:-D zie er goed uit
Bonjour,
Het is gebeurd. Ik heb de A8 verlaagd. 25mm V/A met een Eibach Pro-kit.
Ik heb tegelijkertijd alle voorste draagarmen incl. de stuurkogels vervangen.
Ook de schokdempers zijn V/A vernieuwd door orig. exemplaren (Boge achter, Sachs vóór, bij de dealer vandaan).
Werd wel tijd na 275.000km :oops:
Needles to say: de auto rijd weer heerlijk strak en het verlagen heeft een zeer gunstig effect op de wegligging (dúhh).
Het zelfde foefje heb ik al eens geflikt met m'n zwarte Audi 100 destijds dus ik wist wat me te wachten stond.
Het comfort is gebleven. Eibach is echt top. Ik heb niet gekozen voor een "KW Streetcomfort" set omdat ik daar (nog) geen ervaringen van kon vinden dus ik heb maar gekozen voor iets dat ik al kende.
Een kleine impressie:
Helemaal goed, nu nog binnenkort de 19 inchers er onder en dan is ie nog dikker, maar moet zeggen dat dik ook erg dik staat.
Als deze banden op zijn komen de 19 inchers weer terug. Ik wilde weten hoe deze velgen zouden staan.Oorspronkelijk geplaatst door Leon
De auto is "dik" edoch "chique" met deze wielen vind ik.
Ziet er goed uit Steven.
Was het nog een beetje te doen verder?, vast sleutelruimte genoeg bij zo'n grote auto... :idea:
niet slaan....
:-D
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ja hoor. Beetje crea-bea zijn maar verder geen probleem. Het begon wel te regenen toen de eerste achterste veer er net onder uit was. Ik heb toen een paraplu aan een lampenstandaard ge-tie-wrapped en het geheel bij de wielkast in kwestie gezet zodat ik er onder kon zitten. Zo heb ik toch redelijk droog kunnen werken. Slim he :idea:Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
Het was wel veel werk maar ik heb alles brandschoon terug gemonteerd met verse bouten en moeren enz. enz. enz.
Coen en de uitlijner waren onder de indruk ;-)
De boel met de juiste Newton meneeren vastgedraaid terwijl de wagen alleen op de fusees/draagarmen rustte zodat de draagarmrubbers onder de juiste hoek worden vastgezet.
Als je zoiets doet moet je het ook meteen 100% goed doen.
Plenty of space inderdaad 8)Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
Netjes steven
De street comfort is zat van te vinden hoor, niet zozeer voor de a8 maar a4/a6 wel. (lijkt erg op standaard sport onderstel) rijd super alleen hard op korte hobbels/drempeltjes/kuilen in de weg (vind ik), maar dat is een beetje audi onderstel eigen.
Ben je nu niet bang dat je schokbrekers het eerder begeven? , mijne werden behoorlijk/merkbaar slechter na 50.000 km in een verkeerd gebied dempen.
Dat bedoel ik ;-)Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co
Oh die gaan er vast eerder aan maar ik had de schokdempers voor rondom al gekocht toen ik het verlagen in m'n kop kreeg.Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co
Toch wil ik liever geen sport-dempers. Ik vind het nu heerlijk comfi terwijl overhangen of bv. duiken bij remmen etc. praktisch niet meer voorkomt. Deze Pro-kit veren passen qua karakteristiek goed bij de standaard dempers. Het moet qua rijden wel een A8 blijven.
Wellicht dat ik tegen die tijd eens ga nadenken over een kw-streetcomfort set maar in de USA stoppen veel A8 rijders juist een "S8 demper/veer combo" onder hun auto. Dat bevalt ze beter dan bv. de Bilstein Sport (B6) icm. Eibach Pro-kit combo.
De S8 set vinden ze dan toch "smoother".
Als een KW streetcomfort set niet op standje "zweven" te zetten is hoef ik het niet.
Standje zweven kan misschien wel, ik ben nog aan het testen, eerlijk toegegeven viel het comfort verhaal wat in de naam voor komt mij ook wat tegen maar misschien kan ik er wel komen door ze te verstellen.
ik wil namelijk ook de ciroen vering met super wegligging.
Maar je hebt gelijk dat een a8 gewoon heerlijk comfi moet blijven, nou scheelt het wel dat de auto wat zwaarder is denk ik.
Het ziet er iedergeval super uit, zeker de hoogte is mooi.
Heel mooi! precies de juiste hoogte zo.
Ik heb ook een eibach prokit beteld en ligt momenteel bij Pedro op me te wachten icm nieuwe draagarmen rondom.
Ik begrijp dat nieuwe kogels en bouten ook geen overbodige luxe zijn bij 200k km?
Ik zou ook de S8 wielen houden, staat bijzonder strak! Als je ze nog eens weg doet? :-)
Maaikel
De moeren zijn zelfborgend en horen vervangen te worden volgens Audi. De bouten vervangen is geen slecht idee n kost bijna niks. Ik heb alles nieuw.Oorspronkelijk geplaatst door Maaikel
Nieuwe stuurkogels en die "hoefijzers" waar de stabilisatie-stang mee vastzit moet je ook vervangen. Zitten namelijk ook rubber-metaal lagers in.
Alles fris en fruitig maken. Versleten onderdelen laten samenwerken met nieuwe onderdelen is verkeerd bezuinigen.
Mijn achterste draagarmen vertonen nog immer geen speling na 275000km. Daar heb ik nu dus niets aan vervangen.
Ik heb ze wel lichtjes losgedraait (spanning er nét af) en alles na de verlaging onder de nieuwe hoek vastgezet met de voorgeschreven aanhaalmomenten.