Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Remprobleem Audi 100 1987

  1. #1
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard Remprobleem Audi 100 1987

    De Wanderer-mobiel heeft een remprobleem. Het volgende is het probleem.
    Sinds een paar weken knippert het waarschuwingslampje van het remsysteem soms. Eerst dachten we aan een los contact omdat het erop leek dat het afhankelijk was van het wegdek. Totdat gisteren plotseling de remdruk wegviel .
    Vandaaag hebben we de "bom" vervangen wat al een hele verbetering bleek.
    Maar het lampje knippert nu als je de rem net intrapt even. Tevens hoor je een beetje een sappig soppend geluid als je de rem intrapt (zal maar geen vergelijking geven hier).
    Ikzelf verdenk nog twee delen. En wel die op de foto. Maar wat is waarschijnlijker, het eerste stuk (aan het schutbord), of het tweede??

    BVD
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Koekje erbij?

  2. #2
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    hoofdremcylinder koek?

  3. #3
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Nr. 1 dus?
    Koekje erbij?

  4. #4
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Numero 1 is de hoofdremcylinder ja, geen onbekende in de typ44 remproblemen, in de grijze 100 zit inmiddels ook een nieuwe.

  5. #5

    Standaard

    Nr 1 is de hoofdremcylinder .
    Dat is de enige die verantwoordelijk kan zijn voor geen remmen meer .
    Pedaal op de bodem , zonder reactie .

    Nr 2 is de bekrachtiger , die werkt samen met de bom en de hydraulische pomp . Als er hier ergens een defect is gaat het alarm af , en moet je op het pedaal gaan staan voor het remt . Maar het remt nog wel .

    Ze zijn allebei niet de meest betrouwbare onderdelen van de 44 .

    Tip : de rempomp ( nr1 ) kan je openmaken en reinigen .
    Helpt , maar ook niet altijd .
    Je moet de circlips in het midden kapot boren met een cobalt boortje .
    Daarna zet je er uiteraard een neiuwe in .



    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .


  6. #6

    Standaard

    Ik heb ook zoiets met mijn coupe quattro.
    Ik heb er ABS op zitten en een knop dat ik hem uit kan zetten.
    nu start ik de auto en rijd weg abs lampje gaat uit,maar ga ik nu remmen is mijn bekrachtiging weggevallen en moet ik 2 keer zo hard drukken.
    En soms als ik met mijn abs moet remmen hoor ik (ik denk van het ABS blok) een stevig en snel getik dat ook doorgegeven wordt naar het pedaal.
    EN dat getik heeft ie ook vaak als ik rem zonder dat ze eigenlijk zouden blokkeren
    Daarna begint mijn ABS lampje weer te branden.

    Zet ik de ABS uit heb ik goede remdruk en is het getik weg.
    Het is behoorlijk onhandig ,maar begin er nu aardig aan gewend te raken dat zogauw als ik de motor start eerst de abs knop in moet drukken.

    Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen een slechte/vervuilde wielsensor.
    omdat als die geen signaal doorgeeft dat de abs denkt dat ie geblokkeerd is.
    Maar aan het gerammel te horen onder de kap zou ik denken een overleden ABS blok.

    Met vriendelijke groet.
    Januzzz.

  7. #7
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    Bij mijn v8 voelt het rempedaal wel eens hard aans als je in een bocht remt, ook bekend?
    '01 rs4 641 ps

  8. Ad
  9. #8
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Probleem is grotendeels opgelost met de "nieuwe" bom. Alleen in het begin trilt het pedaal nog een beetje naar beneden. Lucht? Remmen doet ie nu wel goed.
    Heeft iemand nog een hoofremcilinder liggen BTW?

    BVD
    Koekje erbij?

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou inderdaad de boel nog eens goed ontluchten. Houd het remvloeistofpeil goed in de gaten, het lijkt me sterk dat otevallig én de bom én de hoofdremcilinder allebei tegelijkertijd de geest geven.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Na het vervangen van mijn "bom"en de hd pomp, bleef ik ruim een 2 weken last houden van een overstromend hydrailiekvat omdat er dus teveel lucht in het systeem terug kwam.
    Ik zeg terug kwam, want het blijkt wel eens vaker tegebeuren dat de hd pomp valse lucht mee pompt na een revisie.
    Hierdoor had ik ook vaak het gevoel dat het pedaal ff wat harder was dan normaal tijdens het sturen/remmen.
    Na deze weken was het probleem opeens weg en totop heden niet terug gekomen.
    Wat betreft het rem systeem, de hd pomp en bom zorgen voor de bekrachtiging en voor de rest zorgt het remsysteem.

    Ik zou dus eerder ertoe overgaan om het gehele rem vloeistof/systeem -op de juiste manier - te vervangen en te ontluchten- controleren of de ABS sensoren op de juiste plaats zitten en schoon zijn en evt de elektronica/stekers ed ff in te spuiten evt met cont reiniger te behandelen.

    Door vervuiling in het remsysteem blijven wel vaker de remcilinders hangen -hopenlijk niet door corrosie- of werkt de hoofdremcilinder niet optimaal.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: gif pc3.gif (9,4 KB, 213 keer bekeken)
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #11
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Bedankt. De remmen zijn aan het wiel ontlucht (behalve rechts achter, daar brak de nippel af ). Ik zat eraan te denken om eens aan de bekrachtiger te ontluchten.
    Komt allemaal goed (denk ik).
    Koekje erbij?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •