Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 44 van de 44

Onderwerp: Banden

  1. #41
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    toyo snowprox s950.
    225/45R/17 91H.
    op 17 cup velgen.

    zomerbanden weet ik nog niet ben nog aan het kijken voor velgen en
    banden.
    if you beat the rings then you have i car

  2. #42

    Standaard

    Conti's worden beter maar alles onder de SportContact (en zelfs oudere SCs) heeft dezelfde eigenschappen: snel gecupt, keihard loopvlak zonder grip en zachte wangen.
    En platte vlakken als je s'morgens weg rijdt,Waren toen kl*t* banden,lijkt me zinvol dat een dealer ze er af haalt als tie de auto verkoopt.
    Ben al jaren een good-year fan,altijd mooi rond en weinig "eigen" onbalans.
    Tevens zijn ook de vredenstijns gemeen goed geworden,alleen die slijten nog wel erg snel.
    In de tijd dat ik nog in het"vak" zat,waren de bridgestone's gemeen goed,en waren samen met de Goodyear-Eagle de meest verkochte banden voor sportive rijders.
    Dan de franse banden,ach leuk voor opa die slappe wangen-banden,totaal niets voor op een sportieve Audi!! ze gingen alleen wel lang mee.

    Nu merk ik wel dat de banden een stuk beter zijn geworden,met name in het "rond"zijn en dynamisch on-balans wat dan weer op de spinner resulteerde in heel veel statisch on-balans(veel lood op de velg)
    ook de Franse banden doen nu heel goed mee zoals de Michelin
    ENERGY banden, maar nog steeds niet voor de spotieve rijder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audifreakzeeland
    bf goodrich 175-60-14 eigenlijk te smal rijdt een beetje zweverig gr richard
    Volgens mij een Frans af-treksel(Michelin) en dus slappe wangen,vandaar dat zweverige,auto gaat dan ietwat zoeken en is meer gevoelig voor zijwind.

    Moet eerlijk zeggen,dat ik zelf nog nieuwe banden moet kopen en dat worden toch wel weer de Goodyear's of Vredestijnen.

    Als laatste nog even een paar regels uit een oude folder van het bedrijf waar ik gewerk heb,vond ik altijd wel heel toepassenlijk:

    De autoband is de enige echte band tussen de auto en het wegdek. Daarom is de keuze van de juiste band van groot belang. Zeker bij extreme omstandigheden zoals lage temperaturen of in panieksituaties, is de invloed van de autoband van onschatbare waarde. Het verschil tussen de ene en de andere band is vooral te vinden in de verhouding tussen duurzaamheid, grip, bochtgedrag, verbruik en comfort. Wie op zeker speelt, kiest een band met dezelfde eigenschappen als door de fabrikant van de auto is gekozen. Wie invloed wil hebben op het rijgedrag van de auto, kan zich laten voorlichten en zo de ideale mix van eigenschappen kiezen. Houdt daarbij rekening met het assortiment van ieder bandenbedrijf en kijk vooral goed rond. Dat maakt niet alleen veel uit als het gaat om de beste keuze, maar ook om de prijs.

    Tot zover mijn mening,Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  3. #43
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb heel wat proefritten in TT's gemaakt. Na de pre-modificatie-ellende viel op dat die auto's eigenlijk helemaal niet lekker reden, vooral als je hard door een bocht jakkerde voelde je dat het onderstel allerlei rare dingen wilde doen. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de auto lag (toch meer afgesteld voor comfort) tot ik eens een rit maakte in een TT roadster met de laatste SportContacts eronder (alles had Conti's eronder maar er werd me nu ook verteld dat de banden gewijzigd waren). Die TT reed eindelijk zoals-ie moest rijden, apestrak en precies, op het gas door een bocht te hoeken en zelfs achter uitbrekend als je 'm op z'n donder gaf. Niets aan het onderstel gewijzigd, puur banden dus...

    Mijn vorige 90q op Pirelli P5000s voelde aan of-ie op rails liep. Heerlijk strak in de bocht. Mijn huidige 90q staat nog steeds op de sluitpost van de begroting van de vorige eigenaar: Tyfoon-banden. Nooit van gehoord, maar ik kan ze van harte afraden. Nou eerst maar eens die velgen opknappen, dan kunnen de verse Pirelli's (liggen al te wachten) eronder.

    Tom

  4. #44

    Standaard

    Klopt Continental is er heel erg op vooruit gegaan,ze hebben bij die banden een extra kruislings-geweven versteviging in de wangen toegepast waar door ze idd zeer goed sporen,alleen geven ze de "weg"nog wat meer door, dan b.v. Goodyear's.
    Maar de grootste verandering is toch wel het "ochtend-humeur"(na een koude nacht vierkante wielen)dat is gelukkig verholpen.

    Typhoon waren z'n 14 jaar geleden gecuverde banden uit oost-duitsland,
    Nu behooren ze tot de low-kost banden die er in vele gevallen voor zorgen dat je een loodverzameling op je velg krijgt,en dat terwijl het lood al een paar jaar ter discusie staat.

    Gr,Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •