Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 77 van de 77

Onderwerp: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    122
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Mijn bandenmaat tot dusver niet voor goedkoper kunnen vinden.. Ik weet niet waar jij ze gevonden hebt? Ben erg benieuwd!

    Service van de zaak? Niet als je ze online besteld.. dan zul je ze toch ergens moeten laten monteren etc..

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaD4FiSh Bekijk Berichten
    Mijn bandenmaat tot dusver niet voor goedkoper kunnen vinden.. Ik weet niet waar jij ze gevonden hebt? Ben erg benieuwd!

    Service van de zaak? Niet als je ze online besteld.. dan zul je ze toch ergens moeten laten monteren etc..
    Man ik kreeg er zelfs gratis van die slotbouten bij.

  3. #63

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    426
    Kudos
    17
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    @ MaD4FiSh
    Je inbox is vol.

  4. #64

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Zit zelf ook op het punt van versleten banden en ben me zot aan het zoeken naar de juiste keuzes en raad... Mijn voorkeur gaat voorlopig naar de Pilot sport maar vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met Vredestein? volgens http://www.banden-pneus-online.be zouden die ook goed moeten zijn maar ik vertrouw daar gelijk minder op... Zelf ben ik begonnen met Dunlop sport maxx (tevreden!) en zit nu met Pirelli P zero (man die slijten écht snel en slieren op nat wegdek!)

    Vroeg me trouwens af of je verschil merkt als je maar twee banden verandert van merk/type aangezien enkel mijn achterste (hebben te lang vanvoor gelegen ) versleten zijn. En of ik de nieuwe dan best vanvoor of vanachter plaats?

    M.v.g.

  5. #65
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anguish Bekijk Berichten
    Vroeg me trouwens af of je verschil merkt als je maar twee banden verandert van merk/type aangezien enkel mijn achterste (hebben te lang vanvoor gelegen ) versleten zijn. En of ik de nieuwe dan best vanvoor of vanachter plaats?

    M.v.g.

    Kan me voorstellen als het ene merk/type bv. het water beter afvoert dan de andere, dat de auto dan wat onverwacht KAN reageren bij noodgevallen...!

    Over nieuwe banden juist voor- of juist achterop plaatsen zijn de meningen erg verdeeld... (uitgangspunt 2-wiel aangedreven!)
    - Ik zelf doe ze liever op de aangedreven wielen: mijn idee is dat ik de auto eerder red met de aangedreven wielen dan met de wielen die alleen maar rollen.
    - Bij de (anti)slipcursus van de ANWB was de uitleg totaal andersom: de niet-aangedreven wielen kunnen zelf geen "actie ondernemen", dus DAAR wil je de banden met het meeste profiel...!

    Ik hink nog op 2 gedachten, maar goed iemand die een antislipcursus geeft mag ik van aannemen dat die het JUISTE advies geeft.....

    Iemand nog ervaringen/ideeen?


  6. #66

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    - Bij de (anti)slipcursus van de ANWB was de uitleg totaal andersom: de niet-aangedreven wielen kunnen zelf geen "actie ondernemen", dus DAAR wil je de banden met het meeste profiel...!

    Ik hink nog op 2 gedachten, maar goed iemand die een antislipcursus geeft mag ik van aannemen dat die het JUISTE advies geeft.....

    Iemand nog ervaringen/ideeen?
    Mja. Dat was mijn eerste gedacht aangezien mijn nieuwe dan ook wat gespaard blijven en zo hopelijk niet teveel slijtage hebben als de andere twee vervangen worden...

    Ben er wel nog steeds niet aan uit welke banden ik ga kiezen...de Pilot sport 3 of toch es de minder bekende vredestein? Alsook de maat weet ik niet zo goed. Zit nu met 235/45 R 17 maar vind ze wat te smal (velg steekt beetje uit) dus vraag me af of ik naar 245 zou kunnen gaan...

  7. #67
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    hoe breed is jouw velg? Ik bedoel: "hoeveel J"

    Ik twijfel ook wat voor als de huidige banden op zijn. Er zit nu 225-45-17 op een 8J velg. En idd de velg steekt best uit/de banden staan "getrokken"
    Twijfel dus tussen 235 of 245 breed (en de hoogte om de omtrek enigsins goed te houden)
    Wat ik echter niet wil is dat de auto te zoekerig wordt...

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    hoe breed is jouw velg? Ik bedoel: "hoeveel J"
    dat is een beetje een probleem... Op mijn boorddocumenten staat het niet vermeld. Volgens audi.de (MyAudi, via mijn chassisnr.) zit er 7J x 16 op maar ben er zeker van dat da niet de velgen zijn dat er nu op liggen (zit 17inch op.)
    Volgens mij kan het dus variëren van 8J tot 9.5J ...

    op http://www.banden-ackermans.be vond ik dat zowel 235 als 245 op een velg past van 8J tot 9.5J met een afwijking van 1.4%... Maar om me enkel daarop te gaan baseren is misschien wat riskant?
    Vrees zelf een beetje of ik wel PS3 banden zal vinden van 245/45 R 17..

    trouwens nog niemand die kan helpen met Vredestein ervaringen?

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    122
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Pilot Sport 3 banden inmiddels onder mijn A4 Avant B7. Rijdt heerlijk, rustig comfortabel en goede grip in de bochten. Ze kosten een duit, maar het is een goede investering als je veel op de weg zit en waarde hecht aan goede banden / rijcomfort.
    Nu:​ Audi A4 B7 2006 - Avus Zilver - 2.0 TDI - S-Line Interieur & Exterieur & Sportophanging - BOSE Geluidsinstallatie met Audio Pilot - Standkachel - Lichtpakket - Glanspakket - Elektronicpakket - RNS E Bluetooth - Licht & Regensensor
    Past:​ A3 8L

  11. #70

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Op een A3 2.0 FSI heb ik Sportcontact 2 en 3 geprobeerd in 225/45/r17, waarbij de SC2 binnen drie seizoenen glad waren aan de voorzijde en enorm weinig grip boden in natte weersomstandigheden. De overmatige slijtage en de uitermate tegenvallende prestaties op glad wegdek zijn bekende klachten bij de SC2. Bij de SC 3 hebben ze blijkbaar gehoor gegeven aan de klachten: die deden het namelijk prima, met beduidend meer grip op nat wegdek. Wel vond ik ze wat rumoerig. Ook heb ik de Dunlop Sportmaxx tt 205/55/r16 geprobeerd. Op zich een prima band, maar wellicht net iets te smal om enthousiast bochtenwerk op te vangen. Dat zal niet aan de band liggen, maar aan de maat.

    Op de TT heb ik vandaag gekozen voor Sportcontact 5. Vorig seizoen reed ik met Bridgestone Turanza's maar daar kunnen we kort over zijn; ze zaten eronder toen ik de auto kocht. Ik heb pas 300km op de conti's gereden (droog) en kan nog niet veel anders zeggen dat het een verademing is ten opzichte van de wintersloffen (gruwelijke dingen, maar handig in Duitsland). Zelfs in fabrieksverse toestand gaven ASR en ESP geen krimp. Ik rijd overigens op een breedte van 225 i.p.v. de standaard 245, omdat die laatste gewoonweg te breed is voor het kleine, lichte wagentje. Tuurlijk, het staat dik, maar alleen maar als je stil staat. Voor de rest glij je alle kanten op met een druppel regen of een ril in de weg. Het maakt 'm niet alleen een stuk minder zoekerig, je merkt het verschil ook bij optrekken. Meer gewicht per vierkante cm rijoppervlak doet 'm goed. En ja, wie persé met 140kmh over een klaverblad wil, moet vooral voor de 245 gaan, want als je denkt dat dat met die snelheid moet, dan gaan die extra millimeters rubber je echt niet behoeden voor het winnen van die Darwin Award...

    De breedtemaat is overigens iets om echt goed rekening mee te houden. Een te dikke of te dunne band kan nog zulke goede eigenschappen hebben, maar als 'ie niet past bij het aandrijvingstype en het gewicht van de auto, ga je er nooit het maximale uit kunnen halen. Aangezien we niet allemaal aan dagelijkse wielenwissels doen, zul je op de openbare weg in die zin altijd voor een compromisband moeten kiezen. Kijk naar onze vrienden van Toyota met hun GT86. Met minder vermogen en een smallere band (215!), heb je veel meer (en veiligere) lol dan met tè harde, tè dikke banden in een lichte, ondergemotoriseerde auto.

  12. #71

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Ik ben momenteel toe aan een complete set nieuwe banden voor mijn a4 b8 station. Er liggen nu 245/45/17 continental sportcontact 2 onder, maar ik ga nu naar de 19" toe.

    Weten jullie of er veel verschil in brandstof gebruik zit tussen de conti's en de michelins? Ik vind mijn auto momenteel niet heel zuinig (8.8 op de 100 volgens de boordcomputer) en wijt dit oa aan de banden.

    Volgens het banden etiket zouden de michelins 1 categorie zuiniger moeten zijn wat zoveel is als ongeveer 1 liter op 100km. Ik vraag mij af of dit inderdaad zo is.

    Verder twijfel ik nog over de hoogte van de band: 255/40/19 of 255/35/19. Zijn er mensen die weten of er veel comfort verschil zit tussen deze twee maten?

  13. #72

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    De maat voor 19" is 255/35/19 Ga je voor 255/40/19 heb 3,7% extra rolomtrek. Zou ik niet doen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #73
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    ik rijd ook sinds een paar maanden Continental Sportcontact 5 onder de TT en het is echt een vooruitgang t.o.v. de vorige series Sportcontact 1 2 en 3.
    maat 225/45/17 je kan er echt mee gooien en smijten.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  15. #74

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Tja ik twijfel ook nog steeds. Mede omdat ik van Michelins ook niet al te beste levensduur hoor. Wil toch eigenlijk wel weer 3 jaar (50.000km) met de bandjes doen. Huidige conti's hebben dat met nu een restprofiel van 1,6 mm en 3 mm netjes gehaald. Kan ik nl net de nieuwe B9 uitzingen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  16. #75

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Vergeten. Ook de looks van de Conti's strak langs de rand ipv een dikke bescherming zijn bij mijn velgen een voorkeur. Stoepranden let ik zelf wel op.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #76
    Kaj86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    38
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Als zomerset rijd ik ook Continental Sport Contact 5 banden in de maat 225/45/17 onder een B5 S4. De banden bevallen zeer goed, weinig geluid en heel veel grip, zowel droog als nat. Met de Michelin Pilot Sport 3 heb ik geen ervaring.

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Continental Sportcontact 5 of Michelin Pilot Sport 3 dilemma

    Het zijn michelins geworden: 255/35/r19 op de nieuwe rs4 velgen.
    Eerste ervaring is goed! Auto rijdt heerlijk op de nieuwe banden, maar kan nou niet zeggen dat ze veel beter zijn dan de conti's.
    Ook het comfort verschil is niet veel minder. Hoop alleen dat de nieuwe bandjes net zo lang mee gaan als de conti's: 40000 km!

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •