Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 76 van de 76

Onderwerp: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

  1. #61
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Ik denk dat jij het iets te ver doortrekt gozert

    Jij bent hier degene die loopt te prediken dat alles compleet kut is dat niet onder A/B klasse valt, haha. Weet je, we snappen elkaar, en ik denk dat ons punt duidelijk is.

  2. #62
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Ik snap het hoor Erik - en we zijn het er ook wel over eens dat het belangrijk is. Waar ik echter op doel, is dat met een C-band wellicht dezelfde fysieke eigenschappen te behalen zijn op een lichte/kleine auto, waar je bij een middenklasser een B nodig hebt, en bij een grote/luxe hoge (midden) klasse een A merk nodig hebt.

    Als we het hebben over 100 > 0 remweg, dan heb je bij jouw Audi misschien een B-merk nodig om aan de 35 meter te komen. Een A doet dan 30, een C 40 meter. Als je bij een Uno van 700kg met een C merk al op 35 meter zit, dan kan je die bestuurder nóóit de vinger wijzen op z'n c-merk, omdat-ie precies dezelfde remweg heeft als jij op je luxe banden. Tuurlijk, met een A merk komt hij dan <30 meter, en met een B merk op 30, bijvoorbeeld (fictieve waardes!), het kan altijd beter, maar dat kan ook bij jouw A-merk (professionele semislicks bijvoorbeeld).

    Mijn DTM argument komt meer neer op de vraag "waar leg je de grens". Je kan altijd beter en beter willen, maar op een gegeven moment is het genoeg. Ik vermoed dus dat op kleinere en minder vermogende auto's een B of zelfs C merk al genoeg kan zijn om goede en veilige situaties te waarborgen. In het filmpje dat je postte hebben we het wel over een A6 Avant van meer dan 1700kg - dat is geen kattenpis! Dat zijn twee (!) A2's, op 60% meer oppervlak (165 op de A2, 255 op de A6) - je kan dus wel raden dat de banden van de A6 per cm² meer grip moeten leveren om tot dezelfde stop- en bochtsnelheid (en controle dus!) te komen dan die van de A2..

    Dát is wat ik bedoel.
    Dat begrijp ik hoor. En als ze remmen binnen de 36mtr van 100 -> 0 en bij een elandproef niet compleet het spoor kwijtraken vind ik het prima! Dat is wat mij betreft de standaard en eis.

    Echter geloof ik gewoon absoluut niet, dat 1 zo'n rubberen Indier, Hongaar, Afrikaan of Chinees deze cijfers haalt. Onder welke auto dan ook van 900kg tot 3000kg.
    De grens leg ik dus bij de normen die ik meerdere keren heb genoemd. Waarom daar? Bij meerdere onderzoeken is gebleken, dat bij de gemiddelde mens sneller remmen geen zin heeft qua reactie vermogen en schrikreactie. Dit geldt dus clearly niet voor mensen zoals jij en ik en meer mensen die sportief rijden of iig meer anticiperen.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  3. #63
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Ik denk dat jij het iets te ver doortrekt gozert

    Jij bent hier degene die loopt te prediken dat alles compleet kut is dat niet onder A/B klasse valt, haha. Weet je, we snappen elkaar, en ik denk dat ons punt duidelijk is.
    Denk het ook.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    En inderdaad zie ik weinig Aygo's, Cuore's, i30's of Panda's op SportMaxx TT of GY F1's staan...

  5. #65
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door saso Bekijk Berichten
    En inderdaad zie ik weinig Aygo's, Cuore's, i30's of Panda's op SportMaxx TT of GY F1's staan...
    Dan noem je ook wat banden op hehehe... Er zijn genoeg bandjes voor normaal gebruik gemaakt van goed rubber.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Dan noem je ook wat banden op hehehe...
    Tsja, ff mn eigen sloffen.., maar het is maar als voorbeeld

  7. #67
    audidude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    57
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Echter geloof ik gewoon absoluut niet, dat 1 zo'n rubberen Indier, Hongaar, Afrikaan of Chinees deze cijfers haalt.
    Alles draait om compound en constructie, waar de nodige research voor gedaan moet worden (als genoemd in het filmpje van Vredestein), land van herkomst is niet relevant. In Duitsland kan net zo'n bocht geproduceerd worden als in China of waar danook als de specificatie niet juist. Ben ooit in India in een bandenfabriek geweest (Continetal tyres) en die stond vol met gloednieuwe state-of-the-art productiemachines geproduceerd door het Nederlandse bedrijf VMI. Met de juiste specificatie rolt hier echt wel een topband van de lijn.

    En helemaal mee eens: banden en remmen zijn van vitaal belang in de noodsituatie, maar hoeveel automobilisten denken aan hun schokdempers? Want als die versleten zijn heb je aan grote stoppers en "kleef"compound banden nog geen barst

  8. Ad
  9. #68
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Unhappy Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audidude Bekijk Berichten
    Alles draait om compound en constructie, waar de nodige research voor gedaan moet worden (als genoemd in het filmpje van Vredestein), land van herkomst is niet relevant. In Duitsland kan net zo'n bocht geproduceerd worden als in China of waar danook als de specificatie niet juist. Ben ooit in India in een bandenfabriek geweest (Continetal tyres) en die stond vol met gloednieuwe state-of-the-art productiemachines geproduceerd door het Nederlandse bedrijf VMI. Met de juiste specificatie rolt hier echt wel een topband van de lijn.

    En helemaal mee eens: banden en remmen zijn van vitaal belang in de noodsituatie, maar hoeveel automobilisten denken aan hun schokdempers? Want als die versleten zijn heb je aan grote stoppers en "kleef"compound banden nog geen barst
    Jongens alsjeblieft. Ga niet elke zin en woord van mij letterlijk zitten ontleden. Je weet best goed wat ik bedoel.

    Vergeef me dan de landen te noemen waar 80% van de rotzooi vandaan komt en lees dan maar voortaan: C,D,E,F kwaliteit bandenproducenten en banden.

    Die fabriek die je noemt klinkt als een Continental fabriek. Beetje onzinnige opmerking dus.
    Ik hoef hopelijk niet uit te leggen, dat ik dit soort producenten dus niet bedoel...
    En 'met de juiste specificatie'? Ja natuurlijk. Dan heb je goeie banden. Dat zeg ik dus.

    En on a positive note: Schokbrekers zijn ook belangrijk voor goede wegligging. I agree!

    On Topic starter:

    A4life? Leef je nog? Wat vind jij van deze hele discussie en alle genoemde punten?
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  10. #69
    audidude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    57
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Talking Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Was ook absoluut geen aanval slechts een ervaring dieweer in me opkwam en ik ff wilde delen

    en idd, hoe zit dat nu met die banden???

  11. #70
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Gewoon zonder banden en lekker op de rails gaan rijden

  12. #71
    A3jaar2000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    102
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupe20v Bekijk Berichten
    Heb ze ooit eens gehad op een setje velgen die ik kocht(zelf niet mee gereden) en je hoeft maar 1 stoepje te raken en de stukken rubber vliegen je om de oren.

    Overal op de band lagen de stukken rubber der vanaf.

    Wel een auto van meer dan 10.000 euro maar 200 euro meer voor een paar echte banden niet willen of kunnen betalen vind ik een beetje een hele domme investering.
    Hahah mooi omschreven! maar volgens mij is dit wat overdreven... Ik heb eerst ook getwijfeld om een Aziatisch merk te kiezen, want je zou zeggen dat die toch ook wel over goede technologie (ook vooruitstrevend) beschikken en de samenstelling van rubber weten

    Uiteindelijk heb ik toch maar een paar honderd meer uitgegeven voor goede banden (Pirelli-dunlop). Qua testen zijn ze toch veiliger en ze gaan ook langer mee. Daar moet je ook rekening mee houden bij je uitgaven.
    Laatst gewijzigd door A3jaar2000; 13-09-11 om 16:43.

  13. #72
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dedde Bekijk Berichten
    Gewoon zonder banden en lekker op de rails gaan rijden
    Hehehe... Probleem is dat je altijd weer eindigt bij de tram remise... Is toch nog een stukkie lopen naar huis. En dat wachten als de zoveelste wissel weer niet op tijd werkt...
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  14. #73
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Velgen zijn breed genoeg om meerdere sporen tegelijk te nemen

  15. #74
    audidude's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    57
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    de herfst zit er ook weer aan te komen he, krijg je vierkante wielen door die bladeren.....

  16. #75
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe 18" Banden Accelera PHI 245/40R18 97Y

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audidude Bekijk Berichten
    de herfst zit er ook weer aan te komen he, krijg je vierkante wielen door die bladeren.....
    LOL! En daar zit je echt niet op te wachten..!
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  17. #76
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Kun je nog beter die acceloria ( of hoe ze ook heten) kopen

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •