Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

  1. #1
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Beste mede-forummers,

    ik heb een set BBS Speedline met wat stoepschade en ben daardoor bezig om te kijken wat de opties zou kunnen zijn om die op te laten knappen.
    Weet iemand wat het zou moeten kosten om de velgen goed te laten reparen (demonteren, rand laten polijsten, in blanken lak zetten, monteren)?

    Heeft iemand ervaring met het de-monteren / monteren van BBS velgen? Is dit tricky?
    Zou het mogelijk zijn om demontage/montage zelf te doen en alleen de "rim" laten polijsten/herstellen?

    Ik heb deze video gekeken en het lijkt me te doen, maar misschien onderschat ik de klus!
    https://www.youtube.com/watch?v=NxCwpc_ex7s

    ik heb een offerte gekregen van een bedrijf in Zwitserland en het moet 1000 euro kosten. Is dit redelijk?

    Alvast bedankt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Zo te zien zijn dat aardig diepe putten/krassen, maar ik kan het slecht zien op zo'n foto.
    Hebben de speedlines een dubbele rand? Anders kan je hetzelfde doen als ik met mijn BBS RS2 gedaan heb:




    En dan hopen dat de echte rand nog goed is, anders wordt het geleidelijk de schade er uit schuren of laten afdraaien en dan weer opnieuw polijsten.
    Gepolijste randen in de blanke lak zetten zou ik nooit doen, blanke lak hecht namelijk niet lekker op spiegelglad alu en er hoeft maar 1 steentje tegen aan de komen en je mist wat lak, er komt water onder en het begint te corroderen = randen verpest, kan je weer overnieuw beginnen. Beter is het gewoon goed in de wax zetten en bijhouden.

    Zelf demonteren is goed te doen, maar weet wel waar je aan begint. Het moet namelijk ook weer vast gezet worden en dat moet wel goed gebeuren (sterpatroon, geleidelijk en met een goede momentsleutel)

    Topic van het opknappen van mijn velgen: http://www.stanceworks.com/forums/sh...ad.php?t=59355

  3. #3
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Ik heb enkele jaren geleden een dergelijke set laten herstellen. Ik zou het niet zelf ddoen omdat als alles in elkaar gaat je er wel zeler van moet zijn dat alles recht zit ivm balans.

    De randen polijsten kost normaal zo rond de 60 europ per rand al is de schade bij jou wat dieper lijkt het. Dan zal men wat meert ijd kwijt zijn maar ik denk dat je alle randen netjes kan laten polijsten voor zo'n 300-400 euro. De randen zou ik niet in de blanke lak zetten. 1 kleine schade en je kan het niet herstellen en gaat oxideren. Gewoon de velgen goed bijhouden met all metal polish en een wax.

    De harten kan je opnieuw laten spuiten, maar kijk even naar de staat van de lak van de velgharten. origineel is de lak niet geweldig dus als je al wat plekjes hebt in het hart waar de lak los laat dan zou ik deze ook gelijk laten meespuiten. Dit kost meestal zo'n 250-300 euro voor een set.

    De offerte uit zwitserland is dus nogal aan de hoge kant en kijk anders even bij bv een zaak in NL zoals de velgendokter. Die kunnen je perfect informeren en leveren goed werk.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1

  4. #4
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    @FalleN bedankt voor je uitleg en het delen van je topic.

    @PaulK bedant voot je uitleg en het delen van je ervaring. Om de randen te polijsten, hadden ze destijd de velgen uit elkaar gehaald of gewoon zo gedaan?

  5. #5
    PaulK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Leeftijd
    41
    Posts
    3.255
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Velgen halen ze helemaal uit elkaar. Anders kom je niet overal bij en de alu rand loopt verder door naar binnen en die pakken ze helemaal mee.

    De rand zal wel (hoogst waarschijnlijk) hard gaan glimmen, Meer in ieder geval dan het origineel, maar dat staat er goed.
    Vorige auto's: Audi S3 8L - 265pk by Hartog Tuning / Audi S3 Sportback 315pk by hartog, Audi RS5 - 2011 - Panodak, B&O, Sportuitlaat, ALUpack
    huidige auto: Audi S6 Avant 2012 - JD engineering 540PK/741Nm - 21" Vossen VFS1


  6. #6
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Eindelijk weer tijd om te gaan klussen...

    Op basis van de adviezen hierboven, ik denk dat ik de randen niet in de blanke lak laat zetten.

    Nu twijfel ik tussen 1) de randen polijsten, kaal laten en goed waxen en onderhouden. of 2) mee laten spuiten in de kleur van het hart.

    Als ik kies voor kaal laten, hoe vaak zal ik de randen moeten bijhouden om te zorgen dat het mooi blijft?
    Wat zouden jullie doen en waarom?

    Alvast bedankt.

  7. #7
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    De velgen terug en ik moet zeggen dat het top uit ziet!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Ziet er weer strak uit, waar heb je het uiteindelijk laten doen?.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  10. #9
    flashboarder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    53
    Posts
    950
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodelschwein Bekijk Berichten
    Ziet er weer strak uit, waar heb je het uiteindelijk laten doen?.
    Ik ben bij de velgen expert in Amsterdam geweest. Ik vind het resultaat prima.
    Ik had geen haast en heb ze de tijd gegeven. Ik had ze vooraf verteld dat ik liever twee weken langer moest wachten maar dat het resultaat perfect moest zijn...

  11. #10
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: BBS Speedline 19" | lichte stoepschade laten herstellen

    Zien er inderdaad netjes uit.
    Nu een glascoating erop en je kunt er weer tegenaan.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •