Mijn V8 had een soortgelijk probleem bij remmen, als je remde trok hij aan het stuur, bleek aan een kapotte ABS sensor te liggen, na vervangen was alles weer normaal,
Binnenkort gaat Hessel even onder de auto liggen om te kijken of de sensoren goed zitten of dat ze niet vuil zijn.Oorspronkelijk geplaatst door tom
En misschien even naar de dealer om die plastic wigjes te halen om te kijken of ze diep genoeg zitte4n.
Bedankt voor de tip Tom.
Nou nee, niet echt.Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 2.5 tdi
Afgelopen zaterdag alle vier de abs sensoren eruit gehad, en schoongemaakt. Was niet echt veel aan te zien btw.
Wel waren de twee sensoren aan de linkerzijde al eens vervangen(zaten nu valeo's in).
Het probleem is nog precies hetzelfde gebleven. Zo gauw je stuurt naar links(alleen naar links) en je trapt je rem in, voel je de abs pomp in werking treden, en word het rempedaal hard. Hetzelfde gebeurd ook bij het naar achteren rijden met het stuur dezellde kant op gedraaid.
Het moet haast in 1 van de sensoren of tandkranzen zitten, al kan ik geen onregelmatigheden eraan ontdekken.
Ik denk dat ik eens een sensor uit mijn coupe haal, en die in de coupe van Caatje zet, om zo te testen of het probleem weggaat.
een beetje de trial by error methode zeg maar.
Oh ja, ik heb de coupe van Caatje ook nog onderworpen aan een noodstop om de abs eens te testen.
De abs werkte wel, alleen ben ik wel bang dat de accumulator idd overleden, of in ieder geval op het punt van overlijden staat. Het rempedaal werd ineens knoerhard.
Iemand nog suggesties?
Speling op een wiellager?
Bij het sturen beweegt de tandkrans van het ABS zich dan te ver van de sensor af.
Je kunt ook je ABS sensoren even doormeten. Ze moeten alle vier dezelfde ohmse-weerstand hebben.
Als je nu tijdens de meting wat aan de kabel friemelt en de meter geeft ineens oneindig aan, is er waarschijnlijk sprake van een draadbreuk.
Ik weet zo alleen niet wat de weerstand moet zijn.....helaas....
Maar als ze alle 4 gelijk zijn, moet dat goed zijn. De sensor is overigens gewoon een spoeltje om een metalen kern hoor.
De stekkers aan de voorzijde zitten, volgens mij, in de motorruimte op het spatscherm. (Ronde stekker, zit vast in een klemmetje, zwart)
Ik heb de sensoren doorgemeten, en wat denk je, die van linksvoor heeft dus een kabelbreuk.
Als het wiel rechtdoor stond was er geen probleem, maar als het een slag naar links maakte meette ik gelijk "oneindig"
CD gebeld, maar die had niets liggen op het moment, dus maar ff op en neer naar de plaatselijke sloop waar er nog 2 coupes staan.
Van alle audi's die er stonden waren de ophangingen verwijderd, op 1 coupe na, waar de achterwiel ophanging nog onder zat, incl. 2 abs sensoren. Deze uitbebouwd en doorgemeten, en nog even een handgreep van een andere coupe afgehaald, en ik was weer 30 euro lichter(nog niet veel als je weet dat een nieuwe 135 kost)
De rubber omhulsels op de goede plek geschoven, en de sensor eronder.
Zo. deel 1 van het remprobleem is verholpen, geen aanslaande abs-pomp meer bij het insturen en remmen.
Nu deel 2, want ik verdenk er de accumulator nu toch ook van niet meer in orde te zijn. CD had er geen, dus dat word ff zoeken, en anders misschien proberen de bestaande weer op druk te brenegen.
Paul: de weerstand van de sensoren ligt zo rond de 1250 ohm(7 stuks doorgemeten, incl die van mijn coupe), alleeen was de weerstand van de sensor rechtsvoor afwijkend, en gaf maar 900 ohm.
Mooi dat je dat ook weer opgelost hebt!!!
Ik wist dat de weerstand ongeveer 1 k Ohm moest bedragen. Maar mooi dat je me dat nu even weer bevestigd. Ben ik ook weer een stukje wijzer.
Die drukaccumulator schijnt ook nagevuld te kunnen worden. Ervanuit gaande dat het membraam niet lek is, tenminste.
Er zijn diverse Citroen-specialisten die dit kunnen.
Je kunt je licht eens opsteken bij een Citroen-garage / specialist daar bij jou in de buurt.
[quote="Paul Snip"]Mooi dat je dat ook weer opgelost hebt!!!
quote]
Yep, ik ben er ook heel blij mee, ik heb het nog niet uit kunnen proberen, maar moregn zal ik het verschil wel merken.
Toch wel handig hoor als je vriend graag aan auto's sleuteld en er nog redelijk verstand van heeft ook.
eh het lijkt wel op een citroenbom maar het is niet hetzelfde.Oorspronkelijk geplaatst door Paul Snip
aansluiting is anders, vloeistof is anders, druk is anders, kortom de citroen specialist kon mij niet verder helpen zonder de juiste gegevens, alwaar ik dus nog naar op zoek ben.
zie:
http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...&highlight=bom
en dit:
http://www.audinarren.de/Startseite.htm
klik op :Rep. Anleitungen
klik op drukspeiger
bron audinarren.