Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: vervangen subframe rubbers

  1. #1

    Standaard vervangen subframe rubbers

    Hello,

    Weet iemand of het vervangen van de subframe rubbers een beetje eenvoudig is? (audi 80 avant tdi)

    Heb het nog niet geprobeerd maar als het goed te doen is dan ga ik dat denk ik voor de zekerheid ook even doen.

    Heb net de draagarmrubbers vervangen maar mezelf niet de tijd gegund naar de subframe rubbers te kijken.

    Er is vast iemand die dat als parate kennis heeft

    Wat met name spannend is, is of de rubbers er 'los' in zitten ofdat ze geperst zijn.

    Het gaat dus om de 4 rubbermetaallagers waarmee het subframe vastzit aan de rest van de auto.

    bvd

    Gerben

  2. #2

    Standaard

    Ik heb ze laten vervangen bij mijn s2. Ze zitten allemaal geperst. Daar is een speciaal stuk gereedschap voor nodig. Vrij lastig dus om zelf te doen. Bovendien is de auto volledig opnieuw uitgelijnd. Maar het resultaat is buitengewoon. Het kost wat maar je hebt er een totaal andere auto voor terug. (in mijn geval dan..) Stuurt veel strakker en geen rammeltje meer te bekennen.

    Succes!

    Nico (piece of work)

  3. #3

    Standaard

    Er is een topic over (van Jeroen GT), tis idd geen makkelijk klusje en het gaat het beste als je het hele subframe eronderuit haalt.

    Via de zoekfunctie kan je meer info vinden.

    @Nico: Voorsteltopic met pics in de showroom? :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=9880

    Succes...
    :roll: *Zucht*
    Probeer ik de mensen op te voeden en de zoekfunctie te laten gebruiken, kom jij weer met een kant-en-klare link aanzetten :P :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Whoops..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  7. #7

    Standaard

    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Een klein beetje klantenservice kan geen kwaad he
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  10. #9

    Standaard

    Klantenservice? Wie betaalt mij hiervoor dan? :P
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  11. #10
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Is het feit dat je daardoor nog meer gewaardeerd en gerespecteerd word door mede-forumers niet genoeg betaling, zoiets is onbetaalbaar, maar voor de rest eurocard mastercard...... eh nee, da's weer een heel ander verhaal
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  12. #11

    Standaard

    De voorste zijn heel makkelijk te vervangen.
    Bouten van subframe losdraaien. Frame iets laten hangen.
    Vulstuk (bijv. grote dop) tussen rubber en carroserie plaatsen. En dan bubframe met bijv . versnellingsbak-krik omhoog drukken. goed onder spanning zetten. En dan met beitel lostikken. Nieuwe rubbers kun je met bandenvet weer monteren. simpel Half uur werk.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    786
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: vervangen subframe rubbers

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT Bekijk Berichten
    Ik ben met de zoekfunctie in de weer geweest en kan niet zo goed het topic vinden....helaas doet deze link het ook niet meer. Toch ben ik geinteresseerd in dit onderwerp, want mijn subframerubbers moeten ook vervangen worden. Op ebay heb ik rubbers kunnen vinden voor 5 euro per stuk. 4 voor het subframe en ik dacht als ik toch bezig ben pak ik de rubbers van de versnellingsbakophanging ook even mee.

    Ik denk dat het niet moeilijk is qua ingewikkeld, maar misschien wel qua erbij kunnen en de kracht kunnen leveren op de juiste plekken. Ik heb geen brug, maar ik denk dat het zonder brug ook wel wil. Heb ook iets gelezen over dat je je versnellingsbakbediening misschien opnieuw moet afstellen.

    Op selbst-doku is er ook wel wat over te vinden, er wordt een special tool beschreven in de vorm van stukjes pijp van 6cm een vierkant plaatje met een gat, M12 draadstang en moeren...
    1981 Kawasaki z550
    1984 Audi 200 c3 2,1 Turbo
    1986 Kawasaki Gpz750 Turbo
    1989 Kawasaki GPz1000RX ==> Afgebrand :-(

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •