Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: ervaring met autobandenmarkt.be?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard ervaring met autobandenmarkt.be?

    Hallo

    Ik ben op zoek naar 16' stalen velgen met winterbanden.
    Na lang zoeken ben ik op deze website terecht gekomen. Ik vind ze nergens anders goedkoper.
    Heeft er iemand hier ervaring mee met deze website? http://www.autobandenmarkt.be/cgi-bi...01/116*0430*..

    Ik heb een a4 avant van 2011 met sportonderstel ( s-line pakket ) -2cm met 255/35/19 en zou gaan naar 255/55/16 als winterband.
    heeft er iemand ervaring met het rijhoogte verschil? hangt de auto niet te laag van 19 naar 16 duims? de 16 duims staan op het gelijkvormigheidsattest.
    Volgens het attest staat er et 46 en de velgen op deze website zouden et45 zijn. Maakt dit een groot verschil?

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door monotome; 25-07-13 om 09:20.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Ik heb toevallig gisteren 2 banden besteld bij http://www.autobandenmarkt.nl.
    De banden worden vanuit Duitsland verzonden, ik heb een track&trace code gehad van GLS koeriers.
    Ik verwacht de banden binnenkort, maar ik geloof wel dat het betrouwbaar is. (en goedkoop!)

  3. #3

    Standaard ervaring met autobandenmarkt.be?

    Autobandenmarkt is gewoon betrouwbaar. Meerdere malen banden daar besteld en altijd goed geweest. Het zijn ook verse bandjes. Je kunt de datum van fabricage zelf terugvinden op de banden. Inderdaad, de banden worden uit Duitsland verzonden.
    Told her back it up like burp burp And I made that ass jump like jerp, jerp

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    50
    Kudos
    5
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Banden zijn binnen!
    Idd verse bandjes, nette verzending, kortom: helemaal niks mis mee!


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Ok perfect.
    Dan bestel ik mijn winterbanden binnenkort daar ook thx


  6. #6

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Bij autobandenmarkt kan je ook gemonteerde banden kopen op alu velg of stalen velg.
    Wat mij opviel is dat op de originele duitse site (reifendirekt.de), de complete banden goedkoper zijn (ik weet niet of banden afzonderlijk ook goedkoper zijn).
    De meeste bandencentrales staan niet te popelen om jouw banden te monteren, er zijn ook bandencentra die dat wel doen en dan laat je beter je banden daar afleveren.
    Ik ben ook aan het kijken voor winterbanden met velgen en op reifen.com kwam ik goedkoper uit dan bij autobandenmarkt.
    Reifendirekt.de was dan wel weer goedkoper dan reifen.com, maar daar kan ik niet bestellen. Daar wordt ook 10 EUR per band verzendkost aangerekend, terwijl op de gewone autobandenmarkt site ze duurder zijn (15 EUR per band duurder).
    Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België is spoorversmalling niet toegelaten.
    Een hogere ET betekent dat je banden meer naar binnen staan, dus spoorversmalling.
    Je mag wel velgen monteren met een lagere ET (banden naar buiten) met een tolerantie van max 2% van je spoorbreedte (=afstand tussen linker en rechter band gemeten van het midden van je banden).
    Bij een wagen met spoorbreedte van 1,5m mag je dus een afwijking hebben van 15mm (linkerband 15mm en rechterband 15mm is samen 30mm of 2%).
    Dit is de Belgische wetgeving.... de Nederlandse zal niet veel verschillen denk ik ?

    Over dat te laag hangen. Normaal gezien mag de omtrek van je banden niet teveel verschillen (dacht hier -1,5% en + 2% ofzoiets) of je km teller zou teveel afwijken.
    Dus normaal gezien zou je geen hoogteverschil (= omtrekverschil) mogen merken tussen 19" en 16" (of je rijdt met verkeerde 19" banden).
    Laatst gewijzigd door buffelkneer; 20-08-13 om 19:42.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buffelkneer Bekijk Berichten
    Bij autobandenmarkt kan je ook gemonteerde banden kopen op alu velg of stalen velg.
    Wat mij opviel is dat op de originele duitse site (reifendirekt.de), de complete banden goedkoper zijn (ik weet niet of banden afzonderlijk ook goedkoper zijn).
    De meeste bandencentrales staan niet te popelen om jouw banden te monteren, er zijn ook bandencentra die dat wel doen en dan laat je beter je banden daar afleveren.
    Ik ben ook aan het kijken voor winterbanden met velgen en op reifen.com kwam ik goedkoper uit dan bij autobandenmarkt.
    Reifendirekt.de was dan wel weer goedkoper dan reifen.com, maar daar kan ik niet bestellen. Daar wordt ook 10 EUR per band verzendkost aangerekend, terwijl op de gewone autobandenmarkt site ze duurder zijn (15 EUR per band duurder).
    Ik weet niet hoe het in Nederland is, maar in België is spoorversmalling niet toegelaten.
    Een hogere ET betekent dat je banden meer naar binnen staan, dus spoorversmalling.
    Je mag wel velgen monteren met een lagere ET (banden naar buiten) met een tolerantie van max 2% van je spoorbreedte (=afstand tussen linker en rechter band gemeten van het midden van je banden).
    Bij een wagen met spoorbreedte van 1,5m mag je dus een afwijking hebben van 15mm (linkerband 15mm en rechterband 15mm is samen 30mm of 2%).
    Dit is de Belgische wetgeving.... de Nederlandse zal niet veel verschillen denk ik ?

    Over dat te laag hangen. Normaal gezien mag de omtrek van je banden niet teveel verschillen (dacht hier -1,5% en + 2% ofzoiets) of je km teller zou teveel afwijken.
    Dus normaal gezien zou je geen hoogteverschil (= omtrekverschil) mogen merken tussen 19" en 16" (of je rijdt met verkeerde 19" banden).

    Ok bedankt voor de info.
    De huidige et waarde volgens het gelijkvormigheidsattest is 46 en de et die autobandenmarkt verkoopt ( velgen + banden in 1 pakket ) is 45 dus minder wat wel is toegestaan ?
    Ik kom inderdaad uit belgie dus belgische wetgeving.
    Mijn huidige 19" banden zijn identiek aan diegene op het gelijkvormigheidsattest en de 16" die ik wil bestellen zijn eveneens volgens het gelijkvorigheidsattest dus wettelijk ok dan neem ik aan.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monotome Bekijk Berichten
    Hallo

    Ik ben op zoek naar 16' stalen velgen met winterbanden.
    Na lang zoeken ben ik op deze website terecht gekomen. Ik vind ze nergens anders goedkoper.
    Heeft er iemand hier ervaring mee met deze website? http://www.autobandenmarkt.be/cgi-bi...01/116*0430*..

    Ik heb een a4 avant van 2011 met sportonderstel ( s-line pakket ) -2cm met 255/35/19 en zou gaan naar 255/55/16 als winterband.
    heeft er iemand ervaring met het rijhoogte verschil? hangt de auto niet te laag van 19 naar 16 duims? de 16 duims staan op het gelijkvormigheidsattest.
    Volgens het attest staat er et 46 en de velgen op deze website zouden et45 zijn. Maakt dit een groot verschil?

    Alvast bedankt.
    Hier vindt je de orginele Audi waardes voor de A4-B8 -> http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ealer-doc.html

    Je schrijft 255 ? is dus 225 zie de link met alle waardes

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Hier vindt je de orginele Audi waardes voor de A4-B8 -> http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ealer-doc.html

    Je schrijft 255 ? is dus 225 zie de link met alle waardes

    Peeet
    Klopt het is 225/55/16 mijn excuses.
    Op de audi waardes staat mijn auto niet bij ( 2.0 tdi 88 kw ). Ik baseer me op het gelijkvormigheidsattest dat erbij zit.
    Laatst gewijzigd door monotome; 21-08-13 om 10:21.

  11. #10

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monotome Bekijk Berichten
    Klopt het is 225/55/16 mijn excuses.
    Op de audi waardes staat mijn auto niet bij ( 2.0 tdi 88 kw ). Ik baseer me op het gelijkvormigheidsattest dat erbij zit.
    Dat type werd toen nog niet geleverd, maar je kan op de lijst zien dat voor alle 4 cilinders motoren deze waardes gelden.

    Houdt dus ook voor jou in :

    225/55-16 7,5J ET45

    Wil je ook sneeuwkettingen erop, moet je volgens Audi -> 225/55-16 7J ET46

    Zie lijst in de link die ik je gaf.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Dat type werd toen nog niet geleverd, maar je kan op de lijst zien dat voor alle 4 cilinders motoren deze waardes gelden.

    Houdt dus ook voor jou in :

    225/55-16 7,5J ET45

    Wil je ook sneeuwkettingen erop, moet je volgens Audi -> 225/55-16 7J ET46

    Zie lijst in de link die ik je gaf.

    Peeet
    Ok bedankt dus de website van autobandenmarkt is correct met de et45
    Op de site van reifendirect.com vind ik geen stalen velgen dus ik ga het houden bij autobandenmarkt.

  13. #12

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door monotome Bekijk Berichten
    Ok bedankt dus de website van autobandenmarkt is correct met de et45
    Op de site van reifendirect.com vind ik geen stalen velgen dus ik ga het houden bij autobandenmarkt.
    Let dan ook op 7J of 7,5J

    Peeet

    PS wij zijn hier gek op foto's, stel je even voor en maak een showroom aan in het showroom subforum -> http://www.audiforum.nl/forum/showroom/
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Let dan ook op 7J of 7,5J

    Peeet

    PS wij zijn hier gek op foto's, stel je even voor en maak een showroom aan in het showroom subforum -> http://www.audiforum.nl/forum/showroom/
    Dat had ik inderdaad ook al gezien.
    Deze zou ik bestellen: http://www.autobandenmarkt.be/cgi-bi...2001/116*0430*..

    enig idee waar ik de 7 of 7.5 terug vind?

  15. #14

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Tip, koop op eBay.de een mooie komplete lichtmetalen set bv 17 inch
    Weet niet wat je nu kwijt bent, maar staan leuke sets tussen.

    Zie : http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...1090&_from=R40

    Peeet

    PS Reken op 80 euro verzenden, voor 4 velgen met banden, betaal met pay-pal dan is het tot 1000 euro verzekerd.
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  16. #15

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Misschien kan ie gewoon goedkope dezent velgen ofzo kopen bij autobandenmarkt, de meerprijs is maar miniem tov stalen velgen (denk 200 EUR meer).
    Of die velgen nu 7J of 7,5J zijn maakt niet uit voor de keuring hoor (zolang je banden niet uit de kast komen).

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Tip, koop op eBay.de een mooie komplete lichtmetalen set bv 17 inch
    Weet niet wat je nu kwijt bent, maar staan leuke sets tussen.

    Zie : http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=...1090&_from=R40

    Peeet

    PS Reken op 80 euro verzenden, voor 4 velgen met banden, betaal met pay-pal dan is het tot 1000 euro verzekerd.

    Ja ik had ook al naar degelijke dingen gekeken maar ik hou van de stalen velg look in de winter en 17" is meteen al minstens 200 euro duurder en dan heb je nog niet dezelfde kwaliteitsbanden in de meeste gevallen. Nu heb ik nieuwe stalen velgen en nieuwe banden voor 770 euro.

  18. #17
    Audi SB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    36
    Posts
    1.399
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Bij de dealer liggen nieuwe sets 16" staal met Continental of Bridgestone winterbanden voor 600 EUR (geen idee of dat alleen in BE is).
    Laatst gewijzigd door Audi SB; 16-09-13 om 23:03.

  19. #18
    Lubbe176's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    438
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    zoek op marktplaats naar kosmeier winterbanden. Dit is een demontage bedrijf in Musselkanaal, goedkoper vind je niet. En gewoon a-merk. Met gewoon googlen op Kosmeier Musselkanaal kom je er al. Bellen, niet mailen.
    Laatst gewijzigd door Lubbe176; 17-09-13 om 08:37.
    Audi A4 Avant ('03/B6) 3.0 V6 Quattro Tiptronic S-Line Avus Zilver.
    "Forumnaam"@hotmail.com

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    13
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Een gelijkaardig vraagje, maar zijn er mensen die ervaring hebben met http://www.tirendo.nl/ ? Daar zijn de bandjes die ik aan het overwegen was nog net ietsjes goedkoper, maar ik ken niemand die er van hun al besteld heeft, dus weet nu niet of ik het moet doen.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    27
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: ervaring met autobandenmarkt.be?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi SB Bekijk Berichten
    Bij de dealer liggen nieuwe sets 16" staal met Continental of Bridgestone winterbanden voor 600 EUR (geen idee of dat alleen in BE is).
    bij welke dealer in BE is dit dan bvb?
    Laatst gewijzigd door monotome; 18-09-13 om 07:25.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •