Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Banden keurmerk

  1. #1

    Standaard Banden keurmerk

    Ik heb enkele vragen over banden.

    Zijn er in Nederland verplicht om banden onder je auto te hebben die aan verschillende keurmerken voldoen? Zo ja, welke keurmerken zijn er onder andere?

    Ik heb namelijk een band besteld in Amerika, en deze band kan ik niet vinden op de Europees/Nederlandse site van Bridgestone.

    Het gaat om de Potenza RE960AS Pole Position. En nu heb ik een sterk vermoeden dat deze band niet onder mijn auto mag zitten in Nederland/Europa. Alleen kan ik persoonlijk weinig vinden over de verschillende keurmerken die er bestaan.

  2. #2

    Standaard

    Er staat dan geen Eurpees keurmerk waarschijnlijk in. Deze is dus niet in Europa goedgekeurd om hiermee op de weg te rijden.
    Kan leiden tot Boete, apk afkeur en al niet te spreken van technische recherche bij een ongeval waar ze dit constateren.

    Verder is het " Krom " want het kunnen goede banden zijn. Alleen de regels, regels en nog eens regels...
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je antwoord!

    Ik loop liever niet het risico dat de APK afgekeurd word om alleen de banden.
    Heb daarom maar even een mailtje de deur uit gedaan met de vraag of ik het nog kan annuleren. Hoop het wel, aangezien ik hem bestel via een tussenpersoon (Nederlander die in Amerika woont).

    Kijk morgen wel even welke band ik nu ga halen. Desnoods vraag ik me geld terug, en ga ik even shoppen bij www.autobandenmarkt.nl. Schijnt ook een erg goedkope te zijn.

  4. #4
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Autobandenmarkt bestel ik ook altijd de bandjes, goeie service en worden prima geleverd aan huis, netjes verpakt e.d.
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •