Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Beginners setje detailen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    235
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Beginners setje detailen

    Goedendag forummers!

    Ik ben me sinds een weekje aan het verdiepen in het detailen van een auto en wou eerst een TW black box halen. Maar dat is uit mijn hoofd gepraat.
    Ik wil eerst een beetje gaan uitproberen en heb daarvoor een setje samengesteld.

    Ik heb een zwarte auto, en ben op zoek naar een diepe glans in de lak.
    Ik wil het vooralsnog zonder polijsten gaan doen. Polijsten wil ik gaan doen als ik wat meer in de detail wereld zit en ook een apparaat daarvoor heb.
    Het lijstje wat ik heb samengesteld is als volgt (Klei zit er niet bij, maar ik ga voor een klei die niet te agressief is.)

    -Mothers wax - california gold pure polish step 1 (pre-wax cleaner)
    -Collinite - liquid insulator wax no. 845
    -Dodo Juice - born slippy clay lube

    En nog een drying towel en wat microvezel doekjes. (Dodo juice en monello)
    Ik moet hier dus nog een clay aan toevoegen.

    Maar mijn vraag is dan, zijn deze producten goed/beter als TW black box? Of wat zijn producten voor een zelfde prijs ongeveer, die beter zijn?
    En wat voor applicator pad kan ik het beste gebruiken voor de pre wax en Wax no 845?

    Groetjes!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Beginners setje detailen

    Ik ga dit draadje even volgen...en zelf ook even schieten..

    Voor aflevering van onze Wowdi moest ik onze tweede (eigenlijk derde) auto kwijt. Net als met het ontmoeten van mensen de eerste keer, geldt ook hierbij de eerste confrontatie met het aanzien van de auto moet het hem doen...
    Ik was bij Jurgh geweest om te praten over een glascoating op onze nwe en was toen met onsale auto. Weken niet gewassen, in het verleden zelf een paar krasjes proberen weg te polijsten met de hand met Commandant. Tja, mijn pa gebruikte het vroeger, zo vader zo zoon zullen we maar zeggen...
    Doffe plekken én nog krasjes zichtbaar. Jurgh was zo vriendelijk deze weg te polijsten en kreeg bijna een donderpreek over Commandant en poetsspullen uit dezelfde (prehistorische) tijd..Hieronder dus ook Turtlewax....Schijnbaar zijn er betere produkten.
    Na het aanschouwen van het werk van Jurgh was ik zeer onder de indruk, of als een duitser zegt "Begeistert!"...

    Ook ik, nog van het oude tijdperk, had nog nooit van kleien, laat staan detaillen gehoord...
    Voor de nwe wilde ik wel graag het betere "spul", dus ook ik zat al meerdere keren te neuzen op carclean. Maar daar zoveel kues, zie ik door de bomen ook het bos niet meer..

    Kortom, onze auto moest verkocht worden.
    Ik met de "kennis" opgestoken bij Jurgh naar de plaatselijke autoonderdelenboer. Wat zie ik....complete lijn van Turtle...
    Nood breekt wet, auto moest schoon. Dus klei gekocht van Turtle en de blackbox, daar de auto ook zwart is.
    En nog wat andere spullen voor verkoopklaar maken zoals kunststofreiniger en onderhoud, velgenspray glasspul etc....kosten 107 euries

    Vol goede moed en met een volle doos voor alles wat er op de auto zit thuisgekomen. Na anderhalve dag had ik de spinnewebben, algaanslag en teerspetters eraf en de lak brandschoon. Auto wel vier keer moeten wassen. Ik dacht slim te zijn en de auto in een keer te kleien, NOOIT doen! Deel voor deel en voldoende water bij de hand om meteen na te spoelen. Toen de auto droog was en eindelijk vlekvrij deze behandeld volgens voorschrift van de blackbox.
    Vrouwtje had de auto destijds alleen opgehaald en zei hij ziet er nog mooier uit dan destijds nieuw. Hij stond er inderdaad blinkend bij, metallic erg mooi te zien.
    Wat ik ermee wil zeggen, ik heb het gebruikt. Wel in het achterhoofd houdend dat ie wel weg ging en ik toch spullen moest hebben en niet verder wilde wachten.
    Ik vond hem er ook erg goed uitzien en de eerste kijker ook, want hij was meteen verkocht. Kan het beter, vast wel, maar heb geen vergelijking met andere middelen. Wel was het redelijk makkelijk in gebruik als de lak goed gereinigd is. Zelfs roest verdwijnt en de grondlak eronder komt terug....(of is het zo aggressief...lol)

  3. #3
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.148
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Beginners setje detailen

    Een goed jaartje geleden raakte (ook) ik besmet met het poetsvirus @AudiBreda. Voor mij bracht het "ideale startset" topic van @poetsertje http://www.audiforum.nl/forum/techni...-startset.html veel nuttige info over wat de betere spullen zijn. Hoewel ik niet de indruk heb dat poetsertje nog geregeld die lijst bijwerkt, draagt @kilometervreter ook veel productkennis bij. Kijk/lees hun reacties er maar eens op na, of stel hun rechtstreeks een vraag over X of Y. Ik weet bijna zeker dat ze jou niet teleur zullen stellen.
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #4
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.769
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Beginners setje detailen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBreda Bekijk Berichten
    Goedendag forummers!

    Ik ben me sinds een weekje aan het verdiepen in het detailen van een auto en wou eerst een TW black box halen. Maar dat is uit mijn hoofd gepraat.
    Ik wil eerst een beetje gaan uitproberen en heb daarvoor een setje samengesteld.

    Ik heb een zwarte auto, en ben op zoek naar een diepe glans in de lak.
    Ik wil het vooralsnog zonder polijsten gaan doen. Polijsten wil ik gaan doen als ik wat meer in de detail wereld zit en ook een apparaat daarvoor heb.
    Het lijstje wat ik heb samengesteld is als volgt (Klei zit er niet bij, maar ik ga voor een klei die niet te agressief is.)

    -Mothers wax - california gold pure polish step 1 (pre-wax cleaner)
    -Collinite - liquid insulator wax no. 845
    -Dodo Juice - born slippy clay lube

    En nog een drying towel en wat microvezel doekjes. (Dodo juice en monello)
    Ik moet hier dus nog een clay aan toevoegen.

    Maar mijn vraag is dan, zijn deze producten goed/beter als TW black box? Of wat zijn producten voor een zelfde prijs ongeveer, die beter zijn?
    En wat voor applicator pad kan ik het beste gebruiken voor de pre wax en Wax no 845?

    Groetjes!
    Je woont in de buurt van Zevenbergen, daar zit Waxworld, ga er eens langs en zij zullen je een eerlijk en goed advies geven, je kan dan gelijk kiezen uit het gehele assortiment! www.waxworld.nl
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •