Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Professioneel reinigen cabriodak

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2020
    Leeftijd
    51
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Professioneel reinigen cabriodak

    Heeft iemand hier tips voor het professioneel reinigen en impregneren van een cabriodak...? het liefst zou ik het laten doen door iemand die er verstand van heeft maar wellicht is het ook goed zelf te doen

  2. #2
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Professioneel reinigen cabriodak

    Het is goed zelf te doen, bijvoorbeeld met een set reinigings- en impregneermiddel: https://www.carclean.com/nl/raggtopp...-top-kit.html; heb het zelf enkele maanden geleden nog bij mijn A5 cabrio gedaan.

    Eerst het reinigingsingsmiddel goed/ruim opspuiten. Ik gebruik daarbij een vochtige katoenen (hand)doek om het uit te wrijven en waar nodig nog wat extra in te wrijven (niet te hard). Op sterk vervuilde plaatsen, zoals bij mij de achterrand met groenen aanslag, enkele keren opnieuw toepassen. Daarbij eerst even laten inwerken, dan (plaatselijk) goed afspoelen met ruim water, beetje laten opdrogen en opnieuw reinigen tot de aanslag weg is.

    Voor het aanbrengen van het impregneermiddel moet het dak eerst goed droog zijn, anders werkt het niet. Als bij het opspuiten het spul op de ramen of lak komt, daar direkt verwijderen met een (aparte) natte katoenen doek. Als het opdroogt is het achteraf lastig te verwijderen.
    Ik heb bij het opbrengen van het impregneermiddel een (droge) katoenen doek gebruikt om het uit te wrijven naar de randen van het dak (vanwege het bovenstaande) en goed te verdelen. Staat niet in de gebruiksaanwijzing, maar werkte wel goed bij mij. Doe wel meteen het hele dak in één keer; later stukjes 'bijspuiten' werkt niet goed.

    Zie verder de gebruiksaanwijzing, daar staat ook in dat het dak na behandeling niet binnen een bepaalde tijd nat mag worden, dus let op de weersverwachting.

    Succes! Het hoeft trouwens niet te vaak, eens in de 4-6 jaar (wellicht minder als de auto binnen wordt geparkeerd).

  3. #3
    FreekC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Professioneel reinigen cabriodak

    Hier het zelfde, het dak van de A4 cabrio doe ik 1x per jaar.
    Staat altijd buiten en wordt intensief gebruikt, ik rij zo'n 30000 km per jaar.
    Een set van Raggtop werkt uitstekend en wordt door de fabrikant van het dak, de fa. Haartz uit de USA geadviseerd.
    't Is even werk maar zeker niet moeilijk.

    -Freek-
    Niet lu........ gas geven.

  4. #4
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Professioneel reinigen cabriodak

    Dezelfde ervaring een aantal jaren terug. Prima zelf te doen met bovengenoemde tips!
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •