Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 77

Onderwerp: Subframe rubbers 90 Quattro vervangen

  1. #1
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Subframe rubbers 90 Quattro vervangen

    In vervolg op: http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9644

    Vandaag ook bezig geweest om ze erin te krijgen. Eruit ging nog wel, maar er terug in lukt me maar niet, kheb er al een vernield.

    Ik had allerlei bussen en trekkers geprobeerd maar ik krijg het er gewoon niet weer in :cry:

    Nu zitten de oude er weer in en het gekke is dat hij nu niet meer bonkt van achteren :oops:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, die oude zien er toch redelijk krokant uit...

    Gelukkig ging het bij mijn type 82 makkelijker- die bussen zijn namelijk niet meer leverbaar. Ik had er een aantal weten te vinden maar daar moet je er geen van slopen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadRacer
    Rubbers zijn vervangen, stiekem toch nog bijna 2 uur werk.... Zelf idd trekker gemaakt enzo, de oude bussen zaten goed vastgeroest. Het voelt allemaal weer wat steviger aan zo, kan me ma weer over de drempels vliegen :P

    Zou je eens een foto willen maken/plaatsen van jou trekker, ik heb al het halve gereedschapsbord van de EMA gebruikt :oops:
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    Zou je eens een foto willen maken/plaatsen van jou trekker, ik heb al het halve gereedschapsbord van de EMA gebruikt :oops:
    haha Tis ook geen specifiek EMA (of MB) gereedschap hoor Ik had ook compleet andere rubbers, met vaste stalen bussen er omheen... Trekker had ik met behulp van krachtdop 30, dop 60, lange bout, hoop ringen enzo... kwam precies zo uit zeg maar. Omdat jij toch heel andere rubbers hebt, moet je toch zelf iets passends zien te vinden...

    Ik zie trouwens dat de ruimte ook erg beperkt is he.... Het dikkere gedeelte van het rubber (maar wel kleiner in diameter he??) moet toch onder? Je zult het rubber dus van boven naar beneden moeten trekken lijkt me... Maar iets meer werkruimte is misschien ook wel makkelijk... valt iig niet mee zo te zien. (en trouwens flink veel kruip/smeerolie whatever gebruiken )
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  5. #5
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Hij zal toch echt omhoog moeten, zo zaten ze er ook in. Idd is de binnenmaat van die bus erg klein. Ik heb al doormiddel van een lange bout M10 geprobeerd ze erin te trekken, maar telkens gaat de schroefdraad stuk.

    Op het laatst hebben we de 90 met spanbanden vastgezet aan de hefbrug, en de bus met de krik omhoog geduwd :shock: . het zou lukken of barsten, het laatste is gebeurd.

    Maandag ga ik het probleem overleggen met een monteur die ik ken bij van mossel..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    Hij zal toch echt omhoog moeten, zo zaten ze er ook in. Idd is de binnenmaat van die bus erg klein. Ik heb al doormiddel van een lange bout M10 geprobeerd ze erin te trekken, maar telkens gaat de schroefdraad stuk.

    Op het laatst hebben we de 90 met spanbanden vastgezet aan de hefbrug, en de bus met de krik omhoog geduwd :shock: . het zou lukken of barsten, het laatste is gebeurd.

    Maandag ga ik het probleem overleggen met een monteur die ik ken bij van mossel..
    nee, maar wat ik bedoel: De rubbers hebben 2 verdikte uiteinden: 1 kant iets grotere diameter dan in het midden, andere kant is wel heel dun, maar heeft een veel grotere diameter. Dat gedeelte zat toch ook aan de bovenkant? Altijd zo'n rubber met de kant van de kleinste diameter erin trekken. En omdat die onder zit, zal het rubber er toch van boven naar beneden in moeten? ok, het oude rubber kan er via 2 kanten uit, die's zo gaar

    Als ik foto 1499 met 1507 vergelijk, lijkt het dus ook dat je het rubber van beneden naar boven erin wil persen (ook verkeerd om?)
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  7. #7
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Op foto 1505 zie dat er van de bovenkant een stukje van het rubber is afgezaagd, dan zou het rubber er beter uitkomen.

    Ik kan bijna niet geloven dat ik heb fout heb gedaan, maar je weet nooit he :roll:

    Iemand een plaatje van het bekende progje voor mij?
    90 Quattro 1988, subframe achter.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    op foto 1505 staat het rubber dus ook zoals het erin zat? Ik had ff in Paint een schetsje gemaakt, maar dan komt het er dus zo uit te zien en deed je het dus toch goed
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  10. #9
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Zo zat het er ook in, klopt helemaal. Bedankt voor de moeite evengoed :wink:

    Ik zal wat meer moeite moeten doen, want ik denk dat ik het hele subframe eronderuit aan het halen kom
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  11. #10

    Standaard plaatje

    Plaatje uit het familie-album
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt, zo ziet het er wel simpel uit. Ik zie nu dat onderdeel 2+3 boven het subframe zijn getekend, zouden ze er dan toch zo in moeten??
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vreemd genoeg ging het de laatste keer bij mijn 80 heeeeeel makkelijk, met het subframe onder de auto...

    1 bout oplossen, dop onder het rubber. Transmissiekrik onder het subframe, opkrikken. Auto blijft staan, rubber komt uit subframe. Nieuwe rubber met krik en dop er weer inpersen. Per rubber tien minuten werk, hoeft niet uitgelijnd te worden want het subframe is niet van zijn plek geweest.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Het zijn kl*te dingen om eruit te krijgen, en k*t dingen om erin te krijgen. Je hebt de rubber goed gehad Jeroen, hij moet er van beneden naar boven in.
    Als de rest een beetje goed los gaat, zou ik toch het frame eronder uit halen en de rubber er tussen de schroefstok induwen. Althans, zo heb ik het klaar gekregen. Alleen....... en onbeschadigd. Wel met veel bloed, zweet en gevloek.

    Succes!
    Koekje erbij?

  15. #14
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Het was idd een hels kawei om ze alleen al eruit te krijgen, ik had toen al zoiets van: 'dat moet er ook weer terug in' :roll:

    Ik heb het advies gekregen om het subframe er maar even onderuit te halen, stja dat zal deze week niet meer lukken.

    Ik wou het toch nog eens met een draadeind proberen, en dan em erin trekken. Welk is het sterkste draadeind wat er te krijgen is? het mag niet dikker zijn dan 10MM. En moet luchtsleutelbestendig zijn...
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  16. #15
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Heb je al eens een 10.9 of 12.4 bout geprobeerd?
    Koekje erbij?

  17. #16
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Jups, als de schroefdraad te 'fijn' is draaid ie dol en met te grove schroefdraad krijg je het rubber er niet ingedraaid.

    Heb ff de tekening van Madracer veranderd :P

    Zo wil ik het proberen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  18. #17

    Standaard

    hoe fijner de schroefdraad, hoe beter, want dan ben je sterker. ACOQ Had het over de boutsterkte --> Meestal is het 8.8 (staat op de kop), maar sterkere varianten zijn 10.9 en 12.4 zoals ACOQ al zegt. Die draai je niet zo snel kapot dus
    Greetzz,
    Roland

    "Any activity becomes creative when the doer cares about doing it right, or doing it better"

  19. #18

    Standaard

    Ik heb dan liever 12.9 dan 12.4...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  20. #19

    Standaard

    Ik heb die bij m'n voorframe ook vervangen met veel zweet en gevloek .

    Ondanks de hydraulische pers en op maat gedraaide bussen en dergelijke meer gaat het moeilijk .

    Als het je een troost kan zijn , ik heb ook een bus kapot geperst .


    Uiteindelijk heb ik en soort trechter gedraaid , die op een griptang
    gelast , zodanig dat ik de kraag aan de bus kan samendrukken .
    Daarnaa met een draadstang eringetrokken , en met de pers na geduwd .
    Oh ja , ik had die bus ook een beetje opgewarmd door hem aan een draad een uurtje boven de kachel te hangen .
    Dan wordt de rubber wat soepeler .





    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  21. #20
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben iig blij om te horen dat ik niet de enige ben die met dit probleem te kampen heeft gehad.

    Ik kan dus maar beter het subframe er onderuit halen en het onder een pers leggen, en zo niet verder lopen klooien? :cry:
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •