Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Low budget upgrade (276mm ipv 256) remmen audi coupe GT/90

  1. #1

    Standaard Low budget upgrade (276mm ipv 256) remmen audi coupe GT/90

    Folks,

    Ben bezig met een cheap upgrade naar grotere remschijven voor.

    Na wat zoeken op internet, kwam ik wat vermeldingen tegen dat het mogelijk is om de G54 remklauwen te vervangen voor G60 remklauwen van de 90quattro 20v. Dit zijn dubbele zuiger remklauwen (itt de enkel zuiger op de G54).

    De G54 remklauwen kunnen overweg met 256mm remschijven, en de G60 met 276-280mm remschijven.

    Op de sloop heb ik 2 remklauwen + geleiders voor de blokken + remblokken gehaald van een oude 200 turbo (de G60 remklauwen zitten ook op de 200turbo, en die zijn er meer op de sloop dan 9020vq's)

    Ik heb dus nu liggen:
    - 1 paar (nieuwe) remschijven 4 * 108, 276mm
    - 2 * G60 remklauwen + geleiders
    - set remblokken

    Puntjes:

    - adapters maken
    - waarschijnlijk spoorverbreders nodig, omdat de klauwen iets dieper zijn
    - andere remcylinder?
    - minimaal 15" velgen
    - schijven moet van 90q20v, en niet van de coupe20v komen (verschil in ET waarde schijnt)


    Gisteren eens ijverig bezig geweest met de remklauwen ontdoen van roest, en heb ze in mooi hittebestendig zwart gespoten.



    Ik zal morgen eens foto's maken van het geheel.

    Voor adapters zit ik te denken aan het volgende achtig iets: (dit zijn adapters om G60 remklauwen op een golf1 te plaatsen)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  2. #2

    Standaard

    280mm schijven? Op de 20v? Interesting...
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    waarschijnlijk moet je dan het e.e.a. (2mm) uitslijpen uit de geleiders.... scheelt je gelijk weer gewicht
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    280mm schijven? Op de 20v? Interesting...
    IIRC ga je er op achteruit!

    20V heeft 276x25, de standaard 280's zijn 22 mm (280x22).

    Afmetingen (offset) van schijven zijn via aftermarket kanalen toch wel op te zoeken?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5

    Standaard

    :oops: Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ze dezelfde dikte hadden. Ik heb nog niet gezocht maar ik dacht me te herinneren dat de 280 schijven een stuk goedkoper waren dan de 276.
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6

    Standaard

    Komisch, totale hoogte van de schijven - zie m'n topic over 310x22 schijven voor definitie - wijkt inderdaad af:
    90Q: 51 mm
    Coupe: 56 mm
    :? - schaalvoordeel? -

    Coupe schijven zijn idd behoorlijk aan de prijs.

    Bij hbase.nl zijn trouwens wel tekeningen van de meeste schijven te vinden.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7

    Standaard

    Update:

    Afstand tussen de gaten voor de remzadels op de Audi90 en Coupe GT typ81/85 is exact 75mm (hart tot hart)

    En zijn dus exact hetzelfde als de Golf 1. Je kunt dus de populaire conversie setje voor upgrade naar G60 remklauwen voor Golf 1 gebruiken. 75 euro op marktplaats staat een setje (iemand verkoopt die dingen, heeft er meerdere)

    en in de US kun je het ook bestellen bij RPI Equipped


  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    ik heb nu de klauwen plus schijven waar maarten het over heeft en ben dus op zoek naar de adapters of een voorbeeld zodat ik ze na kan (laten) maken
    my first quattro was a wilkinson

  10. #9

    Standaard

    ik meen mij te herinneren dat je dan ook de hoofdremcilinder moet vervangen omdat je een grotere capaciteit remdruk nodig heb als je andere(meer)remzuigers gaat monteren.
    Groeten Edwin.En weer zoekende naar een Audi.

  11. #10

    Standaard

    dat zou jammer zijn
    my first quattro was a wilkinson

  12. #11

    Standaard

    Je hebt inderdaad iets meer 'pedaltravel' maar daartegenover staat wel minder last van fading, en een groter moment van druk kunnen uitoefenen.

    Vergeet niet dat de S2 en de RS2 dezelfde hoofdremcylinder hebben, terwijl de S2 deze G60's heeft, en de RS2 dikke porsche klauwen heeft. Het kan dus absoluut.
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •