Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: verlagen hoe ver ?

  1. #1
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard verlagen hoe ver ?

    ik wil mijn audi a4 b5 verlagen .
    ik had ingedachten om hem 50 mm voor en 40 mm achter met koni s
    maar ik wil naar de winter over op 18 " met banden van 225 40 r18 .
    dat is wel netjes dacht ik
    maar nou wou ik eigenlijk weten of de boel niet gaat aan lopen of kan ik zelfs nog lager .
    hoe lager hoe beter van mijn betreft !

    lekker joh die witte trepen op de weg, lekker likken !


    * Gebruikers zijn verplicht normaal geschreven teksten te plaatsen in hun bericht of onderwerp. ... Tevens wordt het overvloedig gebruik van leestekens niet gewaardeerd. Hieronder wordt verstaan het herhaaldelijk gebruiken van bijv. !! of ?? tekens. --> aantal leestekens gereduceerd

  2. #2

    Standaard

    als je echt laag wil zal je een schroefset moeten nemen en je wielkasten laten uitrollen of verbreden, anders zal 60mm verlaging de max zijn zonder problemen, maar dat hangt ook sterk af van de et-waarde van je velgen.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  3. #3
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ik weet de et waarde niet maar ik wil het model
    a8 velgen eronder hebben .
    60 mm verlagen voor voor vindt ik wel genoeg anders wordt het uit eindelijk wel erg seuren op de drempels


    bedankt voor je antwoord trouwens

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.697
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb mijn Audi verlaagd met een schroefset(6cm)
    Voor heb ik 8.5x18 met 225-40/18 en achter 10x 18 met 255-35/18
    Dus je ziet het kan aardig laag.
    Dus 8x18 ET 35 A8 wielen kunnen er prima onder.

    mvg Michel.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

    Seat Leon 1P 2.0TFSI 270Pk / 412Nm en Seat sport pakket.

  5. #5
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    mooi fanks voor de info


    ga binnen kort werken voor een paar foto s
    voor in mijn album

    zoals jullie wel zien ben ik nieuw hier


  6. #6
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    De mooiste verlaging vind ik altijd, als het wiel symmetrisch in de wielkast staat. Dus overal evenveel speling. Té laag, waarbij de bovenkant van de wielkast over de band zakt, staat zo sullig... :?
    RS6 C5
    A3 TDIe

  7. #7
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Verlagen zou van de ene kant wel leuk uitzien, maar van de andere kant kom ik dan niet eens meer met 30 door de 30-zones... Drempels zijn dan helemaal funest.

  8. Ad
  9. #8
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    jeb daar heb je gelijk in .

    ik ben vandaag veder op zoek gegaan naar verlagings veren .

    ik ben nu gestrand op weitec veren + schokbrekers die op hoogte verstelbaar zijn .

    voor zijn het schroef veren achter werkt het met een plaatje of zoiets .

    heb ze nog niet gekocht maar denk wel dat dit het wordt of er mot nog iemand zijn met slechte er varingen met deze set veren .

    laat het me dan weten .

    ik ben geintreseerd bedankt !!

  10. #9
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    deze set kost 590 eu touwens

    http://www.weitec.de/2003/produkte/hicon_n.php

    dit zijn ze :roll:

  11. #10
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    eibach? H&R? Koni? Raceland?

    allemaal firma's die schroefsetjes aanbieden... weet alleen de precieze links niet naar de sites van die firma's....
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  12. #11
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ja ik weet het .

    maar eibach en h&r zijn erg prijzige stejes
    daar had ik een offerte van opgevraagd
    H&R is ongeveer rond de 800 eu voor een schroefsetje .

    en ik wil nog meer doen aan mijn auto
    dus het mot ook een klein beetje voor een maatschappelijke prijs wezen

    het liefst ga ik gewoon voor een vast onderstel
    maar dan hebben ze niet de maten van wat ik wil .
    voor is geen probleem maar achter is het meestal rond de 30 en 35 mm en dat vindt ik gewoon te kort .
    en een vast onderstel van H&R is rond 600 eu en dan heb 60 / 40 mm .

    dus zo doende dat ik op weitec uitkom
    weet iemand nog meer laat het me horen bedankt!

    en nou niet met apex aankomen
    want daar hoor ik niet zo goeie dingen over of is er iemand die wel goeie ervaringen heeft met apex veren en schokbrekers ?
    (apex erg stug ?)

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.697
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard

    Maar de dure sets die je hierboven noemt zijn wel 1 van de beste.
    Daar heb je wel plezier van
    Ik heb zoiets dat je het wel altijd voelt met rijden,dus denk er wel goed over na.
    Ik rij zelf ook met een H&R schroefset en dat bevalt me goed.
    En hiervoor heb ik altijd met Eibach gereden(is ook erg goed)
    Veel succes bij het zoeken van een goede set.


    mvg Michel.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

    Seat Leon 1P 2.0TFSI 270Pk / 412Nm en Seat sport pakket.

  14. #13

    Standaard

    sinds ik m`n rijbewijs heb(ehm..sinds ik auto rij) verlaag ik m`n auto`s.. in de beginselen heb je weinig centen en pak je de slijptol, maar later heb ik ook veren met en zonder schokbrekers en schroefsets gehad...en ook verschillende merken en daar kwamen eibach, koni en h&r bij mij toch het beste uit... kijk, bij een golfje gti weet je dat je comfort 0 hebt en eigenlijk hoort het er ook een beetje bij, maar geloof me.. een a4 die stuitert over de weg is echt zwaar niks en dan had je gewild dat je 300euro meer had uitgegeven..
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  15. #14

    Standaard

    Ik heb een 60-40 FK-set voor ca. 350 euri in Duitsland gekocht (veren + schokbrekers). Is best wel stug maar niet stuiterig. Vergeet beslist niet om de "Dom-Lager" (ik weet het ned. woord hier ff niet voor) door sterkere te vervangen anders gaan de originele binnen de kortste keren naar de filestijnen.

    Voor verstelbare is HR inderdaad wel het neusje van de zalm, dit kost helaas wel een paar knaken. Van Weitec heb ik eerlijk gezegd weinig goeds gehoord, Powertech schijnt ook niet zo denderend te zijn.

    Verlagen met de flex is absoluut not-done (tenzij je een mediterane audi wilt ) en alleen veren vervangen door kortere is een goed recept om je (originele) schokbrekers snel naar de kl@te te helpen, kun je na een paar maanden weer de hele handel loshalen; niet doen dus.

  16. #15

    Standaard

    Iemand al aan kw gedacht??
    Had een kw variant 2 onder mn golf en zit er weer aan te denken voor de audi......

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malanca
    Vergeet beslist niet om de "Dom-Lager" (ik weet het ned. woord hier ff niet voor) door sterkere te vervangen anders gaan de originele binnen de kortste keren naar de filestijnen.
    Dat is het toplager of veerpootlager. Hier zetten ze ook wel eens andere in voor extra verlaging. Is namelijk een andere maat te krijgen waardoor je nog 1 a 2 cm kan pakken geloof ik.

    Wist niet dat er ook sterkere te krijgen zijn.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Hier zetten ze ook wel eens andere in voor extra verlaging. Is namelijk een andere maat te krijgen waardoor je nog 1 a 2 cm kan pakken geloof ik.
    Die dingen worden graag in de VW Polo-scene verkocht maar als je de constructie goed bekijkt kun je hier bijna geen winst bereiken.

    Is eigenlijk eerder van die pseudo-tuning prullaria, hoort thuis in het laatje powerbougies en 20-PK-meer uitlaten.. :wink:

  19. #18
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door awS3
    Iemand al aan kw gedacht??
    Had een kw variant 2 onder mn golf en zit er weer aan te denken voor de audi......
    ja zeker heb ik aan kw gedacht .
    wat ik heb begrepen is dat weitec door kw wordt gemaakt .
    ik heb nu het zetje thuis leggen .
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  20. #19
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    ik was gister begonnen met verlagen .
    heb nu alleen voor nog gedaan .
    het viel een beetje tegen omdat alles muur vast zat . de bouten waren helemaal vast gerot en zagen er niet meer zo best uit .
    dus most even naar de dealer nieuwe bouten halen enzo en dat kost altijd weer een hoop tijd als je niet lekker verder kent . vandaag ga ik achter doen . ik zal alvast even een paar pic. posten zoals ie er nu bij staat . en hoe die er bij stondt !!

    het is voor een schroef setje . dus ik denk dat ik hem vanmiddag nog even een paar slagen geef naar beneden , maar ga nu eerst achter even doen . kijk dan wel weer .
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4ringen
    ik weet de et waarde niet maar ik wil het model
    a8 velgen eronder hebben .
    60 mm verlagen voor voor vindt ik wel genoeg anders wordt het uit eindelijk wel erg seuren op de drempels


    bedankt voor je antwoord trouwens
    A8 Replica's
    ET 35, 8J in 18"
    ... meer dan alleen design... dat kan alleen een Audi zijn

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •