Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 44

Onderwerp: "Meneer uw voorbanden zijn bijna op"

  1. #1

    Standaard "Meneer uw voorbanden zijn bijna op"

    Althans dat melde de dealer nav de check einde garantie.
    Goed de banden die ik nodig heb zijn de continental sport contact 2, 235 R18.
    Ik vraag om een prijsindicatie....... dat is dan 700 euro... voor 2 banden.

    Heb slechts een korte internetsearch gedaan en daar kom ik stevig goedkoper uit (2 stuks al rond de 500 euro) maar neem ik hiermee een risico? bedoel het erop leggen, wat is wijsheid tav leverancier, zijn er mensen met goede ervaringen, en waar dan (liefst midden brabant)? De quickfits van deze aarde heb ik moeite mee, maar goeie kundige zaken ben ik in geinteresseerd.

    700 euri vind ik buitensporig in de bips nemen van je klant, maar op het moment van aanbieden had ik niet de wijsheid dat het gewoon veel goedkoper kan anders had ik ze daar wel mee geconfronteerd.
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  2. #2
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    De prijzen op internet zijn ook nog adviesprijzen. Dus daar gaat meestal ook wel wat vanaf.. 250,= per band inclusief montage voor een 18 inch band zijn vrij redelijk.. Een advies.. Bel naar Kees van Gent in wijchen, zeer goede bandenboer met verstand, niet te duur. Steven laat daar zaterdag zijn 18 inch winterbanden eronder gooien, ik laat daar ook altijd mijn banden voor mijn A8 doen,, Audi dealers maken overal teveel geld op...

    En is maar 45 km van den bosch tenminste als dat midden brabant is..

    Groet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato Bekijk Berichten
    De prijzen op internet zijn ook nog adviesprijzen. Dus daar gaat meestal ook wel wat vanaf.. 250,= per band inclusief montage voor een 18 inch band zijn vrij redelijk.. Een advies.. Bel naar Kees van Gent in wijchen, zeer goede bandenboer met verstand, niet te duur. Steven laat daar zaterdag zijn 18 inch winterbanden eronder gooien, ik laat daar ook altijd mijn banden voor mijn A8 doen,, Audi dealers maken overal teveel geld op...

    En is maar 45 km van den bosch tenminste als dat midden brabant is..

    Groet Gelato
    Net even gebeld in klinkt zeer vertrouwelijk, prijs was gewoon adviesprijs en dus een prijsvoordeel van 200 euro.
    Tis alleen niet bij mij om de hoek, weet wellicht eventueel iemand anders een vergelijkbaar betrouwbaar adres regio tilburg?
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  4. #4

    Standaard

    Anders bel je toch gewoon naar dichtsbijzinde Bosch Car Service en vraag je of ze dat type band voor die 500 erop willen leggen. Reken maar dat ze het doen.

  5. #5
    Avantisti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    53
    Posts
    786
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Greg Heeren in Hilvarenbeek


  6. #6
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simons Bekijk Berichten
    Net even gebeld in klinkt zeer vertrouwelijk, prijs was gewoon adviesprijs en dus een prijsvoordeel van 200 euro.
    Tis alleen niet bij mij om de hoek, weet wellicht eventueel iemand anders een vergelijkbaar betrouwbaar adres regio tilburg?
    garage peijnenburg in helvoirt goedkoop en betrouwbaar
    ik was voor 4 dunlop's 18'' iets van 650 kwijt meen ik.

  7. #7
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Bij de dealer koop ik mijn banden nooit om de reden die jij al aangeeft.
    De afgelopen jaren heb ik mijn banden besteld via autobandenmarkt.nl Scheelt aanzienlijk vergeleken met de dealer. Enig nadeel is dat je voor de montage een garage uit hun garagenetwerk kiest die je over het algemeen niet kent. Soms hoor je het verhaal dat de banden van mindere kwaliteit zouden zijn. Nooit wat van gemerkt dus dat houd ik op stemmingmakerij.
    Audi A3 SB dsg.

  8. Ad
  9. #8
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    van liesdonk in dongen.prima service niet duur
    net even gebeld kosten 440 euro inc. alles
    Audi A2 1.4 aua

  10. #9
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fransvis Bekijk Berichten
    Anders bel je toch gewoon naar dichtsbijzinde Bosch Car Service en vraag je of ze dat type band voor die 500 erop willen leggen. Reken maar dat ze het doen.

    les 1 "laat je nooit in de kaarten kijken"...
    Audi A2 1.4 aua

  11. #10

    Standaard

    LOL @ coupe!

    Ik koop gewoon elke keer vrijwel nieuwe velgen met banden. Net zo duur als nieuwe banden blijkt in de praktijk.

  12. #11

    Standaard

    Vier 18 inch Conti's voor mijn A8 kosten bij de dealer 1600 euro excl. BTW.
    Elders voor 1000 euro incl. BTW klaar!
    Er wordt door de dealer heel grof verdiend op banden...

  13. #12
    Saurus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    239
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    De dealer van mijn Volvo (sorry voor het vloeken) zei gewoon direct: niet bij ons kopen, wij hebben geen concurrerende prijs!
    Dat is eerlijk en netjes.

  14. #13

    Standaard

    Dank je heren! Eerst gaan de winterbanden erop en dan in maart/april even langs de bandenboer (die uit Dongen is praktisch om de hoek).
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
    -- Mario Andretti --

  15. #14
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    kom al jaren bij "van liesdonk" hij is beter,sneller en goedkoper dan kwitfrot.
    Audi A2 1.4 aua

  16. #15
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.520
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    To be short: (de zelfde) banden bij de dealer zijn rete-duur !
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  17. #16
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    inderdaad ik haal ze ook altijd op www.autobandenmarkt.nl ze bezorgen ze franco bij je thuis, je rijdt ermee naar een aangesloten garage altijd een stuk of 5 bij je in de buurt en die zetten ze erom... Banden zijn allemaal nieuw en merkbanden, en van het huidige jaar te controleren aan het jaartal wat op een band hoort te staan. Kwaliteit is dus net zo goed... impressie

    ik moest nieuwe bandjes continental ecocontact3 voor 2x 195/65/15 garage kon ze leveren voor jawel 200 euro ofwel 100 het stuk.
    autobandenmarkt 64,50 per stuk incl btw en bezorging...aangesloten dealertje gebeld en die legden ze erop voor 10 e per velg ofwel 20 tesamen incl 129 voor de bandjes maakt 149 ipv 200 die de garage vroeg voor alleen de banden zonder montage.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  18. #17
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    @mikeV, heb ik ook geprobeerd, met autobandenmarkt.nl. Had een schroef in mijn band die niet meer te maken was, en wilde per se dezelfde banden (fulda carat exelero) en via die site besteld, laten bezorgen bij een garage in delft en daar laten monteren. Ging echt prima. Binnen een paar dagen kon ik 'm laten monteren.

  19. #18
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    bij de bandenboer zijn ze net zo duur, alleen leggen ze hem er ook gelijk op voor dat geld...en gelijk niet na een paar dagen..
    Audi A2 1.4 aua

  20. #19
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    bij de bandenboer zijn ze net zo duur, alleen leggen ze hem er ook gelijk op voor dat geld...en gelijk niet na een paar dagen..
    yup, is ook mijn ervaring. maar wel ff goed vergelijken, de bandenboer die voor merk A goedkoop is, is dat niet noodzakelijk voor merk B. voor brugsteen was ik bij Leo's Autoservice erg goedkoop uit, was incl monteren minder dan die internetjongens. en lekkere koffie van de aardige dame achter de balie

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simons Bekijk Berichten
    Dank je heren! Eerst gaan de winterbanden erop en dan in maart/april even langs de bandenboer (die uit Dongen is praktisch om de hoek).
    Ik zou ook even bij ALL TIRE in Best informeren http://www.alltyre.com/. Heb laatst 140 euro per stuk voor conti sportcontact 3 225/45/17 betaald. Dit was inclusief montage en uitbalanceren.
    Denk dat ze daar het goedkoopste zijn. Dat is de moeite waard om even om te rijden.
    Goeie service, en koffie gratis.
    Beter een ster in je voorruit dan op de motorkap!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •