Bekijk Poll Resultaten: Voorkeur bandenmerk gebaseerd op kwaliteit en niet op prijsniveau.

Stemmers
255. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Michelin

    105 41,18%
  • Continental

    58 22,75%
  • Dunlop

    44 17,25%
  • Pirelli

    28 10,98%
  • Goodyear

    20 7,84%
Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 99 van de 99

Onderwerp: poll: Voorkeur bandenmerk

  1. #81
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Nieuwe zomerbandjes zijn pirelli's zero nero's, die plakken echt als een gek op de weg... Ratings zijn ook erg goed. Dus die kan ik altijd aanraden . Had er eerst fulda carat exelero's onder, die waren ook wel lekker maar hadden zeker niet zoveel grip als de pirelli's.

  2. #82
    A3 Sportbekkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Misschien niet helemaal het juiste topic voor, maar vind het een beetje overdreven om er een nieuwe voor aan te maken.
    Heb momenteel Continental Sportcontact banden onder m'n A3 liggen met de bandenmaat 225/45 R17.
    Banden zijn bijna aan vervanging toe en ik wil nu de Vredestein Sporttrac 3 banden eronder leggen. Echter, deze zijn niet in de bandenmaat 225/45 R17 te krijgen. Nu heb ik begrepen dat de bandenmaat 205/50 R17 daarvoor in de plaats zou kunnen (afwijking van 0,39% volgens de calculator). Ben zelf echt een leek wat banden betreft. Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad probleemloos kan?
    Sponsor CJIB

  3. #83
    JanAudiA4Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    284
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3 Sportbekkie Bekijk Berichten
    Misschien niet helemaal het juiste topic voor, maar vind het een beetje overdreven om er een nieuwe voor aan te maken.
    Heb momenteel Continental Sportcontact banden onder m'n A3 liggen met de bandenmaat 225/45 R17.
    Banden zijn bijna aan vervanging toe en ik wil nu de Vredestein Sporttrac 3 banden eronder leggen. Echter, deze zijn niet in de bandenmaat 225/45 R17 te krijgen. Nu heb ik begrepen dat de bandenmaat 205/50 R17 daarvoor in de plaats zou kunnen (afwijking van 0,39% volgens de calculator). Ben zelf echt een leek wat banden betreft. Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad probleemloos kan?
    Kan wel, maar zou je niet 215-50-17 pakken. Is tenminste nog wat breder, 205 is een wel erg smalle band.
    Laatst gewijzigd door JanAudiA4Avant; 10-04-11 om 21:00.
    Audi A4 Avant 1.8T S-line 2003 120KW 225Nm
    gekieteld door Coen Donkers (Hartog Tuning)

  4. #84
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Ik ben in de loop der jaren wat aan het wisselen geweest in de voorkeur.....Bridgestone Potenza -> Michelin Pilot sport -> Bridgestone Potenza/Turanza

    Beetje afhankelijk voor mij, onder welke auto ze moeten.
    Comfortabel en toch goede grip: Michelin
    Grip EN strak bochtengedrag: Bridgestone

    Mijn ervaring is dat de Michelin`s een wat zachtere wang hebben, en dus meer rollen in de bochten.
    De Bridgsstone`s daarentegen zijn dus wat harder in de wangen, maar zijn dus een klein beetje minder comfortabel en iets meer "lawaai".

    Heb me ooit 1x (en nooit weer dus) laten verlijden om Toyo Proxis aan te schaffen, wegens hardere wangen.
    Droog redelijke banden, MAAR NAT EEN DRAMA! M`n Coupe quattro is ineens zwaar onderstuurd.....

  5. #85
    A3 Sportbekkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    38
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanAudiA4Avant Bekijk Berichten
    Kan wel, maar zou je niet 215-50-17 pakken. Is tenminste nog wat breder, 205 is een wel erg smalle band.
    Jep, goeie tip. Tellerafwijking tov huidige bandenmaat is niet zo heel groot, dus denk dat ik daar maar voor ga. Toch prettig om een wat bredere band te hebben.
    Sponsor CJIB


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    23
    Kudos
    0

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    heb nav deze thread even gekeken naar de bridgestone potenza s001 echter zie ik in de reviews de pirelli p zero er nog altijd beter uitkomen
    dus lekker terug de pzero besteld, wel een stuk duurder dan vorig jaar....

  7. #87
    brunz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Mijn ervaring is dat de Michelin Pilot banden redelijk goed zijn (sinds 2010 verplichting lease).
    Maar, daarvoor had ik de Vredestein Sportrac 3 om de velgen liggen. Deze zijn een stukje stugger en ook veel prettiger in de bochten!

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Na Goodyear, Dunlop, Conti en Avon ga ik nu -vervroegd- over naar een ander merk. Het wordt sowieso Hankook, de vraag is nog even welke.

    Ventus S1
    Ventus V12
    R-S2

    Het vervroegde zit hem met name in de herrie die de Avon's maken.

  10. #89
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Als de band maar stil is.
    Daarna komen de andere eigenschappen.
    Van alle relatief stille banden kies ik de band die er dan 'het beste' uitkomt in de ADAC test.

    PS Mijn garage klaagt dat de Bridgestone Turanza te hard is en daarom moeilijk op de velg te zetten is en daarnaast moet er bij een Bridgestone Turanza behoorlijk veel lood om de zaak in balans te houden.

    En in de winter: Vredestein.
    Laatst gewijzigd door nog een Hein; 21-04-11 om 21:03. Reden: aanvulling
    Zo'n auto wilde ik altijd al hebben.

  11. #90

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Het vervroegde zit hem met name in de herrie die de Avon's maken.
    Maar dat had ik je ook wel kunnen vertellen ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #91
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    510
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Even een update over de Dunlops SportMaxx TT die ik er nu onder heb zitten:

    Grip nog steeds erg over te spreken! Ik had alleen een lichte trilling in de auto die bleef, op aanraden van SkyBump eens naar Bandimex gereden in Rotterdam en de boel laten superbalanceren, trillingen weg! Alleen nog in de ochtend als het wat kouder is de eerste km's als de banden koud zijn, maar dat gaf de monteur ook al aan, dat is vaak met sportievere stijve banden, die moeten opwarmen en soepeler worden.
    Dit had de bandenboer die de banden gemonteerd had niet gelukt, bij 2 banden moest de band ten opzichte van de velg aangepast worden om een bepaalde trilling er uit te krijgen. De betreffende monteur had zelf een Audi A4 B5 en wist te vertellen dat Audi's erg gevoelig zijn voor onbalans in de banden, bij waardes waarbij een ander merk auto geen probleem heeft, heeft de Audi er wel problemen mee.
    Tevens wist hij te vertellen dat Dunlops er om bekend staan dat ze lastig te balanceren zijn, dat bleek bij mij dus ook het geval... Minpuntje in dat geval voor de Dunlop.

    Bandimex is wat dat betreft een aanrader, veel kennis, state of the art balanceer apparaat en uitlijn apparatuur, er wordt netjes en voorzichtig gewerkt om beschadigingen aan de velg te voorkomen en alles wordt nagelopen met een momentsleutel, iets wat bij veel bandenbedrijven niet gebeurd.
    Laatst gewijzigd door A-tje; 27-04-11 om 07:47.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  13. #92

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob-A2 Bekijk Berichten
    Maar dat had ik je ook wel kunnen vertellen ...
    Die zaten al om de MTM's, vandaar.

  14. #93
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Tot nu toe erg tevreden over de conti sportcontact 3. Over paar maanden aan vervanging toe. Denk dan dat ik voor de sportcontact 5 ga.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  15. #94
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nog een Hein Bekijk Berichten
    PS Mijn garage klaagt dat de Bridgestone Turanza te hard is en daarom moeilijk op de velg te zetten is en daarnaast moet er bij een Bridgestone Turanza behoorlijk veel lood om de zaak in balans te houden.
    Dat de banden moeilijk om te leggen zijn vind ik geen argument....jij wil die banden toch en hij verdient eraan. Ik moet op het werk ook (meer dan eens) moeite doen om iets voor elkaar te krijgen...!
    Dat ze meer lood (zink tegenwoordig) nodig hebben tov andere merken om de boel in balans te brengen vind ik wel een (redelijk) goed argument. Ik heb die ervaring echter niet met Bridgestone. De band een stukje draaien op de velg helpt vaak ook al een heel stuk! Maar daar zijn de meeste bandenboeren te lui voor. Ze plakken er bij wijze van spreken liever 100 gram, dan ff de lucht eruit, 1/4 slag draaien en dan 10-20 gram plakken... Zit je ook nog tegen dat akelige zink aan te kijken.


    ps.
    Ik heb onlangs een set van 4 Nokian Z G2 zomerbanden besteld. De keuze hierop is gevallen door de goede testresultaten tov de overige bekende merkbanden.
    Het moet er nog onder, maar ben reuze benieuwd! Ik ga naar een bedrijf bij mij in de regio dat ook uitlijnt en uitweegt voor racerij, dus de indruk is dat ze er ECHT verstand van hebben.
    Men heeft daar een balanceerapparaat dat het zwaartepunt van zowel de velg als de band opzoekt, en daarna aangeeft wat ten opzichte van elkaar de meest gunstige plek is (draaien dus).
    Ook kan dit apparaat een rol op het loopvlak van de band plaatsen zodat je enigszins wegcondities simuleert tijdens het balanceren.
    Nogmaals, ben benieuwd!
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 04-04-13 om 10:13.

  16. #95
    Cbr1000RR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Posts
    155
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    bij mij zitten er Bridgestone Potenza 245/40/18 onder, gewoon een goede band.
    Never drive faster then your gardian angel can fly...!!
    Vagcom 11.11.3

  17. #96
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Heb onder 2 auto,s Uniroyal rainsport2.
    Een betere regenband is er niet.
    De rest is redelijk tot goed.
    Ik vind bij nat wegdek de extra grip wel belangrijk.
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 10-04-13 om 12:26.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  18. #97
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    ik heb UniRoyal winterbanden, en die bevallen me in de "Nederlandse winters" inderdaad SUPER!
    (ook in sneeuw doen ze het goed hoor..)

  19. #98
    raze88's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    209
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Even een oud topic omhoog halen omdat deze mij de beste plek leek.

    Ik sta voor het volgende dilemma. Mijn huidige banden zijn de Dunlop sportmaxx gt welke aan vervanging toe zijn (maat 255/35/19).
    Nu merk ik dat de esp regelmatig ingrijpt bij wegrijden uit stilstand of accelereren bij vochtig wegdek. Daarnaast is de auto erg spoor gevoelig(uitlijning is in orde). Mochelijk heeft dit met de slijtage te maken.

    Ik kom diverse ervaringen en adviezen tegen en na veel uitzoekwerk en lezen van testen ben ik er nog steeds niet uit wat de opvolger wordt. Ik twijfel tussen de dunlop sportmaxx rt2, Michelin pilot sport 4, of de nieuwe Goodyear eagle asym 5.

    Zijn er mensen die ervaring met deze banden hebben?
    Laatst gewijzigd door raze88; 03-10-19 om 12:36.
    Audi A4 b8 2.0TFSI S-Line 301PK | VW T-Roc R-Line

  20. #99
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Wie heeft er ervaring met de Petlas PT 741?
    Dit lijkt de beste budget band te zijn.
    Geen negatief bericht te vinden.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •