Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Rooklucht verwijderen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Rooklucht verwijderen

    Hebben jullie ervaring met het verwijderen van rooklucht/sigarettenlicht uit het interieur, wat hebben jullie hierbij gebruikt en zijn jullie tevreden met het resultaat?
    🚗🍷

  2. #2

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Die groene sprayfles van Sonax werkt wel. Je zult wel meerdere grondige spray rondes moeten doen. Vergeet ook niet ALLE ventilatie/airco kanalen te (schuim)reinigen. Uiteraard nog even je interieurfilter vervangen. Dat is een goedkoopste manier in ieder geval..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    En moet je het dan eenmalig doen, of meerdere keren over een langere periode herhalen?

    Werkt dat spul ook dan ook in de aricoroosters?

  4. #4

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Ik heb in een grijs verleden hier meermaals mee te maken gehad. Het enige wat echt goed werkte was een ozonapparaat voor ruim 20uur erin laten draaien. In dit tijdsbestek ook af en toe een kwartier met draaiende motor de ventilatie op hoogste standje zetten..

    Daarna gehele interieur goed schoonmaken want sigaren-/sigarettenrook laat ook (onzichtbare) aanslag achter.
    het is wel even een kl*te klusje maar ik vond het het allemaal zeker waard.

    Let op: ozon niet inademen tijdens de behandeling. Concentratie is veel te sterk om gezond te zijn. Na de behandeling je auto even goed laten luchten. Daarna kan je de auto gewoon weer gebruiken. Ozonlucht verdwijnt na een paar dagen weer geheel.

    Een ozonapparaat kan je huren bij bijvoorbeeld een Bo-rent.

    en zoals al aangegeven ook je interieurfilter vervangen.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 19-08-19 om 10:08.

  5. #5

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Dat aircoreinigingsschuim is wat anders dan die Sonax spray. Bij de meeste lokale autospullenwinkels wel te krijgen. Ozon kan natuurlijk ook.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Ik heb het zelfde probleem, rooklucht in de auto .

    - Het enige wat echt goed werkte was een ozonapparaat voor ruim 20uur .

    Waar doe je dat of huur je zoiets ?

    Stoomreinigen is dat eventueel nog een optie , iemand ervaring mee ?

  7. #7

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Stoomreinigen heb ik ooit eens gedaan met de vloerbekleding, niet de matten maar echt de ondergrond daarvan. Lukt prima alleen doe dit als je een week 30C plus voor de boeg hebt want er gaat ontzettend veel vocht inzitten. Voordat dit er helemaal uit is.

    je hemel, als je deze eruit zou halen, zou ik niet doen met vocht. Grote kans dat de toplaag loslaat.
    bekleding zou ik ook niet doen met veel vocht. Er zit elektronica in.

    Ozonapparaat heb ik destijds bij Bo-rent gehuurd.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 20-08-19 om 19:31.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    En moet je de ozonapparaat dan constant aan laten voor 20 uur in de auto, of met pauzes en dan meerdere malen herhalen? Wat doet zo'n apparaat eigenlijk (ja rooklucht is er dan uit) maar op welke manier werkt het?
    🚗🍷

  10. #9

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Wat de exacte werking is van Ozon weet ik niet.

    Die 20 uur is aaneengesloten. Je kan ook korter doen hoor, alleen ik wilde er echt helemaal af zijn. Daarbij huur je zo’n apparaat voor een dag dus laat het het dan ook waar voor zijn geld zijn.

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Ozon is het beste. Na gebruik wel de auto een paar uur goed laten uitstomen, anders ga je kapot. Interieurfilter vervangen en ook de aircokanalen meepakken. Als je de matten meteen vervangt ben je al van een deel van de lucht af.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Interieurfilter van te voren verwijderen en dan nieuw of bestaande terug plaatsen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Kan ik die interurfilter gemakkelijk zelf vervangen, hoe pak ik de aircokanalen aan?
    🚗🍷

  14. #13

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Zou sowieso volledige interieur reinigen met een extractor, dan overige tips die in het topic genoemd zijn.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    64
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    Ik heb een maand of 6 gelden alweer mij TT behandeld met een Ozon apparaat , ongeveer 20 uur lang zn werk laten doen . Rooklucht was verdwenen , er komt wel een andere aparte ozon lucht voor in de plaats . Na een maand of 3 kwam de rokers lucht toch weer terug . Volgens een professioneel cleaning bedrijf moet er na de ozon behandeling nog een soort van "bleek bad" behandeling volgen , daarna zou de rooklucht wel voorgoed zijn verdwenen , heb er (nog) geen gebruik van gemaakt of dit ook echt zo is .

    Heb trouwens ook ergens gelezen dat als de Ozon behandeling te lang/intensief is dat lijm dan zou kunnen oplossenheb hier zelf geen ervaring mee .

  16. #15

    Standaard Re: Rooklucht verwijderen

    dat is wel heel jammer.

    Ik heb destijds naast het ozon apparaat ook het gehele interieur losgehaald. Deurpanelen, panelen achter op de stoelen, kastjes open gezet. Echt een pest pokke werkje maar bij mij is de rooklucht nooit teruggekomen.
    Ook het tapijt eruit gehaald en met tapijtreiniger gereinigd. Paar dagen warm weer is dan wel fijn om alles goed te laten drogen.

    dat laatste aangaande loslaten van lijm heb ik persoonlijk niet gehad in de auto’s waar ik het ozon apparaat in heb gebruikt. Ook na jaren niet.
    Laatst gewijzigd door Vintiem; 19-06-20 om 18:14.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •