Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Cupping

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    59
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Unhappy Cupping

    Eerdere post:
    Ik heb vóór nieuwe Michelins onder mijn A3 Sportback, maar achter nog steeds de originele Hankooks (105.000 km). De achterbanden maken een verschrikkelijke t.phus herrie, niet normaal. Het is 100% cupping. Aangezien het leasecontract eind van het jaar afloopt doet de leasemaatschappij er niks meer aan. Ik lees hier en daar dat het verwisselen voor <> achter danwel kruiselings helpt, maar dat lijkt mij geen optie met die nieuwe voorbanden. Zou het ook kunnen helpen als ik alleen de achterwielen links <> rechts verwissel?? Het komt er dan op neer dat ik de draairichting van de banden omdraai. Dit moet m.i. kunnen, want er staat geen richting op de band, alleen outside.

    Update:
    Ik heb inmiddels toch maar de wielen kruiselings laten wisselen, maar dit blijkt van de regen in de drup. Nu maakt vóór nog veel meer lawaai, het lijkt wel een leo(n)pard tank (en ik kan het weten). Het geeft niet alleen een hoop lawaai, je voelt de auto op zeer lage snelheid zelfs hobbelen.

    Ik vraag mij nu af of het wel zinvol is geweest om de wielen kruislinks te wisselen. Was het misschien beter geweest om de achterwielen 1:1 naar voren te zetten. Zo ja, dan ga ik de voorwielen alsnog verwisselen!

    Heeft iemand nog andere opties?
    A3 sportback Proline-S | 2010 | Monza Zilver | Alcantara

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Cupping

    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •