Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Auto met de hand polijsten, de moeite waard?

  1. #1

    Standaard Auto met de hand polijsten, de moeite waard?

    Helaas heb ik hele lelijke krasjes op mijn achterbumper gemaakt met de stofzuigerslag en beslaat dit een vrij groot oppervlak. Het enige voordeel van de krasjes is dat ze ondiep zijn. Ik wil mijn auto nu polijsten, maar heb daar zelf geen enkele ervaring mee. Na wat googlen ben ik er wel achtergekomen welke machines goed zijn en waar je ook als beginner weinig fouten mee kan maken, helaas zijn deze machines wel een stuk duurder.

    Met de goedkopere varianten schijn je als beginner toch aardige fouten te kunnen maken. Helaas zit ik op dit moment wat krap bij kas en daarom vraag ik me af of het doenbaar is dit stuk met de hand te polijsten? En de hele auto met de hand polijsten, is dat doenbaar? Mijn auto is me veel te dierbaar om hem naar een beunhaas te brengen die voor 150 euro de krassen misschien wel wegwerkt, maar er ook een hoop nieuwe voor terug maakt.

  2. #2
    Edwinaudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2020
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto met de hand polijsten, de moeite waard?

    Ik weet niet hoe groot je auto is en hoe je armspieren er aan toe zijn maar ik heb dat ooit eens gedaan bij een Alfa 166. Ik begon vol goede moed maar halverwege het polijsten ben ik ermee gestopt. Vergeet niet dat je hem daarna ook weer in de was moet zetten met eventueel een sealant er overheen.
    Een collega die voor zijn hobby ook onze auto's graag onderhanden neemt heeft het karwei afgemaakt.

    Een relatief klein stuk is wel te doen met de hand maar een hele auto zou ik zelf nooit (meer) aan beginnen.
    Groeten Edwin

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto met de hand polijsten, de moeite waard?

    Ik heb een A6 en doe de gehele auto machinaal. Ik heb wel Monello sponzen en middelen maar dat is puur spot repair. En zelfs dan ben ik vaak al 15 minuten bezig voor een klein plekje. Hele auto is echt niet te doen met de hand.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Auto met de hand polijsten, de moeite waard?

    https://youtu.be/mBGT7tNqV1w?t=6

    Hier een filmpje die eigenlijk laat zien hoe ver je ongeveer kan gaan (verschilt per auto en machine/pad combo natuurlijk), maar geeft je wel een idee...

    TL;DR je moet het wel heel bont maken om door je blanke lak heen te gaan met een DA machine.

    Als het lichte krasjes zijn moet je met wat passen wel een aardige correctie kunnen krijgen.

    Succes!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •