Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: De remmen van de auto voelen sponzig aan.

  1. #21
    2.3
    Guest

    Standaard

    Maandagmiddag gaan ze eerst naar de hoofdrem cilinder kijken......en als die niet lek is word het systeem leeggehaald,opnieuw gevuld,en ontlucht.

    De garagist had het er ook over dat er wat vocht in de vloeistof zou zitten en hij zag er ook erg donker uit.

    Dus waarschijnlijk moet het daarmee verholpen zijn.

    Kosten : 60 euro

  2. #22

    Standaard

    Ik heb het vaker meegemaakt dat de koelsleuven van binnen dusdanige roestvorming vertonen dat de koelende werking nagenoeg nihil is geworden. De koelsleuven zaten gewoon dicht. Na de roest los te hebben gemaakt kun je dit uitschudden en eventuele laatste restjes met de luchtspuit doorspuiten (al dan niet de schijven in een afgesloten cabine te leggen). Zal met water wat toch wat lastig worden.
    Natuurlijk moet je dit soort werkzaamheden niet dagelijks uitvoeren en vanzelfsprekend zal een arbo-instantie dit niet goedkeuren. Wat zullen zij overigens vinden van het gebruik van een staalborstel? Dat veroorzaakt ook stofwolken, hetzij in kleinere schaal.
    Ik ben het er wel mee eens dat, gepast gebruik van, warm water een goede oplossing is.

  3. #23
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    het apparaat dat we bij ons hebben is een soort drukvat waarin het water opgewarmt word, en met lucht op druk gebracht word tot een een bar of 5.
    dan heb je toch een redelijke sterke waterstraal.

    maar gebruik in ieder geval, minstens een mondkapje en veiligheidsbril, want voorkomen is beter dan genezen.
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  4. #24

    Standaard

    Dat is inderdaad wel mooi zo'n systeem, maar dat hebben de meeste enthoiusiaste doe-het-zelvers niet in huis. Een brug zou ik al een verademing vinden. Gelukkig kan ik er ergens af en toe gebruik van maken.

  5. #25
    2.3
    Guest

    Standaard

    Ik ben weer terug van de garage,en ze hebben hem ten eerste op de rembank gehad,de remmen werkte iig uitstekend.

    Daarna hebben ze leideingen nagekeken,was ook niks mee aan de hand.

    Daarna kwamen ze tot conclusie dat het een kapotte hoofdrem cilinder is .

    En tegenwoordig schijnt het niet meer te lonen om deze te reviseren dus word het een nieuwe a 204 euro inclusief btw.

    Alleen ik wil zeker weten dat het de hoofdrem cilinder kapot.

    Als ik bij draaiende motor het pedaal stevig intrapt zakt het pedaal langzaam weg naar beneden.
    Dat zou dus kunnen betekenen dat de cilinder kapot is?


  6. #26

  7. #27
    2.3
    Guest

    Standaard

    Die garage waar ik de auto gekocht heeft krijg iig wat te horen:
    • Stuurbekrachtegings pomp heb ik vervangen à 60 €
    • Toplagers en veerschotels zijn vanochtend vervangen à 300 euro
    • De hoofdremcilinder moet dus vervangen worden 2 275 €
    • Airco is kapot
    • Temperatuursensor doet vreemd en de thermostaat is
      ook niet helemaal lekker 100 € euro ongeveer
    • Bij het proefrijden zag ik dat het abs-aus lampje bleef branden,gisteren moet de tellerbak er even uit om een lampje van de achtergrond verlichting te vervangen en zag ik gewoon dat ze het lampje er simpel weg hadden uitgedraaid
    • De C.V. pomp doet ook een beetje moeilijk dus die zal binnenkort ook wel dood zijn.


    Dit was het tot nu toe,en dat voor een auto waarvan de apk net een week oud is,lekkere garage dan he?

    [mod:8d0b576d4a][ list ]-tags toegevoegd[/mod:8d0b576d4a]

  8. Ad
  9. #28
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    • Bij het proefrijden zag ik dat het abs-aus lampje bleef branden,gisteren moet de tellerbak er even uit om een lampje van de achtergrond verlichting te vervangen en zag ik gewoon dat ze het lampje er simpel weg hadden uitgedraaid ...

    Dit was het tot nu toe,en dat voor een auto waarvan de apk net een week oud is,lekkere garage dan he?
    [img][http://members.chello.nl/h.smeets13/poison.gif]http://members.chello.nl/h.smeets13/poison.gif[/img]
    .......dat van de remcilinder en het ABS lampje vind ik echt een grote schande.

    Als mij dit zou overkomen had ik de auto terug aan de garage gegeven.... en alle kosten laten vergoeden.!!
    (zijn ze Bovag lid ?)
    One liter, driver's licence eater...


  10. #29

    Standaard

    en alle kosten laten vergoeden.!!
    En zo niet, dan gaattie retour.............





    Door de pui.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #30
    2.3
    Guest

    Standaard

    Het is een beetje een moeilijke situatie :

    Ik heb de auto bij een bedrijf in s' Gravendeel gekocht zonder bovag of zonder contract.
    www.autocarrera.nl

    Het is dom,dat weet ik,maar dit is mijn eerste auto en ik was meteen verliefd,jullie kunnen het je wel voorstellen :oops: .
    Daar is dus niks meer aan terug te draaien.

    Dat bedrijf heeft zelf geen monteurs of werkplaats,maar de auto zou worden afgeleverd met een nieuwe apk.
    Dat is dus ook gebeurt,en dat hebben hun uitbesteed aan bij een bedrijf in Dordrecht.
    Dit bedrijf heeft overigens wel bovag,en de nationale autopas.Wat ze overigens naar mijn idee niet waard zijn :roll:
    http://www.drechtstedenautos.nl

    Bij de apk kwamen de draagarmrubbers en de draagarmen aan het licht en die zijn vervangen.
    Voor de rest hebben ze er naar mijn idee niet veel aan gedaan.
    Ze waren zelfs vergeten de stuurbekrachtegings olie bij te vullen zodat die pomp ook kapot is gedraaid.
    Maargoed,die heb ik zelf kunnen vervangen en dat vind ik ook niet zo erg,net als die cv pomp,daar kan ik wel mee leven.

    Maar ik heb dus vanochtend de toplagers en de schotels laten vervangen en nadien is de auto uitgelijnd à 300 euro.(dit is een apk puntje neem ik aan )

    Vanmiddag kwam dus aan het licht dat mijn hoofremcilinder niet meer zo lang te leven heeft,en dat gaat dus zon 275 euro kosten.
    En dan hebben we het nog over een redelijke prijs.
    (Lijkt mij ook wel een apk puntje toch )

    Ook kwamen we er achter dat er de nieuwe linker draagarm een boutje gewoon helemaal niet vast zat,kon er gewoon met de hand uitgedraaid worden.

    En dan komt er nog bij dat als ik hard rem mijn rechter voorwiel doorslipt.

    Die abs sensor is dus niet helemaal fris,ik heb hun ook gevraagd daar wat aan te doen.
    En ze hebben zowel het lampje uit het dashboard mede als het lampje in de schakekelaar op het dashboard eruitgehaald.

    De hufters .

    Al met al vind ik het dus geen stijl en ik denk dat jullie die mening met mij delen.
    Maar ik ben 22 wil de auto graag houden want het is een superbak(het is tenslotte een audi ,en ik heb hem ook gewoon nodig,kan moeilijk elke dag de auto van me pa pakken.

    Ik heb alleen geen idee hoe ik dit aan moet gaan pakken.
    Heb ik nog een kans of moet ik het laten rusten?
    Gaarne advies,en voor mensen met verstand van apk heb ik de vraag of bovenstaande puntjes voor de apk zijn?

    Hardstikke bedankt voor de moeite alvast,ik hoop dat ik jullie ook ooit ergens mee kan helpen .

    Groeten,Marcel

  12. #31
    2.3
    Guest

    Standaard

    Als de internet adressen van die bedrijven niet mogen trouwens,wil iemand ze dan even weg editten?

    Marcel

  13. #32

    Standaard

    Ik kom uit Dordt en autocarrera ken ik wel. Is IMHO het soort handelaar wat je in de Spaanse polder vind. Van die andere weet ik waar hij zit maar heb ik nooit iets negatiefs over vernomen.
    Wil nix zeggen maar het hoeft natuurlijk niet, als zij alleen opdracht hebben gehad voor de rubbers en ze hebben dat ook gedaan valt ze nix aan te rekenen. Wss hebben zij wel ter goeder trouw gehandeld.

    Maar voor een handelaar moet het natuurlijk zo goedkoop mogelijk blijven dus ook al heeft Drechtstedenauto`s iets geconstateerd dan hoeft Carrera daarvoor geen opdracht te geven.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  14. #33
    2.3
    Guest

    Standaard

    En die apk dan ?
    Daar zit wel iets mis imo

  15. #34

    Standaard

    Ben helaas geen keurmeester maar schokbrekers is idd APK, toplagers en schotels weet ik niet zeker, hoofdremcilinder zelf weet ik ook niet zeker, de remwerking iig wel.

    Ik kan me voorstellen dat de wagen na vervanging van de rubbers en draagarmen 200% beter aanvoelde en op dat punt APK goedkeurd was.

    Het lampje is idd een misselijke streek, hoofdremcilider ook (als ze het wisten).

    Welk bedrijf staat er op het APKkeuringsbewijs?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  16. #35
    2.3
    Guest

    Standaard

    Drechsteden auto's

  17. #36

    Standaard

    Tja, misschien kan je daar wat mee (als breekijzer/stok achter de deur).
    Zoek uit of de door jou opgenoemde punten idd APK keureisen zijn, bewaar desnoods (als je ze nog hebt) de kapotte onderdelen.

    Neem telefonisch contact op met Carrera en probeer een overeenkomst te bereiken. Die APK is pas een week oud en de wagen heeft tot een week geleden op naam van Carrera gestaan.
    Werkt dat niet , dan zou je het bij Drechtsteden kunnen proberen. Vraag eerst hoe blij ze zijn met hun BOVAGlidmaatschap :wink:

    Het punt is dat je geen bon/grantie/etc hebt, als ik het goed begrijp. Dat maakt de zaak erg zwak.
    Dit zijn suggesties, ik wou dat ik meer voor je kon doen. Misschien heeft iemand een beter idee of aanvullingen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  18. #37
    2.3
    Guest

    Standaard

    Ik ga wel even kijken wat ik kan doen.
    Ik heb iig wel een factuur van Carrera en kwitantie's met handtekeningen.

    Harstikke bedankt iig .

    En aanvullingen zijn idd van harte welkom.

    Marcel

  19. #38

    Standaard

    Probeer die (APK)gebreken officieel te laten vaststellen, dat geeft een xtra ruggesteun bij de onderhandelingen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  20. #39

    Standaard

    Verliefd worden, zeker op iets materialistisch, is nimmer een goed idee, aangezien je gebreken voor lief neemt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [url=http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/start.asp?pagina=inhoud.htm
    RDW[/url]]Bent u het niet eens met het resultaat van de keuring?
    Als u vindt dat uw voertuig ten onrechte is goed- of afgekeurd en u komt er met de betreffende APK-instantie niet uit, dan kunt u bij de RDW een herkeuring aanvragen. De behandeling van een dergelijke aanvraag kost € 45,00. U krijgt dit bedrag terug als uw voertuig inderdaad onterecht is goed- of afgekeurd.

    U heeft altijd een keuringsrapport nodig om in beroep te kunnen gaan. Vraag hier dus om bij het bedrijf.
    Bent u het niet eens met de afkeuring van uw voertuig dan moet u meteen ná de keuring in beroep gaan bij het regiokantoor van de RDW waaronder de keuringsinstantie valt. Het voertuig mag dan niet verplaatst worden en er mogen intussen geen reparaties worden verricht. De herkeuring vindt nog dezelfde dag plaats.

    Heeft u in een later stadium bezwaar tegen de APK-keuring van uw voertuig dan kunt u dit gedurende de geldigheid van het keuringsrapport schriftelijk melden bij de RDW in Zoetermeer. Er vindt dan een herkeuring plaats. Het is echter wel moeilijk om na verloop van tijd vast te stellen of de APK juist is verricht. Immers, hoe langer de termijn is, hoe moeilijker het wordt om te achterhalen of het voertuig op het moment van de oorspronkelijke keuring wel of niet aan de gestelde eisen voldeed. Het is daarom raadzaam in dergelijke gevallen eerst contact op te nemen met de garage waar uw voertuig is gekeurd.
    "Regelgeving APK" moet waarschijnlijk wel ergens op internet te vinden zijn, staan de eisen (~voertuigreglement) en wijze van keuren in.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  21. #40
    2.3
    Guest

    Standaard

    Nou de nieuwe hoofrem cilinder zit erop,en de meenemer van de stuurbekrachteginscilinder naar de stuurassen is ook gelast.

    En het rijd weer als een Audi.

    Nu maar hopen dat het allemaal blijft werken,heb nu al 1000 euro uitgegeven in de 2 weken dat ik hem heb :S

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •