als je echt laag wil zal je een schroefset moeten nemen en je wielkasten laten uitrollen of verbreden, anders zal 60mm verlaging de max zijn zonder problemen, maar dat hangt ook sterk af van de et-waarde van je velgen.
ik wil mijn audi a4 b5 verlagen .
ik had ingedachten om hem 50 mm voor en 40 mm achter met koni s
maar ik wil naar de winter over op 18 " met banden van 225 40 r18 .
dat is wel netjes dacht ik
maar nou wou ik eigenlijk weten of de boel niet gaat aan lopen of kan ik zelfs nog lager .
hoe lager hoe beter van mijn betreft !
lekker joh die witte trepen op de weg, lekker likken !
* Gebruikers zijn verplicht normaal geschreven teksten te plaatsen in hun bericht of onderwerp. ... Tevens wordt het overvloedig gebruik van leestekens niet gewaardeerd. Hieronder wordt verstaan het herhaaldelijk gebruiken van bijv. !! of ?? tekens. --> aantal leestekens gereduceerd
als je echt laag wil zal je een schroefset moeten nemen en je wielkasten laten uitrollen of verbreden, anders zal 60mm verlaging de max zijn zonder problemen, maar dat hangt ook sterk af van de et-waarde van je velgen.
Hoi,
Ik heb mijn Audi verlaagd met een schroefset(6cm)
Voor heb ik 8.5x18 met 225-40/18 en achter 10x 18 met 255-35/18
Dus je ziet het kan aardig laag.
Dus 8x18 ET 35 A8 wielen kunnen er prima onder.
mvg Michel.
jeb daar heb je gelijk in .
ik ben vandaag veder op zoek gegaan naar verlagings veren .
ik ben nu gestrand op weitec veren + schokbrekers die op hoogte verstelbaar zijn .
voor zijn het schroef veren achter werkt het met een plaatje of zoiets .
heb ze nog niet gekocht maar denk wel dat dit het wordt of er mot nog iemand zijn met slechte er varingen met deze set veren .
laat het me dan weten .
ik ben geintreseerd bedankt !!
deze set kost 590 eu touwens
http://www.weitec.de/2003/produkte/hicon_n.php
dit zijn ze :roll:
ja ik weet het .
maar eibach en h&r zijn erg prijzige stejes
daar had ik een offerte van opgevraagd
H&R is ongeveer rond de 800 eu voor een schroefsetje .
en ik wil nog meer doen aan mijn auto
dus het mot ook een klein beetje voor een maatschappelijke prijs wezen
het liefst ga ik gewoon voor een vast onderstel
maar dan hebben ze niet de maten van wat ik wil .
voor is geen probleem maar achter is het meestal rond de 30 en 35 mm en dat vindt ik gewoon te kort .
en een vast onderstel van H&R is rond 600 eu en dan heb 60 / 40 mm .
dus zo doende dat ik op weitec uitkom
weet iemand nog meer laat het me horen bedankt!
en nou niet met apex aankomen
want daar hoor ik niet zo goeie dingen over of is er iemand die wel goeie ervaringen heeft met apex veren en schokbrekers ?
(apex erg stug ?)
Maar de dure sets die je hierboven noemt zijn wel 1 van de beste.
Daar heb je wel plezier van
Ik heb zoiets dat je het wel altijd voelt met rijden,dus denk er wel goed over na.
Ik rij zelf ook met een H&R schroefset en dat bevalt me goed.
En hiervoor heb ik altijd met Eibach gereden(is ook erg goed)
Veel succes bij het zoeken van een goede set.
mvg Michel.
sinds ik m`n rijbewijs heb(ehm..sinds ik auto rij) verlaag ik m`n auto`s.. in de beginselen heb je weinig centen en pak je de slijptol, maar later heb ik ook veren met en zonder schokbrekers en schroefsets gehad...en ook verschillende merken en daar kwamen eibach, koni en h&r bij mij toch het beste uit... kijk, bij een golfje gti weet je dat je comfort 0 hebt en eigenlijk hoort het er ook een beetje bij, maar geloof me.. een a4 die stuitert over de weg is echt zwaar niks en dan had je gewild dat je 300euro meer had uitgegeven..
Ik heb een 60-40 FK-set voor ca. 350 euri in Duitsland gekocht (veren + schokbrekers). Is best wel stug maar niet stuiterig. Vergeet beslist niet om de "Dom-Lager" (ik weet het ned. woord hier ff niet voor) door sterkere te vervangen anders gaan de originele binnen de kortste keren naar de filestijnen.
Voor verstelbare is HR inderdaad wel het neusje van de zalm, dit kost helaas wel een paar knaken. Van Weitec heb ik eerlijk gezegd weinig goeds gehoord, Powertech schijnt ook niet zo denderend te zijn.
Verlagen met de flex is absoluut not-done (tenzij je een mediterane audi wilt ) en alleen veren vervangen door kortere is een goed recept om je (originele) schokbrekers snel naar de kl@te te helpen, kun je na een paar maanden weer de hele handel loshalen; niet doen dus.
Dat is het toplager of veerpootlager. Hier zetten ze ook wel eens andere in voor extra verlaging. Is namelijk een andere maat te krijgen waardoor je nog 1 a 2 cm kan pakken geloof ik.Oorspronkelijk geplaatst door Malanca
Wist niet dat er ook sterkere te krijgen zijn.
Die dingen worden graag in de VW Polo-scene verkocht maar als je de constructie goed bekijkt kun je hier bijna geen winst bereiken.Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
Is eigenlijk eerder van die pseudo-tuning prullaria, hoort thuis in het laatje powerbougies en 20-PK-meer uitlaten.. :wink:
ja zeker heb ik aan kw gedacht .Oorspronkelijk geplaatst door awS3
wat ik heb begrepen is dat weitec door kw wordt gemaakt .
ik heb nu het zetje thuis leggen .
ik was gister begonnen met verlagen .
heb nu alleen voor nog gedaan .
het viel een beetje tegen omdat alles muur vast zat . de bouten waren helemaal vast gerot en zagen er niet meer zo best uit .
dus most even naar de dealer nieuwe bouten halen enzo en dat kost altijd weer een hoop tijd als je niet lekker verder kent . vandaag ga ik achter doen . ik zal alvast even een paar pic. posten zoals ie er nu bij staat . en hoe die er bij stondt !!
het is voor een schroef setje . dus ik denk dat ik hem vanmiddag nog even een paar slagen geef naar beneden , maar ga nu eerst achter even doen . kijk dan wel weer .