Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

  1. #1
    Dopey6699's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    116
    Kudos
    13
    Auto
    Audi 80

    Standaard Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Graag jullie hulp bij volgende probleem.

    Na het verlagen van mijn A6 C5 met een schroefset van Weitec (nu -70mm) is er een tikkend/kloppend geluid ontstaan bij het rijden over hobbels en klinkers. Dit zowel links als rechts voor.

    De garage waar ik de set heb laten monteren denkt aan de stabilisatorstang maar ben benieuwd naar jullie ideeën
    Laatst gewijzigd door Dopey6699; 20-08-13 om 10:02.
    Projectje 80 1.8s sedan

  2. #2

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Draagarmen (notoir bij de C5!), stabilisatorrubbers, voorspanning van de veer te laag (-70 is véél voor een schroefset, en Weitec heeft geheid geen TüV voor -70 maar voor -25 tot -45mm).

    Check bovenstaande in elk geval eerst, de kans is erg groot dat die gewoon naar z'n grootjes zijn. Je zou niet de eerste zijn wat dat betreft, en verlagen versterkt het effect enorm.

    In een worst case scenario is je stuurhuis kapot, die kan dezelfde klakkende en kloppende geluiden maken (zelfs ook knarsen).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    Dopey6699's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    116
    Kudos
    13
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Dat is wel apart wat je zegt over tuv. Dat heeft deze set wel en geeft aan dat de verlaging van -40 tot -70mm is op normaal. Hij staat op dit moment op zijn laagste stand en dat zou dan dus -70mm moeten zijn.

    Anyhoe...

    Ik had de garage al opdracht gegeven alles na te kijken voor de montage ivm APK. hier niks gevonden. OOK! de auto geef geen enkel bijgeluidje voor de montage van de set.

    raar of wat?
    Projectje 80 1.8s sedan

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Nee hoor, de verlaging heeft alles op een andere manier onder spanning gezet, op een manier zoals het niet bedoeld is (zeg maar maximaal inveren) dus het is niet vreemd dat er dan iets stukgaat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Klopt, het kan prima dat er voor de APK nog niks aan de hand is, maar dat je 't wel voelt. En nog erger: ik heb in mijn B6 volledig nieuwe draagarmen en stabirubbers gemonteerd, en het geklak/geklapper/gepiep is er nog net zo hard. Het stuurhuis is helemaal kapot, en daar merk je bij de APK niks van (stuurkogels, draagarmen en wielophanging zijn allemaal strak).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Ik geloof dat ik me nog maar een keer bedenk voordat ik kies voor een verlaging.
    Dit geneuzel zou ik echt niet moeten hebben. Maar nu is -/-70mm ook wel erg veel imho.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  7. #7

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Ik geloof dat ik me nog maar een keer bedenk voordat ik kies voor een verlaging.
    Dit geneuzel zou ik echt niet moeten hebben. Maar nu is -/-70mm ook wel erg veel imho.
    Oorzaak zal vooral liggen in de extreme verlaging van 70mm. Normale verlaging van -35mm zal toch niet zo snel problemen opleveren
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Ik geloof dat ik me nog maar een keer bedenk voordat ik kies voor een verlaging.
    Dit geneuzel zou ik echt niet moeten hebben. Maar nu is -/-70mm ook wel erg veel imho.
    Omdat er nu één auto met knarsende geluidjes rondrijdt, ga jij maar niet verlagen? Ik had mijn ex-A6 op -50mm, ding heb ik van 300 naar 330 duizend gereden zonder ook maar één piepje of kraakje . Ik vind het een wat overtrokken reactie, vooral ook voorbarig, geheid dat hier al slijtage op onderdelen zat dat nu naar boven is gekomen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Overtrokken, voorbarig, geef het een naam. Opmerking was keer met een knipoog bedoelt.
    Ik bedoel, met 70mm verlaging kun je erop wachten dat je problemen krijgt. En 70mm is voor mij absoluut no go. 35 tot 40 is de max.
    Het is tenslotte ook de gezinsauto voor 4.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Ik zou ook voor het comfort en de veiligheid niet verder gaan dan -40, je wilt nog wat veerweg overhouden. Het is geen circuitauto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    Dopey6699's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    116
    Kudos
    13
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Ik denk dat het goede tips zijn hierboven. De A6 gaat deze week terug naar de garage. Gelijk naar bovenste stand (-40mm) en uitzoeken wat het geluid veroorzaakt.

    To be continued zullen we maar zeggen.
    Projectje 80 1.8s sedan

  13. #12

    Standaard Re: Tikkend/kloppend geluid na verlagen A6 C5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Overtrokken, voorbarig, geef het een naam. Opmerking was keer met een knipoog bedoelt.
    Ik bedoel, met 70mm verlaging kun je erop wachten dat je problemen krijgt. En 70mm is voor mij absoluut no go. 35 tot 40 is de max.
    Het is tenslotte ook de gezinsauto voor 4.
    Dan zitten we weer op één lijn .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •