Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Vraagjes beginnende poetser

  1. #1
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Vraagjes beginnende poetser

    Goedemiddag allemaal,

    Ik ben van plan om toch iets beter mijn auto te gaan wassen/poetsen dan ik in het verleden heb gedaan.
    Heb een beetje zitten neuzen op internet en heb de volgende spullen gevonden:

    - 2 emmers met scratchshield
    - Autoglym Perfect Bodywork Collection Kit 3 stappen (leuke prijs om mee te beginnen dacht ik)
    1. Reinigen met Bodywork Shampoo Conditioner
    2. Poetsen met Super Resin Polish
    3. Beschermen met Extra Gloss Protection
    - Rain-X anti regen trigger voor de ramen
    - Alu Teufel velgenreiniger
    - Microvezel washmitt (+ een goedkope voor de dorpels)
    - Water Waffle Dryer
    - Pads om SRP en EGP aan te brengen
    - Microvezel doeken om SRP en EGP uit te wrijven (500gsm)

    Mijn vraag is, ben ik een beetje goed op weg als ik dit zou bestellen of zou ik het anders moeten doen?
    Ook vraag ik me af of het de bedoeling is om iedere keer, als ik mijn auto was, alle drie de stappen te doen?

    Graag hoor ik jullie advies!
    Laatst gewijzigd door patrickje85; 01-03-19 om 16:56.
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  2. #2
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraagjes beginnende poetser

    Hoi @patrickje85, leuk dat je deze ambitie hebt. Maar ... wees gewaarschuwd, je kunt zomaar een hele zware 'besmetting' oplopen en voor je het weet helemaal los gaan; ook financieel.

    Je hebt een aardig 'uitrusting' in gedachte. Daar is niets mis mee. Maar kijk nog maar eens het Poetsen&Wassen-topic van dit forum verder na. Daar vind je een aantal suggesties voor iedere starter. Bedenk echter, dat diverse zaken persoonlijk zijn. De één vindt nou eenmaal product X, Y, Z prettiger werken dan A, B of C. Dus ... finally it's up to you (and your budget). En wil je persoonlijke hulp? Benader dan @Jurgh of @Paladore bijvoorbeeld. Zij weten van wanten.

    Alle 3 de stappen steeds herhalen? Kan, maar hoeft niet echt. Als je eenmaal je bolide 1x écht heel grondig aan hebt gepakt, kun je rustig een aantal maanden voort met alleen wassen met een milde shampoo de daarna een quick detailer.
    Succes.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 01-03-19 om 17:42.
    The desire to know is natural to all good people.

  3. #3
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraagjes beginnende poetser

    @robasto, dat het niet goedkoop gaat worden heb ik al gemerkt
    Mijn vriendin wil me een deel cadeau geven, denk dat ze hoopt dat ik haar auto ook ga doen haha!

    Ik kan eigenlijk nergens vinden of de Autoglym shampoo een milde shampoo is, of moet ik daar bijvoorbeeld "Dodo Juice Born to be Mild", "Poorboy's Super Slick & Suds", "Monello Lavare" of "Chemical Guys Citrus Wash + Gloss" voor gebruiken?

    Quick detailer zal ik ook eens naar op zoek gaan tzt.

    Ik ga denk ik eerst de spullen in mijn eerste post bestellen, en dan eens verder kijken naar milde shampoo (mits die van Autoglym niet mild is) en een quick detailer, en wellicht in de toekomst als ik er echt plezier in heb mogelijk nog eens kijken naar klei ofzo.
    Laatst gewijzigd door patrickje85; 01-03-19 om 21:44.
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  4. #4
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraagjes beginnende poetser

    Alle keuzes zijn persoonlijk, zoals al eerder gemeld. Zelf ben ik erg gecharmeerd (en gebruiker) van Dodo Juice Born to be mild shampoo en Poor Boys Quick Detailer.
    Je kunt een 100ml flesje shampoo krijgen voor E 5,00 en de QD 120ml fles voor E 8,00. Om te proberen zeker t overwegen waard.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 01-03-19 om 22:41.
    The desire to know is natural to all good people.

  5. #5
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraagjes beginnende poetser

    Ik snap dat het inderdaad persoonlijk is, maar omdat ik helemaal blanco er in ga is advies niet zo erg.
    Ga een kleine fles (250ml) Dodo Juice bestellen om te proberen en de QD+, dan heb ik denk ik voorlopig genoeg om de auto te doen en bij te kunnen houden
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars


  6. #6
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraagjes beginnende poetser

    Bestellingen zijn gedaan, alleen de waffle doek nog vervangen door een Orange Baby MF droogdoek
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraagjes beginnende poetser

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door patrickje85 Bekijk Berichten
    Bestellingen zijn gedaan, alleen de waffle doek nog vervangen door een Orange Baby MF droogdoek
    Die waffle doek kan je heel goed gebruiken om de ruiten streeploos droog te maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8
    patrickje85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    38
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vraagjes beginnende poetser

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Die waffle doek kan je heel goed gebruiken om de ruiten streeploos droog te maken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    Ow, naja, dat komt de volgende keer dan wel
    Audi A4 B8 2.0 avant TDI H6 chipped by VAG-techniek
    Retrofits: MMI 3G+ met DAB+, facelift kachelpaneel, facelift raamschakelaar, facelift teller, facelift stoelschakelaars

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •