Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Door alle kreten de potjes door de bomen niet meer kunnen zien..

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Door alle kreten de potjes door de bomen niet meer kunnen zien..

    Ok, daar gaat mijn idee van een goede coating en regelmatig bijhouden ervan op onze nwe aanwinst.
    Na vele pagina's enkel over wassen, 2 emmers, nog meer merken, kleien???? poetsen en polijsten ben ik het spoor een beetje bijster....

    Wie helpt me?

    Mijn idee, is een goede voorbereiding het halve werk!

    Dus mezelf via internet verdiept in coatings om de auto langer "mooi" te houden. Waarom een coating; 75000 km per jaar, dus helaas niet elke week de tijd om deze een dag te kunnen vertroetelen en ik bang ben dat de vrouw anders jaloers wordt... :-)
    Mijn menig was dat dit het makkelijkst/snelst kon gebeuren als deze nog zo nieuw mogelijk is, ivm polijsten en reinigen etc..
    Nu las ik hier op het forum dat er mensen zijn (geweest) met een coating, enkel na verloop van tijd stopt de berichtgeving hiervan. Zijn er goede ervaringen hierover gemaakt of valt het toch wat tegen?

    Wat is de beste coating en is dit zelf te doen of toch maar proberen zelf gaatjes te vinden in mijn vrije tijd?


    Het is tenslotte toch een bekroning voor ons van jaren hard werken en "slim" omgaan met geld dat we nu deze gekocht hebben en ik graag wil dat deze aantoonbaar blijft ondanks de dagelijkse ritten.


    Ennuh.....wat is nu kleien????


    Alvast bedankt!

  2. #2
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Door alle kreten de potjes door de bomen niet meer kunnen zien..

    Denk dat je het beste iemand je auto kan laten poetsen en met een coating laten behandelen. Kost je wel wat centen, maar dan hoef je zelf er niet veel tijd in te steken.

    Mocht je je toch meer willen verdiepen in hoe een auto schoon te maken, kijk dan eens wat filmpjes van Larry Kosilla op zijn youtube kanaal, voor elke manier van poetsen een duidelijke uitleg met wat je wel en niet moet doen https://www.youtube.com/user/AMMONYCdotcom

    Kleien is in mijn ogen de mooiste manier om kennis te maken met het goed schoon maken van je lak. De eerste keer dat ik ging kleien was ik nogal sceptisch, over dat je zonder te boenen zoveel vuil van je lak kan krijgen. Dat is ook het hele idee van kleien. Boenen geeft krassen, dus alles wat je niet met een washmit kan verwijderen, is vaak met kleien wel verwijderen, met als resultaat een super gladde lak. Bestel gewoon een setje met een blokje klei en een quickdetailer (glijmiddel om de klei over de lak te laten gaan) en een microvezel doek en je kan na het wassen van de auto aan de slag.

    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Door alle kreten de potjes door de bomen niet meer kunnen zien..

    Dank voor je reactie!

    Kleien is dus 'poetsen, polijsten' met echt klei...ok...

    Ik zal de filmpjes zeker gaan bekijken.

    Wat coating vraag ik me af, wat het 'beste' is...ik lees veel over glas, teflon, nano...
    Wat is nu de beste om voor te gaan?

  4. #4
    BoltYes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    469
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Door alle kreten de potjes door de bomen niet meer kunnen zien..

    Kleien is niet polijsten, maar de lak schoonmaken. Alle verontreinigingen die met normaal wassen niet verdwijnen, worden met de klei uit de lak getild. Zodoende wordt de lak ook gladder.

    Een glascoating volgens mij. Nano is een marketingsterm die net zo goed een glascoating kan omvatten.
    Audi A6 Avant S-line
    3.0 TDI Quattro

  5. #5
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Door alle kreten de potjes door de bomen niet meer kunnen zien..

    Een glascoating geeft de langste bescherming, afhankelijk welke je kiest tussen de 2 en 5 jaar ongeveer. Nu rij je behoorlijk kilometers per jaar, dus een ook een glascoating zal bij jou sneller 'slijten'. Met glascoating geef je een daadwerkelijke beschermlaag over je lak. Zou je met je nagels over een wax of nanocoating 'wrijven' zit je gelijk op de lak. Als je een glascoating opzet zit je daar met je nagels op, dus daadwerkelijke bescherming tegen krasjes, UV-stralen, pekel, zout, chemische aanvallen van bomen, dieren of whatever haha

    Ik kan je als beginner niet adviseren zelf coatings te gaan opzetten. Hoe beter je voorwerk (wassen, kleien, polijsten, ontvetten etc) hoe beter je eindresultaat. Ben je niet vlot genoeg met uitwrijven droogt het glas op en zit je met de gebakken peren. Niets wat je daarna niet weer kan rechttrekken, maar glas is niet echt geschikt voor een beginnende detailer.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •