Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: A8 verlaagd

  1. #1
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.601
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard A8 verlaagd

    Bonjour,

    Het is gebeurd. Ik heb de A8 verlaagd. 25mm V/A met een Eibach Pro-kit.
    Ik heb tegelijkertijd alle voorste draagarmen incl. de stuurkogels vervangen.
    Ook de schokdempers zijn V/A vernieuwd door orig. exemplaren (Boge achter, Sachs vóór, bij de dealer vandaan).

    Werd wel tijd na 275.000km :oops:
    Needles to say: de auto rijd weer heerlijk strak en het verlagen heeft een zeer gunstig effect op de wegligging (dúhh).

    Het zelfde foefje heb ik al eens geflikt met m'n zwarte Audi 100 destijds dus ik wist wat me te wachten stond.
    Het comfort is gebleven. Eibach is echt top. Ik heb niet gekozen voor een "KW Streetcomfort" set omdat ik daar (nog) geen ervaringen van kon vinden dus ik heb maar gekozen voor iets dat ik al kende.


    Een kleine impressie:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  2. #2

    Standaard

    :-D zie er goed uit
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  3. #3
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ziet er erg goed uit 8)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  4. #4

    Standaard

    Helemaal goed, nu nog binnenkort de 19 inchers er onder en dan is ie nog dikker, maar moet zeggen dat dik ook erg dik staat.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.601
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon
    Helemaal goed, nu nog binnenkort de 19 inchers er onder en dan is ie nog dikker, maar moet zeggen dat dit ook erg dik staat.
    Als deze banden op zijn komen de 19 inchers weer terug. Ik wilde weten hoe deze velgen zouden staan.
    De auto is "dik" edoch "chique" met deze wielen vind ik.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6

    Standaard

    Erg dik zo inderdaad 8)
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  7. #7

    Standaard

    gewoonweg prachtig zo, 19'' zou niet hoeven als het de mijne was
    my first quattro was a wilkinson

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ziet er goed uit Steven.
    Was het nog een beetje te doen verder?, vast sleutelruimte genoeg bij zo'n grote auto... :idea:














    niet slaan....
    :-D
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  10. #9
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.601
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    Was het nog een beetje te doen verder?
    Ja hoor. Beetje crea-bea zijn maar verder geen probleem. Het begon wel te regenen toen de eerste achterste veer er net onder uit was. Ik heb toen een paraplu aan een lampenstandaard ge-tie-wrapped en het geheel bij de wielkast in kwestie gezet zodat ik er onder kon zitten. Zo heb ik toch redelijk droog kunnen werken. Slim he :idea:

    Het was wel veel werk maar ik heb alles brandschoon terug gemonteerd met verse bouten en moeren enz. enz. enz.
    Coen en de uitlijner waren onder de indruk ;-)
    De boel met de juiste Newton meneeren vastgedraaid terwijl de wagen alleen op de fusees/draagarmen rustte zodat de draagarmrubbers onder de juiste hoek worden vastgezet.
    Als je zoiets doet moet je het ook meteen 100% goed doen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr.
    vast sleutelruimte genoeg bij zo'n grote auto...
    Plenty of space inderdaad 8)
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  11. #10

    Standaard

    Ziet er dik uit hoor ! :-D
    1.8T | Wie laag wilt zijn moet omrijden!

  12. #11
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Ziet er mooi uit Steven! Chique idd. Zou willen dat ik de ´guts´ had dit sleutelwerk zelf te doen :roll:
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  13. #12

    Standaard

    Erg netjes! Werd ook wel tijd imho.

    Prachtige kleur! Ik geloof nog steeds niet dat het delfde als die van moi is, maar daar hebben we al genoeg over gediscusseerd. ;-)

  14. #13
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.257
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Netjes steven

    De street comfort is zat van te vinden hoor, niet zozeer voor de a8 maar a4/a6 wel. (lijkt erg op standaard sport onderstel) rijd super alleen hard op korte hobbels/drempeltjes/kuilen in de weg (vind ik), maar dat is een beetje audi onderstel eigen.

    Ben je nu niet bang dat je schokbrekers het eerder begeven? , mijne werden behoorlijk/merkbaar slechter na 50.000 km in een verkeerd gebied dempen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  15. #14
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Mooi werk weer zeg.
    En niet te laag maar passend bij de klasse van een A8 :-D
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  16. #15

    Standaard

    Nice! 8)
    Semper Fidelis

  17. #16

    Standaard

    Staat erg mooi steven...Ik denk dat mijn A8 er ook maar eens aan moet geloven zeker nu er 19 inchers onder liggen.....maar alles op zn tijd
    Na diverse Audi 80's (3 stuks), een A3, een A4, een Cabrio, een getunde S4, een RS2, een TT, een S3..........nu een A8! En een Lupo 3L TDI!

  18. #17
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.601
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co
    De street comfort is zat van te vinden hoor, niet zozeer voor de a8 maar a4/a6 wel.
    Dat bedoel ik ;-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co
    Ben je nu niet bang dat je schokbrekers het eerder begeven? , mijne werden behoorlijk/merkbaar slechter na 50.000 km in een verkeerd gebied dempen.
    Oh die gaan er vast eerder aan maar ik had de schokdempers voor rondom al gekocht toen ik het verlagen in m'n kop kreeg.

    Toch wil ik liever geen sport-dempers. Ik vind het nu heerlijk comfi terwijl overhangen of bv. duiken bij remmen etc. praktisch niet meer voorkomt. Deze Pro-kit veren passen qua karakteristiek goed bij de standaard dempers. Het moet qua rijden wel een A8 blijven.

    Wellicht dat ik tegen die tijd eens ga nadenken over een kw-streetcomfort set maar in de USA stoppen veel A8 rijders juist een "S8 demper/veer combo" onder hun auto. Dat bevalt ze beter dan bv. de Bilstein Sport (B6) icm. Eibach Pro-kit combo.
    De S8 set vinden ze dan toch "smoother".

    Als een KW streetcomfort set niet op standje "zweven" te zetten is hoef ik het niet.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.257
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Standje zweven kan misschien wel, ik ben nog aan het testen, eerlijk toegegeven viel het comfort verhaal wat in de naam voor komt mij ook wat tegen maar misschien kan ik er wel komen door ze te verstellen.

    ik wil namelijk ook de ciroen vering met super wegligging.

    Maar je hebt gelijk dat een a8 gewoon heerlijk comfi moet blijven, nou scheelt het wel dat de auto wat zwaarder is denk ik.

    Het ziet er iedergeval super uit, zeker de hoogte is mooi.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19
    Maaikel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Heel mooi! precies de juiste hoogte zo.

    Ik heb ook een eibach prokit beteld en ligt momenteel bij Pedro op me te wachten icm nieuwe draagarmen rondom.
    Ik begrijp dat nieuwe kogels en bouten ook geen overbodige luxe zijn bij 200k km?

    Ik zou ook de S8 wielen houden, staat bijzonder strak! Als je ze nog eens weg doet? :-)

    Maaikel
    A1 1.2TFSI '10 en Passat 3BG 1.8T '04

  21. #20
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.601
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maaikel
    Ik begrijp dat nieuwe kogels en bouten ook geen overbodige luxe zijn bij 200k km?
    De moeren zijn zelfborgend en horen vervangen te worden volgens Audi. De bouten vervangen is geen slecht idee n kost bijna niks. Ik heb alles nieuw.
    Nieuwe stuurkogels en die "hoefijzers" waar de stabilisatie-stang mee vastzit moet je ook vervangen. Zitten namelijk ook rubber-metaal lagers in.

    Alles fris en fruitig maken. Versleten onderdelen laten samenwerken met nieuwe onderdelen is verkeerd bezuinigen.

    Mijn achterste draagarmen vertonen nog immer geen speling na 275000km. Daar heb ik nu dus niets aan vervangen.
    Ik heb ze wel lichtjes losgedraait (spanning er nét af) en alles na de verlaging onder de nieuwe hoek vastgezet met de voorgeschreven aanhaalmomenten.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •