Bekijk Poll Resultaten: Voorkeur bandenmerk gebaseerd op kwaliteit en niet op prijsniveau.

Stemmers
255. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Michelin

    105 41,18%
  • Continental

    58 22,75%
  • Dunlop

    44 17,25%
  • Pirelli

    28 10,98%
  • Goodyear

    20 7,84%
Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 99

Onderwerp: poll: Voorkeur bandenmerk

  1. #21
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Jullie hoeven niet lang te discussiëren. Het enige echte beste bandenmerk is natuurlijk Michelin. Op de tweede plaats komt Conti en dan als derde vind ik Dunlop door de beugel kunnen. De rest is troep. Mening is mening
    Laatst gewijzigd door A4FSI; 04-03-11 om 17:52.

  2. #22
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.659
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuxel Bekijk Berichten
    Jullie hoeven niet lang te discussiëren. Het enige echte beste bandenmerk is natuurlijk Michelin. Op de tweede plaats komt Conti en dan als derde vind ik Dunlop door de beugel kunnen. De rest is troep. Mening is mening
    Dus die groot opgezette testen zijn fake!

  3. #23
    Daro
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Beetje kort door de bocht idd,
    Het is mix van gevoel, ervaringen, voorkeur, prijs voor sommige, merk....
    Persoonlijk vind ik Conti echt bagger banden..maar een ander wil niets anders...eindeloze discussie.

  4. #24
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.659
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Bij onze VAGdealer zijn tientallen Conti,s vervangen,want ze gingen trillen !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    Beetje kort door de bocht idd,
    Het is mix van gevoel, ervaringen, voorkeur, prijs voor sommige, merk....
    Persoonlijk vind ik Conti echt bagger banden..maar een ander wil niets anders...eindeloze discussie.

  5. #25

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Het enige wat ik al nieuw gekocht heb zijn Dunlop SP Wintersport 3D banden. Die bevallen me ongelofelijk goed. Slijtvastheid is prima, eigenschappen op bevroren, besneeuwde, natte én droge wegen is voortreffelijk. En het geluid valt reuze mee.
    Mijn zomervelgen liggen op Conti SportContact 2 maar daar heb ik nog niet op gereden. Nog testen dus. Zijn wel 225, terwijl mijn winterbanden 205 zijn. Die kunnen ook nog een tijd mee. Dus eerst die oprijden en zien wat dat zegt. Ik denk dat ik voor nieuwe zomerbanden uitkijk naar Dunlop Sportmaxx TT als het zover is, maar dat zien we dan wel.

    En ja, ik ga ook af op de bandentests!
    Laatst gewijzigd door Vesper; 07-03-11 om 20:51. Reden: Taalfout
    Hij: A3 8V SportBack Attraction 1,6Tdi Moessongrijs
    Zij: A1 8X Sportback Ambition 1,6Tdi 90pk Misanorood / zwart dak


  6. #26

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Per ongeluk dubbel.
    Laatst gewijzigd door Vesper; 07-03-11 om 20:51.
    Hij: A3 8V SportBack Attraction 1,6Tdi Moessongrijs
    Zij: A1 8X Sportback Ambition 1,6Tdi 90pk Misanorood / zwart dak

  7. #27
    duivis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    71
    Kudos
    9
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vesper Bekijk Berichten
    Het enige wat ik al nieuw gekocht heb zijn Dunlop SP Wintersport 3D banden. Die bevallen me ongelofelijk goed. Slijtvastheid is prima, eigenschappen op bevroren, besneeuwde, natte én droge wegen is voortreffelijk. En het geluid valt reuze mee.
    Mijn zomervelgen liggen op Conti SportContact 2 maar daar heb ik nog niet op gereden. Nog testen dus. Zijn wel 225, terwijl mijn winterbanden 205 zijn. Die kunnen ook nog een tijd mee. Dus eerst die oprijden en zien wat dat zegt. Ik denk dat ik voor nieuwe zomerbanden uitkijk naar Dunlop Sportmaxx TT als het zover is, maar dat zien we dan wel.

    En ja, ik ga ook af op de bandentests!

    Mijn voorkeur gaat uit naar Pirelli P Zero

    Met mijn vorige auto heb ik hiermee gereden en dit was echt super.

    Nu rij ik met Dunlop sportmaxx TT 19 inch (zomer) en dit bevalt ook goed, Nokian 17 inch (winter).

    Je moet er een goed gevoel bij hebben dat vind ik het belangrijkste .

  8. Ad
  9. #28
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    511
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    Beetje kort door de bocht idd,
    Het is mix van gevoel, ervaringen, voorkeur, prijs voor sommige, merk....
    Persoonlijk vind ik Conti echt bagger banden..maar een ander wil niets anders...eindeloze discussie.
    Eensch! Ik vind de conti's ook bagger, er lagen Conti Sportcontact 2 onder mijn A4 als zomerbanden, droog weer aardige grip, ietwat lawaaiig, nat weer.... weg grip, wheelspin bij het optrekken. Gaan vervangen worden door Dunlop SportMaxx TT (kwamen erg goed uit de nieuwste autobandentest van de ANWB).

    Banden zijn persoonlijk, wat de een een perfecte band vind, vind de ander helemaal niets. Ik hoor veel mensen zeggen dat ze de Conti's perfect vinden, die mening deel ik dus absoluut niet. Zo zie je maar. Ook zo met Pirelli, onder mijn Vectra lagen P6000's, reed redelijk sportief en deed 70.000 km met die banden, snelle slijtage? Nee, naar mijn mening niet.

    Ik ga eerder af op een autobandentest die de basis eigenschappen van een band goed testen. Op droog wegdek hebben de meeste banden wel goede grip, maar op nat wegdek vallen er veel door de mand. Dat zijn nu juist de weersomstandigheden waarbij ik goede grip wil hebben (wie niet?).

    Wat je beter kunt vragen is: Waarom kies je voor een bepaalde band?

    Voor mij maakt het merk niet eens zoveel uit, het gaat om de eigenschappen. Voldoet een band aan JOUW eigenschappen dan is dat prima, maar dat wil niet zeggen dat diezelfde band ook voor een ander goed gevonden wordt. Dat heeft met het gevoel van de bestuurder te maken en zijn/haar rij eigenschappen.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    69
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    ik heb meer dan goede ervaring met Vredestein banden, prima eigenschappen qua veiligheid, comfort en techniek, ook voor het hogere segment.
    We weten allemaal dat velgen en banden een grote bijdrage leveren aan de looks en uitstraling.
    Wat ook prettig is dat bv de quatrac zowel goede zomer- als goede wintereigenschappen heeft, dus zonder regelmatig wisselen (en vaak lelijke velgen 's winters) toch een winterband.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    23
    Kudos
    0

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Pirelli P Zero (XL) (geen rosso ed)
    beste band waar ik ooit mee gereden heb, kleeft als een gek
    nadeel: slijt snel en aangezien het een harde band is redelijk wat last van de spoorvorming op de autostrade, daar moet je je stuur wel in de hand houden...

    maar ik zou wel eens de michelin sport 3 durven proberen, heb michelin winterbanden en die zijn ook top!

  12. #31
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    511
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Banden zijn een compromis, sportieve banden met veel grip slijten snel, is logisch, zachter rubber, daar komt de grip vandaan. Banden met harder rubber slijten minder snel, maar hebben minder grip. Het is altijd een afweging tussen comfort, grip, slijtvastheid. Wil je perfecte grip, dan slijten ze harder.... enz.
    Rijstijl heeft ook veel te maken met snelle slijtage. Een vriend van mij was verbaasd over het feit dat zijn banden snel sleten... als je er naast hebt gezeten, dan weet je waarom, op de verkeerde momenten het gas er op gooien (te vroeg) op rotondes waardoor de banden wegglijden en snel slijten. Ja, het is zo leuk om dat te doen, dan moet je ook niet zeuren dat je banden snel slijten
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  13. #32
    Daro
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drwho Bekijk Berichten
    Pirelli P Zero (XL) (geen rosso ed)
    beste band waar ik ooit mee gereden heb, kleeft als een gek
    nadeel: slijt snel en aangezien het een harde band is redelijk wat last van de spoorvorming op de autostrade, daar moet je je stuur wel in de hand houden...

    maar ik zou wel eens de michelin sport 3 durven proberen, heb michelin winterbanden en die zijn ook top!
    Pirelli P Zero is zeker geen harde band...eerder een zachte daarom veel grip bij droog weer en een hoog slijtage gehalte.
    Het geleuter op Pirelli begint in de F1 al voor het seizoen begint.....ze slijten TE hard en da's gelijk ook weer een nadeel....

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    23
    Kudos
    0

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    Pirelli P Zero is zeker geen harde band...eerder een zachte daarom veel grip bij droog weer en een hoog slijtage gehalte.
    Het geleuter op Pirelli begint in de F1 al voor het seizoen begint.....ze slijten TE hard en da's gelijk ook weer een nadeel....
    ik had het niet zozeer op de hardheid (of zachtheid) van het rubber, wel over de band op zich, de XL laat zich niet makkelijk 'plooien', en dat komt zeker tot uiting bij het dwarsen van spoorvorming op autostrade

  15. #34
    Daro
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Je bedoeld een stijve wang......dat is iets anders.....

  16. #35
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    wat een meningen...

    ik begrijp dus dat de voorkeur hier vaak uitgaat naar de Goodyear eagle F1?

    dit waren de opties waar ik aan dacht, rij nu altijd op pirelli pzero in de zomer:
    -pirelli p7 cintara?
    -goodyear eagle f1 gs d3 asymetric?
    -contisportcontact 3?
    -Pirelli Pzero (huidig)
    -michelin pilot sport

    wederom pirelli pzero of, de F1 of de michelin pilot sport
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  17. #36
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Komen goed uit de tests, die Pirelli's P7

    Ik houd me zeker vast aan de tests, daar ik toch nog wat waarde hecht aan
    de kennis en omstandigheden bij dat soort proeven.
    Verder ben ik geen circuit racer dus ik vraag me altijd maar af wat ik er van merk aan het eind.

    Stille band en ook goed bij natte omstandigheden vind ik belangrijk.
    Droog heb je snel genoeg in de gaten wanneer er gripverlies onstaat.
    Nat kan het nog wel eens onverwacht gebeuren.

    Hier de meest recente test met een maat die in de buurt komt van de meeste van ons.

    http://www.adac.de/infotestrat/tests...cePageId=31821
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  18. #37
    Daro
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    5 winnaars dus volgens de test via Poetsertje....doe je voordeel ermee.....
    http://www.reifendirekt.de/review/10...entestcom.html
    Deze test is van consumenten zoals wij....geen steekpenningen onder de tafel dus van de heren fabrikanten....

  19. #38
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    de F1 is daar ook nog het duurst. de rest ongeveer gelijk rond de 200,-
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Voor de liefhebbers : Hierbij een mooi (commercieel) artikel over de Michelin Pilot Sport 3.

    Ik denk dat ik deze Pilot Sport 3 band bij aankomende vervanging eens ga proberen, maar twijfel nog tussen Continental Sportcontact 5P (recencies zijn indrukwekkend).

    Rij nu met Pirelli P Zero Rosso Assymetric, wat afgezien van een gevoeligheid voor lengte-richels zeker niet slecht lijkt. Wel een behoorlijk snelle slijtage, maar dat is volgens mij inherent aan een sportband.

    MICHELIN%20Persdossier%20PilotSport3.pdf

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    23
    Kudos
    0

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIBOSCH Bekijk Berichten
    Voor de liefhebbers : Hierbij een mooi (commercieel) artikel over de Michelin Pilot Sport 3.

    Ik denk dat ik deze Pilot Sport 3 band bij aankomende vervanging eens ga proberen, maar twijfel nog tussen Continental Sportcontact 5P (recencies zijn indrukwekkend).

    Rij nu met Pirelli P Zero Rosso Assymetric, wat afgezien van een gevoeligheid voor lengte-richels zeker niet slecht lijkt. Wel een behoorlijk snelle slijtage, maar dat is volgens mij inherent aan een sportband.

    MICHELIN%20Persdossier%20PilotSport3.pdf
    spijtig dat die michelin pilot sport 3 niet bestaat in 245/45 R18 (XL)....
    waarom men een velg standaard aanbiedt waar er zo weinig banden voor gemaakt worden is mij een raadsel...

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •