quattro
    Vorig: '91 80 type 89 1.8S Comfort Edition

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    441
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Oke,
    thanks.

  15. #14

    Thumbs up Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Ik heb mijn eerste Vredestein Ultrac Sessanta 225/45/17 versleten. Ondanks ik een stevige rijstijl heb, hebben de voorbanden het toch 37000 km met mij uitgehouden. Nooit bij droog of nat wegdek hebben ze me verrast. Vorig jaar heb ik ze € 125 per band betaald, en er komen zeker nieuwe op mijn Saab. De banden zijn prima.
    Laatst gewijzigd door sporthatch; 13-06-10 om 09:12.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Hierbij even een waarschuwing..
    Ik heb deze banden ruim 1,5 jaar op mijn S6 in de maat 255/35 R18. Heb er tot nu toe max 20000 km mee gereden en nog 5 mm restprofiel. Tot nu toe heel tevreden geweest over de rijeigenschappen; stil en altijd voldoende grip. In snelle scherpe bochten wel wat zoekend vond ik.
    Afgelopen zomer weer mee op vakantie geweest met volle bagage (twee volwassenen). in Duitsland kon ik tussen Oberhausen en Arnhem even goed doorrijden (220), de rest van de weg af en toe 160, harder ging niet ivm files en Baustellen . Er zat wat onbalans in (achter), dus na de vakantie laten uitbalanceren achter. Bij controle van de voorbanden bleek dat 1 band aan de binnenzijde helemaal doorgescheurd was (kwart omtrek en staal zichtbaar; zie foto) en de andere band begon op dezelfde plek rondom ook al scheurtjes te vertonen. Beide voorbanden voortijdig moeten vervangen en waarschijnlijk moeten de achterbanden ook nog (ook daar klein scheurtje op dezelfde plek aangetroffen). Druk was nog keurig 2.8 bar.
    Navraag bij Vredestein leerde dat je volgens hen een veel hogere spanning aan moet houden dan op het tankklepje staat (standaard maat is 255/40 R17); dat is 2.9 bar bij volle belading en 5 personen in de auto (en 2.4 bij een belading van twee personen en weinig bagage). Adviesspanning Vredestein is voor mijn auto voor 3.2 bar en achter 3.4 bar. Dit terwijl ik altijd met 2.8 bar heb gereden. Dat is kennelijk (in ieder geval volgens Vredestein) te zacht en bij mij heeft dat mogelijk (als er geen andere defecten aan de banden worden gevonden) geleid tot een levensgevaarlijke situatie. Je ziet geen scheef afgesleten loopvlak en de scheuren zijn aan de binnenkant bovenzijde van je band.
    De auto is ook helemaal gecontroleerd op uitlijning, maar geen noemenswaardige afwijkingen gevonden. De banden worden binnenkort nog onderzocht door Vredestein, misschien is het een fabrikagefout.

    Ik rij nu dus met 3.2 voor en 3.4 bar achter maar het comfort is nogal achteruitgegaan; je voelt alle klinkertjes onder je doorgaan. Ik heb er nog niet 'sportief' mee gereden, misschien rijden ze nu in bochten wel beter.

    Wordt vervolgd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  17. #16

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Bedankt voor de tip & suc6 met de afhandeling.

    Ik rij normaal rond de 0,2 hoger dan opgegeven volgens fabriek, puur voor meer draagvermogen (bij hoge snelheden).

  18. #17

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    zo, dat ziet er vrij bizar uit. lijkt mij dat als het inderdaad met spanning te maken zou hebben het bij de buitenkant ook wel enigszins zihctbaar had moeten wezen..

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Ja inderdaad, je schrikt je dood. Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat dit door te lage spanning is veroorzaakt. Banden zijn er in april pas onder gekomen na late winterwissel. Toen nog helemaal prima. 5000 km later zien ze er zo uit..

  20. #19

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Te lage spanning = te veel warmte in de band, dus kan best foutgaan op deze wijze.

    De drukberekening van Continental klopt meestal ook wel aardig: http://conti-luftdruck.de/index.php

  21. #20
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ervaring met Vredestein Ultrac Sessanta

    Deze schade ziet er meer uit als aanlopen of een stoeprand geraakt wat later verder is gegaan moet ik eerlijk zeggen...

    Ik heb al 40.000 km Sessanta's op 2,9 bar (235/35/19) en die zijn nog zeer goed. Ik zie idd wel dat de buitenkant iets meer slijt dan de binnenkant van het loopvlag dus misschien moet ik de druk ook nog iets hoger doen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •