Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: remmerij, origineel of ...

  1. #1

    Standaard remmerij, origineel of ...

    Leden van het forum,

    Mijn cabriolet (2.6, '94) trilt wat bij het remmen. Nieuwe schijven en blokken voor nodig en blokken achter. Bij de dealer kost het voor: 350 achter: 150. Toch wel tikje prijzig.

    Ervaring met een eerdere auto leert dat prijzen bij bandenhandelaren veel lager liggen. Dealer heeft het over kromme schijven enz...


    Wat is wijsheid? Vind onderhoud belangrijk, remmen zeker, maar moet niet allemaal de pan uit rijzen.

    gr.,

    Bram

  2. #2

    Standaard

    Bram

    mijn mening is op dit soort dingen dus remmen en banden zoveel mogelijk de originele spullen danwel merk. Kan het niet onderbouwen, maar meer eeen gevoel. Ik zou op veiligheid nooit consesies doen.

    grt

    Randy

  3. #3

    Standaard

    Randy,

    Dank voor jouw antwoord.

    Ja, mijn idee ook. Maar banden koop ik ook allang niet meer bij de dealer. Tis hetzelfde product met grote korting.

    Technisch niet zo onderlegd. Ik weet niet wat het verschil is tussen orginele en andere schijven.

    gr.,

    Gijs

  4. #4
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Origineel is goed, maar het kan veel beter. Er is al een topic oven remmen en daarin worden ook merken genoemd. (zoals sparco en brembo green/red stuf enz)
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998

  5. #5

    Standaard

    Ja, wat is origineel? Het gaat om het merk van de schijf en blok. Als je de bekendere merken kiest hoef je niet perse naar de dealer. Ik heb net op mijn auto nieuwe schijven + blokken laten zetten aan de voorkant, wat me € 285,- kostte bij mijn bandenboer. Zie ook: http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3854
    Ik denk toch wel dat je dit ongeveer kwijt bent. Als je veel goedkoper wilt kun je nog overwegen om spullen uit Duitsland te halen. Heeft een collega forumer ook gedaan.

    Rolf


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •