Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 44

Onderwerp: Banden

  1. #21
    SLIM
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Nauwkeuriger gaat het met zo'n PocketPC met navi, die gaf te kennen dat de teller van mijn alledaagse 80 bij 100 km/u zo'n 10 km/u bezijden de waarheid zit. Vind ik toch wel erg veel...

    Tom
    Wanneer ik mijn GPS binnen heb (zit er nu al sinds half december op te wachten...), ga ik dat zeker ook even uitproberen. Is mobile internetten eigenlijk ook verboden in de auto (zou toch een minuut forum missen) :wink:
    `

    Als je van je je auto om een boom wil hebben dan zou ik het zeker doen. Vertel je even als het gelukt is? We zijn hier gek op foto's

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 1.8 T
    Als je van je je auto om een boom wil hebben dan zou ik het zeker doen. Vertel je even als het gelukt is? We zijn hier gek op foto's :D
    Moet je dan denk ik teleurstellen, denk niet dat ik dan nog in de gelegenheid ben foto's te plaatsen...
    Sorry, we wijken weer wat af.

    Om terug te komen bij banden. Wist niet dat Conti Nederland van Pon was, maar het verbaast me eigenlijk niet. Niet alle komen op Conti's, er zijn er ook die met Bridgestone geleverd worden.

    Wat me wel verbaasd is dat de band ook door Porsche wordt aanbevolen (met N-classificering). Oke, wanneer je verstandig bent, ga je waarschijnlijk voor de Pilot Sport.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #23

    Standaard

    Tom schreef:
    Nauwkeuriger gaat het met zo'n PocketPC met navi, die gaf te kennen dat de teller van mijn alledaagse 80 bij 100 km/u zo'n 10 km/u bezijden de waarheid zit. Vind ik toch wel erg veel...
    Tom dat klopt!!niet alleen bij jou auto,maar bij iedereen,heb zelf ook met mijn garmin gekeken,en de Km-teller geeft ± 8km te veel aan.
    Nu is het zo dat de auto-fabrikanten een marge aan houden om veilig te blijven i.v.m. meetaparatuur b.v.flits-palen.
    een km teller mag namelijk nooit te weinig aangeven,en daar komt nog bij,dat b.v. bandenslijtage ook bijdraagt tot een andere uitlezing (hoe meer slijtage hoe meer uitslag)

    Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dara
    Tom dat klopt!!niet alleen bij jou auto,maar bij iedereen,heb zelf ook met mijn garmin gekeken,en de Km-teller geeft ± 8km te veel aan.
    Nu is het zo dat de auto-fabrikanten een marge aan houden om veilig te blijven i.v.m. meetaparatuur b.v.flits-palen.
    een km teller mag namelijk nooit te weinig aangeven,en daar komt nog bij,dat b.v. bandenslijtage ook bijdraagt tot een andere uitlezing (hoe meer slijtage hoe meer uitslag)

    Gr,Ray.
    Sterker nog de afwijking is wettelijk voorgeschreven (al schiet de waarde me even niet te binnen).
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #25
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Je gaat toch geen 190km/h bandjes onder een auto gooien die zowieso al 210 loopt ?
    dat is zelfs illegaal. en levensgevaarlijk, stel dat je een klapband had gekregen bij die snelheid! in veel landern (D, F) mag een bandenleverancier niet eens banden verkopen die een te lage snelheidsklasse hebben, istie strafbaar en mede aansprakelijk als er met die auto een ongeluk gebeurt dat te wijten is aan de banden.

    .... auto-fabrikanten een marge aan houden om veilig te blijven i.v.m. meetaparatuur b.v.flits-palen. een km teller mag namelijk nooit te weinig aangeven,.... Sterker nog de afwijking is wettelijk voorgeschreven (al schiet de waarde me even niet te binnen).
    de max afwijking is voorgeschreven, dwz hoeveel de max te veel aan mag geven. te weinig mag in elk geval nooit.
    Ik heb m'n S2 ook met GPS gecheckt, en die geeft dus 10% te veel aan.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    dat is zelfs illegaal. en levensgevaarlijk, stel dat je een klapband had gekregen bij die snelheid! in veel landern (D, F) mag een bandenleverancier niet eens banden verkopen die een te lage snelheidsklasse hebben, istie strafbaar en mede aansprakelijk als er met die auto een ongeluk gebeurt dat te wijten is aan de banden.
    Is iets genuanceerder:
    §36(1) STVZO Maße und Bauart der Reifen von Fahrzeugen müssen den Betriebsbedingungen, besonders der Belastung und der durch die Bauart bestimmten Höchstgeschwindigkeit des Fahrzeugs, entsprechen. Sind land- oder forstwirtschaftliche Kraftfahrzeuge und Kraftfahrzeuge des Straßenunterhaltungsdienstes mit Reifen ausgerüstet, die nur eine
    niedrigere Höchstgeschwindigkeit zulassen, müssen sie entsprechend § 58 für diese Geschwindigkeit gekennzeichnet sein. Bei Verwendung von M+S-Reifen (Winterreifen) gilt die Forderung hinsichtlich der Geschwindigkeit auch als erfüllt, wenn die für M+S-Reifen zulässige Höchstgeschwindigkeit unter der durch die Bauart bestimmten Höchstgeschwindigkeit des Fahrzeugs liegt, jedoch
    1. die für M+S-Reifen zulässige Höchstgeschwindigkeit im Blickfeld des
    Fahrzeugführers sinnfällig angegeben ist,
    2. die für M+S-Reifen zulässige Höchstgeschwindigkeit im Betrieb nicht
    überschritten wird.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #27
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    gelukkig zijn er altijd mensen die t wel precies weten. heerlijk forum toch

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Banden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Verder ben ik zeer onder de indruk van Michelin Pilot Sports, maar die beginnen pas bij 17". Heb daarvan een set gezien die 30.000 km hadden gehaald met veel 'track use'. Na een ongeveer een uur de grenzen van de grip te hebben bekend, was daar nog niets mee aan de hand...
    Ik heb ze onder mn RS4 velgjes zitten ...... wilde graag banden met een V-Profiel en mn pa had dit geregeld, kwam ie thuis met ''dit zijn zo'n beetje de beste banden die er te koop zijn'' dus ik d8 van tzal wel, maar het rijd idd wel strak, geen bijgeluiden en natuurlijk dat sportieve profiel he, staat echt mooi gewoon

  10. #29

    Standaard

    225/40 R18 ?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #30

    Standaard

    Ik heb nu onder de astra toyo proxes T1s 205-40-17. Bevallen zeer goed met droog weer.

    Met nat weer wat wheelspin als je volgas de bocht doorgaat. Maar dat komt juist door de verlaging en stabilisator stangen voor en achter, de volledige kracht wordt zo op de banden gezet i.p.v de carroserie...en dat kunne ze net niet aan

    Had ergens nog een site waar banden met elkaar werden vergeleken, kan hem niet vinden, als ik hem heb plaats ik em hier.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  12. #31

    Standaard

    Bij http://www.reifentest.com kun je zelf een beoordeling van je banden geven.

    Alleen sommige mensen moet je niet al te serieus nemen. Eerst stoer vertellen dat hun auto zoveel pk's heeft dat ze altijd wielspin hebben en zich dan beklagen over de levensduur (what did you expect?!?!)
    Of bij bijvoorbeeld Proxes T1-S aangeven dat de grip in de sneeuw super slecht is...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #32
    MeatBeast's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    126
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik heb het advies van Audi Duitsland maar opgevolg: Pirelli. De SportConti´s ben ik niet echt over te spreken.

    Zomers: Pirelli P Zero Rosso (235/45 17)

    Winters: Pirelli Snowsport 240 (205/55 16)

    Ik heb op Assen in een Audi S4 gereden met Michelin Pilot Sport, erg goede band, misschien dat ik die erop doe als de Pirelli´s versleten zijn.

    Ik las in een reactie dat Michelin de Pilot Sport levert vanaf 17"?! Dit klopt niet, want ik heb ze ook voor mijn BMW E30 325i racer in 195/50 15, als regenband... extreem veel grip!!
    Groet,

    Sjoerd

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MeatBeast
    Ik las in een reactie dat Michelin de Pilot Sport levert vanaf 17"?! Dit klopt niet, want ik heb ze ook voor mijn BMW E30 325i racer in 195/50 15, als regenband... extreem veel grip!!
    Dat was mijn opening...
    Opmerkelijk, aangezien op de Duitse Michelin-site onder "erhältliche Dimensionen" maten vanaf 225/45 R17 worden aangegeven (tot 295/25 R22).

    Ook wanneer ik bij Reifendirekt staan ze er voor 195/45 R15 niet tussen.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  15. #34

    Standaard

    ja 225/40/18 heb ik idd...... over een poosje wil ik toch aan de voorkant hetzelfde, heel misschien 235 en achter zet ik dan 255 8)

  16. #35

    Standaard

    Ik neem aan dat hij voor gewoon ook op 225/40 R18 staat...

    Zou bij 225 blijven, weggedrag gaat niet verbeteren van 235 i.c.m. 255.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  17. #36

    Standaard

    Mischien hebben jullie hier wat aan:

    http://www.tyres-online.co.uk/tyretest/tests.asp

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  18. #37

    Standaard

    beste audi vrienden en vrindinnen ik leef maar met een tdije en niet zo'n scheurijzer als vele van die straatsteen uitgravers van jullie. na vele 100k kms heb ik wel een mening over banden. een band die niet slijt heeft geen grip en een met veel grip stijt (hard) zeker bij het uitgraven van straatsrtenen. nu is voor dat slijten een gedeeltelijke oplossing koop banden goedkoper in dan voel je het slijten niet zo erg http://www.autobandenmarkt.nl/start.html

  19. #38

    Standaard

    Kan iemand uitleggen waarom de banden dan toch weer goedkoper zijn in Duitsland (reifendirekt.de)? Of had ik gewoon pech bij mijn steekproef?

    Bijv.:
    Michelin Pilot SPORT 255/35 ZR18 90Y
    bei ReifenDirekt.de nur 259,00 EUR
    bij autobandenmarkt.nl EUR 268,50

    Dunlop SP SPORT 9000 225/45 R17 ZR
    bei ReifenDirekt.de nur 131,90 EUR
    Uitsluitend bij autobandenmarkt.nl EUR 137,40
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  20. #39
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Voor jou ongetwijfeld anders, maar zelfs voor vier banden kan ik voor het verschil niet eens een enkele reis naar Duitsland maken...

    Tom

  21. #40
    audifreakzeeland's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    802
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    bf goodrich is een product van michelin bevallen zeer goed weinig slijtage ,ik heb 195-45-16 voor en 205-40-16 achter en als winterband ook bf goodrich 175-60-14 eigenlijk te smal rijd een beetje zweverig gr richard
    de enige echte audifreak uit zeeland

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •