Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Kleien over stickers

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Kleien over stickers

    ik ben me aan het oriënteren op een set om mijn auto te onderhouden.

    Een onderdeel daarvan zou het kleien zijn, nu heb ik hierover een vraag, kun je gewoon over een sticker/striping heen kleien?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Talking Re: Kleien over stickers

    Hallo Cas,

    Op zich geen probleem, maar ben je erg gehecht (haha) aan die stickers? Ik heb ze allemaal van m'n auto verwijderd (even opwarmen met de föhn en klaar is klara): ruimt heerlijk op.
    De "klei", eigenlijk meer een soort kneedgum die vooral helpt bij het opnemen (weggummen) van plakkerige rommel als boomsappen, teer en andere rommel die je er niet gemakkelijk afwast zonder boenen (en krassen) je 'smeert' het gummen met een ruime hoeveelheid detailingspray. Er zijn (o.a. van Meguiars) massa's instructievideo's te vinden op youtube en zo.

    Die sticker wordt er niet slechter van, mits je voldoende spray gebruikt. Dan neem je eigenlijk alleen rommeltjes van de lak (en eventueel op de sticker) mee.

    Veel plezier met kleien :-)! Al aan de slag geweest met je Festool Rotex? Aanbevolen volgorde is trouwens wel: wassen, kleien, polijsten, waxen... Maar ook dat kun je hier terugvinden.
    Ik heb zo eens een Focus die een jaar ongebruikt onder een boom had gestaan weer blinkend gekregen: de eigenaar wist niet wat ie zag! Wel eer van m'n werk.

    Groet Marinus
    Laatst gewijzigd door Marinus; 06-04-16 om 07:28.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •