Bekijk Poll Resultaten: Wel of geen winterbanden?

Stemmers
203. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, ik ga wisselen

    162 79,80%
  • Nee, ik rijd door op de zomerbanden

    41 20,20%
Pagina 6 van 31 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 605

Onderwerp: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

  1. #101
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Ik ben niet op een flame uit, maar ga nou niet roepen dat we hier makkelijk zonder kunnen.
    (dat stel je wel namelijk indirect)
    Tuurlijk zijn de omstandigheden hier in de winter anders dan meer oostenlijk.
    Maar ik vind het een geruststellend idee dat ik mezelf goed voorbereid heb op winters weer.
    Vooral als ik op pad ben met het gezin, of moeders zit achter het stuur.

    Ik ben niet de enige die er zo tegenaan kijkt en ik snap je aversie ook niet helemaal.

    http://www.anwb.nl/auto/tests/onderd...nden-2010.html
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  2. #102

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    oow wees niet bang ik ben daar ook niet op uit en voel het ook niet zo dat jij dat zou zijn.

    Laat ik het proberen uit te leggen.
    Winterbanden zijn onder de juiste omstandigheden natuurlijk qua wegligging beter. Alleen ben ik persoonlijk van mening dat die omstandigheden (afgelopen winter ff daargelaten) zo zelden voorkomen dat ik het nut van dat eene moment niet echt kan inzien. Ik vind veel mensen daarom een beetje hyper met het winterbanden gedoe. Ook zijn er vaak misverstanden over de verplichtingen in het Buitenland. Ik rij ook vaak in b.v. duitsland. Winterbanden zijn verplicht. ja maar niet altijd en niet overal. Als je met een gewone band duitsland in rijdt krijg je geen bekeuring. Alleen kunnen bepaalde wegdelen of bij bepaald weer de verplichting ontstaan en dan ben je knap zuur met je gewone band in het midden van duitsland.

    Met een goede regenband (b.v. P6000 drago) ben je voor de gewone Nederlandse winterse omstandigheden ook ingedekt.

    Ook bemerk ik veel en vaak dat men daarnaast een te groot zekerheidsgevoel krijgt door de banden. In de praktijk wordt ik in barre omstandigheden als een idioot ingehaald. vraag je de persoon daarna waarom is het. Ach ik heb winterbanden. Het veranderde rijgedrag heft het voordeel van je banden dus weer op.

    Het is een algemene trent die je ziet. Steeds meer techniek om de auto makkelijker bestuurbaar te maken en hierdoor steeds minder (benodigde) kunde van de chauffeur. Die vervolgens harder gaat rijden.

    Volg eens wat gevorderde rijopleidingen en ga een oefenen en je zult zien dat er heen hele hoop door stuurmanskunst opgelost kan worden.

    Dus geen aversie maar een beetje het gevoel van kom op jongens. Iemand die het niet doet is niet quote: een gek of wat dan ook. Relax

  3. #103
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Ik was ook altijd en beetje sceptisch over winterbanden, tot ik vorig jaar zelf het "verschil" heb mogen ervaren...wat mij betreft mogen ze dit verplicht stellen in Nederland. Want hoe vaak gaat het maar net goed.....

    I.i.g gooi ik er over 14 dagen een mooi nieuw setje Dunlop M3's onder.....ben benieuwd.
    "Life in the fast lane"

  4. #104
    harlin's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    2.290
    Kudos
    150
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door celicat180 Bekijk Berichten
    Ik rij ook vaak in b.v. duitsland. Winterbanden zijn verplicht. ja maar niet altijd en niet overal. Als je met een gewone band duitsland in rijdt krijg je geen bekeuring. Alleen kunnen bepaalde wegdelen of bij bepaald weer de verplichting ontstaan en dan ben je knap zuur met je gewone band in het midden van duitsland.
    Je krijgt geen bekeuring maar ben je betrokken bij een ongeval waarbij de omstandigheden winterbanden voorschrijven en je rijdt op de zomersloffen ben je de sigaar.

    Als je de velgen vergeet, zijn de kosten van de winterbanden imho verwaarloosbaar (zelf opslaan), goed je moet ze eerst kopen maar de zomerbanden slijten niet als de winterbanden er om zitten en omgekeerd. En het is een uitgelezen kans om de zomersloffen eens goed aan alle kanten op te poetsen voor dat ze de opslag in gaan
    Audi S4 Avant B7 4.2L V8

    if I get too many stars there's a danger i might be over-qualified to become a pilot

  5. #105

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door celicat180 Bekijk Berichten
    Met een goede regenband (b.v. P6000 drago) ben je voor de gewone Nederlandse winterse omstandigheden ook ingedekt.

    Ook bemerk ik veel en vaak dat men daarnaast een te groot zekerheidsgevoel krijgt door de banden. In de praktijk wordt ik in barre omstandigheden als een idioot ingehaald. vraag je de persoon daarna waarom is het. Ach ik heb winterbanden. Het veranderde rijgedrag heft het voordeel van je banden dus weer op.

    Volg eens wat gevorderde rijopleidingen en ga een oefenen en je zult zien dat er heen hele hoop door stuurmanskunst opgelost kan worden.
    Een recente test van wat bredere winterbanden staat in Autobild Sportcars. 245/40R18, http://www.autobild.de/artikel/winte...t-1257425.html (In het tijdschrift zelf staan uiteraard meer details.)

    Remweg vanaf slechts 40 (!!) km/h op sneeuw, zomerband ca. 40 meter, winterbanden minder dan 25 meter. Omgerekend in snelheid betekent dat je met zomerbanden met bijna 30km/h ergens voorbij (of tegenaan) rijdt, waar je met winterbanden al stil staat. Dat is het punt waarin veel mensen zich vergissen en een fysiek gegeven waar alle stuurmanskunst niets tegen kan doen. Dus verklaar mij maar voor gek wanneer ik met 60 in de sneeuw iemand voorbij ga, die 30 tuft op zomerbanden. Ik sta nog steeds eerder stil dan hij of zij, als het erop aankomt. Uiteraard moet je zeer anticiperend rijden, in alle omstandigheden.

    Op nat of zelfs droog wegdek is een zomerband gelijk resp. beter dan winterbanden. Uiteraard alles afhankelijk van type en merk band. (Sommige, meestal supermarkt, zomerbanden hebben uitermate treurige remwegen op nat wegdek.)

    Mijn conclusie zou zijn, rij je geen winterbanden, blijf dan van de weg als er sneeuw ligt. Het komt toch maar zelden voor (volgens de meesten die winterbanden marketing vinden), dus dat zou geen probleem moeten zijn.


  6. #106
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Tja, zoals ik al opmerkte: vorige winter echt geen enkel probleem gehad op zomerbanden. Wel banden met een flink profiel (7 mm) en gewoon mijn rijgedrag aangepast- minder snelheid, meer afstand. Ik heb ook minder door woonwijken gereden waar de wegen niet schoon waren.
    Ik heb me ook geërgerd aan lui die kwamen langsvliegen alsof winterbanden ze onkwetsbaar maakten, en ik heb ook wat rare dingen zien gebeuren met auto's die wel op winterbanden reden (kaal staal onder een nieuwe auto is een aardige indicatie) waaruit bleek dat die onkwetsbaarheid ingebeeld was.
    Als ik veel zou rijden en winters zoals afgelopen jaar meer zouden voorkomen of ik ging naar het buitenland, zou ik zeker ook op winterbanden rijden. Nu is één setje verouderde maar nog lang niet versleten winterbanden van 600 euro weggooien genoeg voor mij, ik blijf het even zo oplossen. Voor de rest: doe waar je je goed bij voelt en wat op je persoonlijke omstandigheden past.
    Ik weet dat ik ook in noodgevallen door mijn rijgedrag genoeg marge overheb om me geen zorgen te hoeven maken en wordt het inderdaad zulk slecht weer dat ik het niet meer aandurf, dan heb ik er geen moeite mee om het OV te pakken. Dat was echter afgelopen winter niet het geval, ik vond de doorgaande wegen ook prima berijdbaar.

    Nog een nuttige link: http://www.winterreifenpflicht.de/
    Laatst gewijzigd door tom; 13-10-10 om 11:21.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #107
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Ik rij van half december tot eind februari op winterbanden, alleen omdat mijn zomervelgen lastig schoon te houden zijn en voor de wintersport.

  8. Ad
  9. #108

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    32
    Posts
    56
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    net zoals vorige winter, ga ik dit jaar ook weer mijn 15 inch velgjes met Vredestein quatrac 2 all season uit de kast halen.
    man wat een superbanden in de sneeuw, had eerst een weekje op continental zomerbanden gereden met 3mm profiel, blij dat ik gewisseld had!
    All season banden vind ik overigens wel echt onzin, ze slijten zo hard met droog weer.. beter heb je gewoon 2 setjes voor zomer en de winter.
    Laatst gewijzigd door Diac; 13-10-10 om 19:37.

  10. #109

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Leuk artikel! Voor mensen die Duits lastig vinden of geen zin hebben om te kijken; ze testen vijf banden 245/40/18 onder een Audi TT en de winnaar is de Dunlop SP Winter Sport 3D.

    JD

  11. #110

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe77 Bekijk Berichten
    Leuk artikel! Voor mensen die Duits lastig vinden of geen zin hebben om te kijken; ze testen vijf banden 245/40/18 onder een Audi TT en de winnaar is de Dunlop SP Winter Sport 3D.

    JD
    Toevallig ook de banden die ik sinds vorig jaar onder de RS4 heb, of zou dat geen toeval zijn .

  12. #111
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Perfecte band hoor die 3D.
    Heb hem nu 2 seizoenen er onder en ze doen haast niet onder voor de sportmaxxen
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  13. #112
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Hehehe, gaan we weer, elk jaar weer dezelfde discussie.

    En ja, 30-40 jaar geleden had niemand winterbanden, klopt, had de gemiddelde auto ook maar hooguit 40-60pk, uitzondering daargelaten, haalde de 120 niet eens en waren het er ook niet zoveel..........
    Welnu, in die tijd leven we niet meer, dus ga eens een beetje met je tijd mee.
    Het is toch geweldig die voortschrijding der techniek! speciaal ontwikkelde banden voor winterse omstandigheden. Hulde aan de industrie die dit ontwikkeld heeft.
    Niet om centen uit je zak te kloppen, maar om een positieve trend te zetten naar een veiligere verkeers deelname met voordelen voor iedere verkeersdeelnemer.
    Bekijk het eens vanuit een positieve hoek ipv "het kost weer geld en vroeger hadden we het ook niet"
    Die 400-600 euries die een gemiddeld setje kost is al minder dan een krasje en deukje, een kromme velg en helemaal een koopje tov een mensenleven als je toch 2 meter eerder stil stond.
    Tja, en dan krijg je een winter zonder sneeuw, so what, het kan ook andersom wezen toch?
    Alle redenen om het niet te doen snijden totaal geen hout, ik heb er nog geen 1 goede reden voorbij zien komen.

    Wat betreft scandinavie: Hier hoeven ze het niet te verplichten, je komt hier je afrit niet eens af zonder winterbanden, dus dat laten ze wel uit hun hoofd.
    Ikzelf moet van m'n afrit gelijk links de helling op, zonder winterbanden gaat dat echt niet lukken.
    De meeste schuivers heb je hier na de winter, hebben ze te vroeg gewisseld en komt er nog ff een sneeuwbui voorbij 400 meter hoger.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  14. #113

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Hehehe, gaan we weer, elk jaar weer dezelfde discussie.

    En ja, 30-40 jaar geleden had niemand winterbanden, klopt, had de gemiddelde auto ook maar hooguit 40-60pk, uitzondering daargelaten, haalde de 120 niet eens en waren het er ook niet zoveel..........
    Welnu, in die tijd leven we niet meer, dus ga eens een beetje met je tijd mee.
    Het is toch geweldig die voortschrijding der techniek! speciaal ontwikkelde banden voor winterse omstandigheden. Hulde aan de industrie die dit ontwikkeld heeft.
    Niet om centen uit je zak te kloppen, maar om een positieve trend te zetten naar een veiligere verkeers deelname met voordelen voor iedere verkeersdeelnemer.
    Bekijk het eens vanuit een positieve hoek ipv "het kost weer geld en vroeger hadden we het ook niet"
    Die 400-600 euries die een gemiddeld setje kost is al minder dan een krasje en deukje, een kromme velg en helemaal een koopje tov een mensenleven als je toch 2 meter eerder stil stond.
    Tja, en dan krijg je een winter zonder sneeuw, so what, het kan ook andersom wezen toch?
    Alle redenen om het niet te doen snijden totaal geen hout, ik heb er nog geen 1 goede reden voorbij zien komen.

    Wat betreft scandinavie: Hier hoeven ze het niet te verplichten, je komt hier je afrit niet eens af zonder winterbanden, dus dat laten ze wel uit hun hoofd.
    Ikzelf moet van m'n afrit gelijk links de helling op, zonder winterbanden gaat dat echt niet lukken.
    De meeste schuivers heb je hier na de winter, hebben ze te vroeg gewisseld en komt er nog ff een sneeuwbui voorbij 400 meter hoger.
    Spijker op z'n kop! Enne... Is het geen tijd voor een nieuwe auto voor je vrouw?

    JD

  15. #114

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Mijn Volkswagen Kever uit 1973 reed al 120 maar goed. voor de rest zijn je argumenten niet veel anders dan die van mij.

    Maar voor het gesprek.

    Toen hadden we de normale regenachtige Nederlandse winter en daar kom jij aan tuffen met je winterbanden. ..... Woeps lees het artikel en krijg de bevestiging. Klap jammer daar heb je een langere remweg van meer dan 2 meter en daar gaan al je goede voornemens.

    Mijn punt is heel simpel. Bij sneeuw jep winterband is qua rijgedrag beter. Maar bij de normale winterse omstandigheden die wij hier in Nederland hebben heeft de winterband geen voordeel. Zelfs nadelen.
    Laatst gewijzigd door celicat180; 15-10-10 om 05:42.

  16. #115
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door celicat180 Bekijk Berichten
    Mijn Volkswagen Kever uit 1973 reed al 120 maar goed. voor de rest zijn je argumenten niet veel anders dan die van mij.

    Maar voor het gesprek.

    Toen hadden we de normale regenachtige Nederlandse winter en daar kom jij aan tuffen met je winterbanden. ..... Woeps lees het artikel en krijg de bevestiging. Klap jammer daar heb je een langere remweg van meer dan 2 meter en daar gaan al je goede voornemens.

    Mijn punt is heel simpel. Bij sneeuw jep winterband is qua rijgedrag beter. Maar bij de normale winterse omstandigheden die wij hier in Nederland hebben heeft de winterband geen voordeel. Zelfs nadelen.
    Het is duidelijk dat je zelf nog nooit op winterbanden gereden hebt, snap dan ook niet dat je op deze manier reageerd.............
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  17. #116
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door celicat180 Bekijk Berichten
    Mijn Volkswagen Kever uit 1973 reed al 120 maar goed. voor de rest zijn je argumenten niet veel anders dan die van mij.

    Maar voor het gesprek.

    Toen hadden we de normale regenachtige Nederlandse winter en daar kom jij aan tuffen met je winterbanden. ..... Woeps lees het artikel en krijg de bevestiging. Klap jammer daar heb je een langere remweg van meer dan 2 meter en daar gaan al je goede voornemens.

    Mijn punt is heel simpel. Bij sneeuw jep winterband is qua rijgedrag beter. Maar bij de normale winterse omstandigheden die wij hier in Nederland hebben heeft de winterband geen voordeel. Zelfs nadelen.
    Ja hoor, boven de 5-7 graden heb je in theorie gelijk.
    Maar daar onder niet, en als het met bakken uit de lucht komt ook niet.
    En die kans is behoorlijk in de winter

    Doe jij het dan gewoon niet, ik wel.
    En het bevalt al een jaar of 8 prima.

    Jouw archumenten vind ik niet overtuigend en inderdaad
    volledig zoals Rolf schrijft:
    Ga toch mee met de tijd.

    Een ding wel eens.
    Goed stuurmans kunst is absoluut belangrijk, aanpassen aan de omstandigheden
    nog veel meer en de overmoed in barre omstandigheden is tenenkrommend.
    Maar dat getrut van sommige ook.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  18. #117

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Tja overmoed; kwam toevallig dit filmpje weer es tegen, volgens mij een paar jaar geleden gemaakt. Ik schrik nu ook van m'n eigen snelheid , maar het kan nog gekker, zie de eerste 20 sec. (picasso damt trouwens wel een beetje in)

    http://s686.photobucket.com/albums/v...sneeuwshit.mp4
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  19. #118
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Ik moet toegeven dat ik na afgelopen winter best geschrokken ben (voor het eerst), en aangezien ik toch nog 16" velgen heb liggen...

    Btw weet iemand wat het verschil is tussen de Michelin Alpin en de Michelin Primacy Alpin? Ja de doelgroep maar daar word ik niet wijzer van
    Ik heb op advies van de Michelin site de 2e besteld maar de 1e gekregen (en voor betaald) en ik vraag me af of ruilen nu echt nodig is...
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  20. #119

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door celicat180 Bekijk Berichten
    Mijn Volkswagen Kever uit 1973 reed al 120 maar goed. voor de rest zijn je argumenten niet veel anders dan die van mij.

    Maar voor het gesprek.

    Toen hadden we de normale regenachtige Nederlandse winter en daar kom jij aan tuffen met je winterbanden. ..... Woeps lees het artikel en krijg de bevestiging. Klap jammer daar heb je een langere remweg van meer dan 2 meter en daar gaan al je goede voornemens.

    Mijn punt is heel simpel. Bij sneeuw jep winterband is qua rijgedrag beter. Maar bij de normale winterse omstandigheden die wij hier in Nederland hebben heeft de winterband geen voordeel. Zelfs nadelen.
    Je gebrek aan kennis op dit onderwerp is indrukwekkend, wel knap dat je jezelf hebt weten te overtuigen van de nutteloosheid van winterbanden in Nederland! Succes de komende maanden!

    @Poetsertje: Goede reactie op dit verhaal. Het zou inmiddels bij automobilisten bekend mogen zijn dat winterbanden beter presteren dan zomerbanden zodra de temperatuur onder de circa 7 graden zakt!

    JD
    Laatst gewijzigd door JohnDoe77; 16-10-10 om 06:16.

  21. #120

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ga je wel of niet rijden op winterbanden ?

    Beste Audi collega's


    In mijn eerste post staat duidelijk dat ik wel winterbanden heb omdat ik vaak in duitsland voor mijn werk kom. Ook heb ik aangegeven dat zodra de sneeuw er is en het vriest een winterband natuurlijk een betere grip heeft. Dus de post zijn vrij logisch en ik heb hetzelfde gezegt.

    Mijn enige punt is dat een winterband niet het mekka van de bandenindustrie is en dat het ook negatieve punten heeft. Tja maar als je dingen neerzet heb je gelijk geen verstand en ben je een gek. Beetje jammer.

    Bij tempraturen boven de 7 graden heeft een winterband geen betere wegligging. Ook is een goede regenband niet minder en vaak zelfs beter bij een nat wegdek (boven 7 graden).

    Het grootste verschil tussen een all season (nogmaals dit is GEEN zomerband) en een winterband is het compound van het rubber. Hierdoor hard de band bij lage temparturen niet uit. Daarnaast heeft een goede winterband veel meer groeven waardoor de band beter grijpt in de sneeuw. Boven de zeven graden is het compound voordeel niet aanwezig. Bij ons zijn de tempraturen het grootste deel van het jaar boven de 7 graden. Ook in de winter. Daarnaast heeft de andere groef het nadeel dat de band bij normaal weer ook warmer word. Het kan in het slechste geval zelfs leiden tot het feit dat je je profiel van de band stuk rijdt (bij jamjam banden zelfs nog erger). Dit is ook een van de overwegingen geweest bij de brandweer en politie waarom deze banden er niet onder zitten.

    Ik heb zelfs onder mijn andere auto de winterbanden daarom weer weg gedaan. Ik rij inderdaad ook niet met sneeuw en pekel met deze auto en daardoor waren er geen voordelen voor een winterband.

    Met je tijd meegaan, waar haal je uit dat ik niet met mijn tijd meega dan? Omdat ik aangeef dat een winterband alleen in sneeuw en beneden de 5 graden pas een echt voordeel geeft en ik daarom niet geloof dat het nu al beter is. men is nu al winterbanden aan het monteren. Terwijl wij nu nog warm weer hebben en zelfs volgen de test een all season nu beter is.

    Wat nog erger. Ik kom mensen met winterbanden in de zomer tegen met 20 graden. Dat is zelfs gevaarlijk

Pagina 6 van 31 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •