Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 23

Onderwerp: Bonk!

  1. #1

    Standaard Bonk!

    Als ik achteruit een oprit af rijd, en tegelijkertijd stuur, hoor ik vaak Bonk onder de Audi.

    Dit doet hij al zo lang ik hem heb...

    Wie weet wat de oorzaak is?
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  2. #2

    Standaard

    Veer van de McPherson-strut die weer goed in de zitting komt te zitten?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Draagarm- of subframerubber? Bovenste lager van veerpoot (mijn hoofdverdachte)? Stuurkogel?

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Ik heb het ook bij mijn B2'tje. Bij de B3 lag het aan een wegdraaiende veer. Nu geen last meer van. Ik laat alles wel een keer nakijken als het 'te erg' wordt.

    Dat geluid is typisch 80 en luistert naar: Kloink, Boing, Bong, Boink of klang....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Draagarm- of subframerubber? Bovenste lager van veerpoot (mijn hoofdverdachte)? Stuurkogel?

    Tom
    Yup ik heb ook een een veerpootlager wat blijft hangen. Bij genoeg kracht door de veer schiet ie weer los wat die prachtige klonk tot gevolg heeft. Vond het eerst niet hinderlijk maar inmiddels ist zo hard dat iedereen kijkt als ik me stuur draai op parkeerplaats. Dat vind ik niet audi-waardig dus zal m 1 dezer dagen ff vervangen. De andere kant had ik al gedaan.

    Veerpootlager is kwaal nummer 1, kl*te dingen zijn altijd stuk.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vervang ze door de exemplaren van de urquattro, die zijn maar marginaal duurder maar veel sterker.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Thnx voor de tip! Dan doen we het meteen goed...
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Ik heb het ook bij mijn B2'tje. Bij de B3 lag het aan een wegdraaiende veer. Nu geen last meer van. Ik laat alles wel een keer nakijken als het 'te erg' wordt.

    Dat geluid is typisch 80 en luistert naar: Kloink, Boing, Bong, Boink of klang....
    We hebben waarschijnlijk hetzelfde probleem... Nou ja, probleem... Ik ondervind er geen last van... Er is volgens mij ook wel eens naar gekeken, maar weet niet meer wat de oorzaak was... Hij doet het al jaren...

    Ik denk dat Klang er het dichtst bij in de buurt komt!
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  10. #9

    Standaard

    Ik hoop voor jullie dat dit het inderdaad is, ik had dat gebonk/gekraak ook. Veerpootlager vervangen en hier lag het niet aan. Draagarmrubbers vervangen en hier lag het óók niet aan. Toen de veerpoot vervangen door een andere en inderdaad het geluid was weg. Voor een aantal maanden dan, ik heb het nu weer in lichtere mate. Vind het niet leuk maar er is mee te leven.

    Rolf

  11. #10

    Standaard

    Er mag af en toe ook wel wat bonken en kraken hoor... Dat is de charme van een oude auto... Ja toch? Als je dat niet kan verdragen, dan kan je beter een nieuwe auto kopen...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Er mag af en toe ook wel wat bonken en kraken hoor... Dat is de charme van een oude auto... Ja toch? Als je dat niet kan verdragen, dan kan je beter een nieuwe auto kopen...
    Heb wel eens het idee dat oude auto's nog beter zijn dan nieuwe. Kom net thuis en zag net een mpv branden op de vluchtstrook. Das dit jaar al de derde redelijk nieuwe auto die ik in vlammen op zie gaan...
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  13. #12
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.461
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Kom net thuis en zag net een mpv branden op de vluchtstrook. Das dit jaar al de derde redelijk nieuwe auto die ik in vlammen op zie gaan...
    Hmmm, dat zie ik nou nooit en jij al drie keer. Dat kan geen toeval meer zijn.
    Klaaspyroschaats :wink:
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Kom net thuis en zag net een mpv branden op de vluchtstrook. Das dit jaar al de derde redelijk nieuwe auto die ik in vlammen op zie gaan...
    Hmmm, dat zie ik nou nooit en jij al drie keer. Dat kan geen toeval meer zijn.
    Klaaspyroschaats :wink:
    Haha Ok ik ben ontmaskerd.. It was I, Klaaspyroschaats.

    Begin dit jaar op de a32, ik rij lekker 120 ineens alles in de ankers... Kdenk huh hier file dat kan nie. Dus ik keihard remmen alarmlichten aan voor achterliggers die net zo verbaasd zullen zijn geweest als ik. En toen keek ik een stukje verder echt roetzwarte rook. Later toen ik er voorbij kwam stond er een hagelnieuwe opel vivaro bus nog na te smeulen..

    In april zelfde soort verhaal maar toen met een seat leon... En nu dus weer 1 of andere mpv die niet meer te herkennen was..
    Ok kgeef toe, dit kan geen toeval meer zijn, ik smeer m tword me te "heet" onder de voeten.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vivaro's hadden in het begin wat problemen met blank liggende bedrading... (ik woon naast een Opeldealer, je hoort wel eens wat).

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Heb wel eens het idee dat oude auto's nog beter zijn dan nieuwe.
    De oude chemische lakken die destijds gebruikt werden, zijn wel stukken sterker, en kleurvaster, dan dat waterverf van tegenwoordig...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Heb wel eens het idee dat oude auto's nog beter zijn dan nieuwe.
    De oude chemische lakken die destijds gebruikt werden, zijn wel stukken sterker, en kleurvaster, dan dat waterverf van tegenwoordig...
    Dat ook nog eens ja. Vooral toen ze net begonnen met die nieuwe lakken zijn er veel problemen geweest... Tis nu iets beter maar het haalt het niet bij die ouwe lakken idd.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Heb wel eens het idee dat oude auto's nog beter zijn dan nieuwe. Kom net thuis en zag net een mpv branden op de vluchtstrook. Das dit jaar al de derde redelijk nieuwe auto die ik in vlammen op zie gaan...
    En als je net Wegmisbruikers zat te kijken, zag je een gloednieuwe Corsa volledig afbranden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    En als je net Wegmisbruikers zat te kijken, zag je een gloednieuwe Corsa volledig afbranden.
    Weer wat gemist
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Heb wel eens het idee dat oude auto's nog beter zijn dan nieuwe. Kom net thuis en zag net een mpv branden op de vluchtstrook. Das dit jaar al de derde redelijk nieuwe auto die ik in vlammen op zie gaan...
    En als je net Wegmisbruikers zat te kijken, zag je een gloednieuwe Corsa volledig afbranden.
    Kwas het vergeten heb gister meteen de tv aangepleurd toen je het zei.. Dat programma zou stukken beter zijn als die irritante presentator erbij weg zou gaan. Al was het commentaar bij de filmpjes gister wel al iets beter dan voorheen...
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Die kleine krullebol doet inderdaad zijn uiterste best om samen met de flitspaus van Nederland alle kijkers mateloos te irriteren. Ik zet nog wel eens het geluid uit als ik het kijk, maar als ik Spee zie wil ik eigenlijk gewoon doorzappen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •