Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Ombouwen 80 naar stuurbekrachtiging

  1. #1
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard Ombouwen 80 naar stuurbekrachtiging

    Hallo mensen, tijd geleden 8)

    ik ben hier om even voor mijn vader wat dingen uit te zoeken.

    zoals jullie misschien nog wel weten rijd mijn vader nog steeds in de 80 van ThemadPilot rond, superauto komt al 3 jaar probleemloos door de keuring. nu is het alsvolgt,
    mijn vader heeft afgelopen maandag een hartoperatie ondergaan en heeft een 3 voudige bypass gehad. nu is het zo dat hij aankomende 2 maanden geen auto mag rijden ivm het helen van de borstkast. nu heeft de 80 geen stuurbekrachtiging maar ik zou graag voor hem in deze 2 maanden stuurbekrachtiging inbouwen zodat hij na de revalidatie zonder al teveel moeite kan blijven doorrijden in de 80. en de borstkast zo min mogelijk te belasten.

    er zit een 1.8 RU motor in (denk vermeld het even ivm de aansluitingen).

    wat heb ik allemaal nodig om bij deze auto stuurbekrachtiging in te bouwen ? en zal ik zoiets compleet vinden bij Coen Donkers ?


    Ik weet :

    Stuurhuis Bekrachtigd
    Stuurbekr. Pomp
    Leidingen


    Wat ik niet weet :
    evt. andere krukaspoulie voor de aandrijving van de pomp ?
    stuurstang ofzo ? lijkt mij dat bij een bekrachtigde auto de pen niet overeenkomt met een onbekrachdigde ?
    fusee's ?

    of zeggen jullie, dit is onbegonnen werk om die ombouw te realiseren ?
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Fuseekogels zijn idd anders. Wellicht kun je ff zoeken op etka/vagcat.com?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    ik had al op hbase wat dingen zien staan, daarbij zag ik wel fusee, stuurhuis, pomp enzo staan maarja er staat natuurlijk niks vermeld over ombouw.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Er zijn ook andere draagarmen voor bekrachtigde auto's, maar dat wil niet zeggen dat het met de huidige draagarmen niet lukt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Lee's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Leeftijd
    42
    Posts
    6.178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Zou toch moeten lukken met de originele draagarmen? Zijn die zo anders dan?


  6. #6
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Ik heb ook stuurbekrachtiging naderhand ingebouwd in een Audi 80 uit 1982. De draagarmen heb ik toen niet vervangen. Volgens mij is het resultaat dat de auto voor het gevoel net iets te licht stuurt, vergeleken met een zelfde auto met originele bekrachtiging.

    Het ombouwen ging redelijk vlot. Op de sloop een complete installatie uit een auto gehaald. Dit was een pomp, leidingen, reservoir, stuurhuis en stuurstang voor stuurwiel. De rest heb ik allemaal laten zitten.

    Maw, het is te doen, maar ik zou ook de draagarmen meenemen. Dit is opzich een kleine moeite en de auto moet toch opnieuw uitgelijnd worden.

  7. #7
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    hoe lichter voor me vader hoe beter

    ik ga denk ik van de week eff bellen met coen donkers
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    mij lijkt het een priegelklusje daar diep onder de motorkap... ben natuurlijk ook een 5 cilinder gewend...

    Moest een paar keer de stuurstangen veranderen... niet leuk
    Het leven begint pas bij 5 cilinders...

  10. #9

    Standaard

    Kewl, dat ding rijdt dus nog steeds en zonder problemen? Minder nieuws van je vader... Snellere oplossing is misschien stalen velgen met minder brede banden monteren en die flink oppompen.

    Wat rijd je zelf nu eigenlijk?
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  11. #10
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Hey themadpilot, de auto rijd inderdaad nog steeds. pas geleden bij de keuring zijn alleen de subframerubbers vervangen. verder is hij al sinds we hem van je gekocht hebben vlekkeloos door de keuring gekomen, op 1 ashoesje na de kilometerstand staat nu ongeveer op 133.000, dus erg veel is er ook niet bijgekomen

    verder nog geen kosten gehad aan de 80, helaas hebben we hier wel een dader op het kerkhof, ze hebben in de deur met een fietsstuur gehangen. waardoor er een kleine put zit in de bijrijdersdeur.

    Ik zelf rij prive in een peug 306 (Maarja tis geen audi he maar die komt er weer )

    we hebben besloten om de 80 te verkopen, de peug geef ik dan aan mijn vader, en ik koop zelf een A4 ervoor terug. ik heb al een mooie A4 zien staan, en als alles meezit over een week een A4 voor de deur.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  12. #11

    Standaard

    Jammer dat de 80 om genoemde redenen weg moet maar jaaaa, je kan niet alles hebben in het leven he :wink: Veel plezier met je A4, weet uit ervaring wat voor goede upgrade dat is
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •