Bekijk Poll Resultaten: Voorkeur bandenmerk gebaseerd op kwaliteit en niet op prijsniveau.

Stemmers
255. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Michelin

    105 41,18%
  • Continental

    58 22,75%
  • Dunlop

    44 17,25%
  • Pirelli

    28 10,98%
  • Goodyear

    20 7,84%
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 99

Onderwerp: poll: Voorkeur bandenmerk

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard poll: Voorkeur bandenmerk

    Vaak wordt op het forum gediscussieerd over banden, merken en onderlinge verschillen in kwaliteit etc.
    Ik vraag mij daarom af welk bandenmerk de voorkeur zou hebben met als uitgangspunt de kwaliteit en niet het prijsniveau?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Waar is de poll gebleven?

    Oh, en een voorkeur voor een bepaald merk zul je weinig krijgen. Er is namelijk geen enkel merk wat louter goede banden maakt, en niemand met verstand van banden wordt vrolijk van eco-troep.
    Laatst gewijzigd door tom; 26-02-11 om 22:38.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIBOSCH Bekijk Berichten
    Ik vraag mij daarom af welk bandenmerk de voorkeur zou hebben met als uitgangspunt de kwaliteit en niet het prijsniveau?
    Wat versta je onder "kwaliteit"? Bedoel je de rijkwaliteiten in bochten, de ongevoeligheid voor aquaplaning, de remkwaliteiten, de duurzaamheidskwaliteiten, de kwaliteit in natte omstandigheden? Elke band heeft weer andere "kwaliteiten"...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Waar is de poll gebleven?

    Oh, en een voorkeur voor een bepaald merk zul je weinig krijgen. Er is namelijk geen enkel merk wat louter goede banden maakt, en niemand met verstand van banden wordt vrolijk van eco-troep.
    Ik ga met de vraagstelling eigenlijk ook een beetje uit van het high performance segment, dus met andere woorden de grotere maatvoeringen.
    De gemiddelde audi staat denk ik toch op maatjes vanaf 205 en meer.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider Bekijk Berichten
    Wat versta je onder "kwaliteit"? Bedoel je de rijkwaliteiten in bochten, de ongevoeligheid voor aquaplaning, de remkwaliteiten, de duurzaamheidskwaliteiten, de kwaliteit in natte omstandigheden? Elke band heeft weer andere "kwaliteiten"...
    In principe ga ik zelf uit van een uitgewogen kwaliteit, dus op alle vlakken boven gemiddeld presterend. Iedereen heeft echter neem ik aan zijn voorkeuren en kriteria en ik vraag mij af wat de gemiddelde voorkeur voor welk merk is.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Hee, nu staat er wel een poll. Vreemd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIBOSCH Bekijk Berichten
    In principe ga ik zelf uit van een uitgewogen kwaliteit, dus op alle vlakken boven gemiddeld presterend.
    De 5 merken die je noemt zijn de topmerken op bandengebied, hebben allemaal een uitgewogen kwaliteit, dus op alle vlakken boven gemiddeld presterend.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    58
    Posts
    254
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider Bekijk Berichten
    De 5 merken die je noemt zijn de topmerken op bandengebied, hebben allemaal een uitgewogen kwaliteit, dus op alle vlakken boven gemiddeld presterend.
    Helemaal mee eens, maar dan nog kan ik mij expliciete voorkeuren voorstellen, welke mogelijk zelfs ingegeven worden door emmotie en geen gefundeerde onderbouwing.
    Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld meer met Michelin en Continental dan met Goodyear en Dunlop.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    203
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Ok, mijn voorkeur Michelin pilot sport3 
    A3 1.6TDIe RNS-e Bose Ibis Wit

  11. #10
    Daro
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Bridgestone Potenza
    Zie ik helaas niet in de poll staan...

  12. #11
    Dia's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Voor mij gaat het tussen Michelin en Pirelli. Het is echter vrijwel onmogelijk om een duidelijke winnaar aan te duiden omdat de ene wagen beter zal presteren met een Pirelli en de andere dan weer met een Michelin. Constructeurs kiezen ervoor om hun nieuwe wagens met bepaalde types banden af te leveren. Dit zijn echter niet altijd de beste banden voor zo'n wagen. Dikwijls zijn die keuzes ingegeven door commerciële belangen.

    Sommige bandenmerken maken specifieke banden voor een merk of type wagen. Dit zie je bij Porsche (N1,2,3 condering), Mercedes (MO codering) en Pirelli maakt een type band die je meestal enkel bij high performance merken zoals Ferarri en Lamborghini terugziet (Pirelli P Zero Corsa).

    Ieder type band heeft zijn goede en slechte eigenschappen. de meeste Pirelli's hebben hebben de eigenschap dat ze dikwijls heel snel slijten bij sportief gebruik. Veel gebruikers vinden dat daarom slechte banden terwijl ze qua grip tot de top behoren.

    Als ik dan toch moet kiezen dan kies ik Michelin. Dat merk spreekt mij het meest aan en heeft me al vele malen verrast door banden te maken die op ieder gebied heel goed scoren (Michelin Pilot Sport 2). Ik heb er echter geen moeite mee om een ander minder bekend merk te kopen als blijkt dat hun band heel goed presteert. Ik spreek dan over banden als de Hankook Ventus Evo V12 bvb.
    Laatst gewijzigd door Dia; 27-02-11 om 09:40.

  13. #12
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Ik volg gewoon de de bandentesten.
    Dat zegt mij veel meer dan een persoonlijke mening.

  14. #13
    Sportback1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    195
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Absoluut de Michelin Pilot Sport 3.

    Komt altijd zeer goed uit de testen, en is prijstechnisch niet zo gekke duur!
    Audi A3 Sportback 2.0 FSI Ambition.

  15. #14
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.504
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    Bridgestone Potenza
    Zie ik helaas niet in de poll staan...
    +1 liggen ook in de zomer op de Quattro. En af fabriek ook gemonteerd op mijn auto.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  16. #15
    Daro
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    @Dia
    Ook bij Ferrari worden diverse modellen afgeleverd op Bridgestone Potenza, net als Aston Martin en vrij veel nieuwe modellen uit de VAG groep....

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert888 Bekijk Berichten
    Ik volg gewoon de de bandentesten.
    Dat zegt mij veel meer dan een persoonlijke mening.
    Haha, ik doe precies hetzelfde

    Zelf heb ik alleen ervaring met Continental (zowel winter- als zomerband) en bevallen me uitstekend. Ik ben wel bereid om andere merken te proberen, maar ook dan ga ik af op de meest recente bandentesten.
    In der Heimat des Audis

  18. #17
    Dia's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    138
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    @Dia
    Ook bij Ferrari worden diverse modellen afgeleverd op Bridgestone Potenza, net als Aston Martin en vrij veel nieuwe modellen uit de VAG groep....
    Dat klopt. Ferrari doet dat natuurlijk door de F1. Blijkbaar kan Bridgestone heel wat constructeurs overtuigen om hun banden te kiezen. Er bestaan trouwens heel wat verschillende soorten Bridgestone Potenza's. Ik denk niet dat de banden die ze op een nieuwe Ferrari California steken dezelfde zijn als die die ze op een VW Polo steken.

  19. #18
    Daro
    Guest

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    De bridgestone Potenza Re050A en nu de opvolger de S001 had ik het over...op Polo's worden Bridgestone Turanza's gemonteerd.
    Overigens is Bridgestone op eigen verzoek niet langer de bandenleverancier in de F1 dit is vanaf dit seizoen Pirelli.

  20. #19
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    ik rij nu al een paar keer op Dunlop Sportmaxx, voor mij een goede stille band.

  21. #20

    Standaard Re: poll: Voorkeur bandenmerk

    Vorige eigenaar heeft aan de voorkant Interstate sport gemonteerd.. ik ben hier zeer tevree over!
    Zag in de consumentengids staan dat deze zeer goed waren, nog redelijk geprijsd ook!
    Ik heb weinig bandengeruis en het idee dat ik perfecte grip heb.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •