280mm schijven? Op de 20v? Interesting...
Folks,
Ben bezig met een cheap upgrade naar grotere remschijven voor.
Na wat zoeken op internet, kwam ik wat vermeldingen tegen dat het mogelijk is om de G54 remklauwen te vervangen voor G60 remklauwen van de 90quattro 20v. Dit zijn dubbele zuiger remklauwen (itt de enkel zuiger op de G54).
De G54 remklauwen kunnen overweg met 256mm remschijven, en de G60 met 276-280mm remschijven.
Op de sloop heb ik 2 remklauwen + geleiders voor de blokken + remblokken gehaald van een oude 200 turbo (de G60 remklauwen zitten ook op de 200turbo, en die zijn er meer op de sloop dan 9020vq's)
Ik heb dus nu liggen:
- 1 paar (nieuwe) remschijven 4 * 108, 276mm
- 2 * G60 remklauwen + geleiders
- set remblokken
Puntjes:
- adapters maken
- waarschijnlijk spoorverbreders nodig, omdat de klauwen iets dieper zijn
- andere remcylinder?
- minimaal 15" velgen
- schijven moet van 90q20v, en niet van de coupe20v komen (verschil in ET waarde schijnt)
Gisteren eens ijverig bezig geweest met de remklauwen ontdoen van roest, en heb ze in mooi hittebestendig zwart gespoten.
Ik zal morgen eens foto's maken van het geheel.
Voor adapters zit ik te denken aan het volgende achtig iets: (dit zijn adapters om G60 remklauwen op een golf1 te plaatsen)
IIRC ga je er op achteruit!Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
20V heeft 276x25, de standaard 280's zijn 22 mm (280x22).
Afmetingen (offset) van schijven zijn via aftermarket kanalen toch wel op te zoeken?
Komisch, totale hoogte van de schijven - zie m'n topic over 310x22 schijven voor definitie - wijkt inderdaad af:
90Q: 51 mm
Coupe: 56 mm
:? - schaalvoordeel? -
Coupe schijven zijn idd behoorlijk aan de prijs.
Bij hbase.nl zijn trouwens wel tekeningen van de meeste schijven te vinden.
Update:
Afstand tussen de gaten voor de remzadels op de Audi90 en Coupe GT typ81/85 is exact 75mm (hart tot hart)
En zijn dus exact hetzelfde als de Golf 1. Je kunt dus de populaire conversie setje voor upgrade naar G60 remklauwen voor Golf 1 gebruiken. 75 euro op marktplaats staat een setje (iemand verkoopt die dingen, heeft er meerdere)
en in de US kun je het ook bestellen bij RPI Equipped
Je hebt inderdaad iets meer 'pedaltravel' maar daartegenover staat wel minder last van fading, en een groter moment van druk kunnen uitoefenen.
Vergeet niet dat de S2 en de RS2 dezelfde hoofdremcylinder hebben, terwijl de S2 deze G60's heeft, en de RS2 dikke porsche klauwen heeft. Het kan dus absoluut.