Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Glascoating wel of niet doen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Glascoating wel of niet doen?

    Beste forumers,
    Ik heb een Mythos zwarte Audi A3 uit 2015 die met uitzondering van wat steenslag op de motorkap goed in de lak zit. Normaliter was ik de auto eens per week en een keer in de maand zet ik de auto in de was met Poorboys Liquid Natty’s blue. Maar gezien de kleur is de auto na het wassen al weer snel aan een wasbeurtje toe. Nu lees ik wel het een en ander over glascoating, zodat de auto met alleen een shampoo weer snel schoon en glimmend wordt. Wie kan mij adviseren of glascoating een goede oplossing is? Ik wil graag weten hoe lang de coating blijft zitten, of er periodiek vervolgbehandelingen noodzakelijk zijn? Wat zijn de kosten van een coating?ik heb ik wel eens gehoord dat de aanwezige kleine steenslag na het aanbrengen van glascoating nagenoeg niet meer zichtbaar is. Klopt dat? En hebben jullie ook goede ervaringen met een poetsbedrijf in Groningen die de coating kan aanbrengen?

  2. #2
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Ik heb na 3 jaar een vervolgbehandeling laten doen op de Scuba blauwe A3. Onze A6 Allroad is ook Mythoszwart. Met glasscoating werd de zwarte lak veel dieper van kleur.

  3. #3
    marSeLine's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    162
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Beste forumers,
    Ik heb een Mythos zwarte Audi A3 uit 2015 die met uitzondering van wat steenslag op de motorkap goed in de lak zit. Normaliter was ik de auto eens per week en een keer in de maand zet ik de auto in de was met Poorboys Liquid Natty’s blue. Maar gezien de kleur is de auto na het wassen al weer snel aan een wasbeurtje toe. Nu lees ik wel het een en ander over glascoating, zodat de auto met alleen een shampoo weer snel schoon en glimmend wordt. Wie kan mij adviseren of glascoating een goede oplossing is? Ik wil graag weten hoe lang de coating blijft zitten, of er periodiek vervolgbehandelingen noodzakelijk zijn? Wat zijn de kosten van een coating?ik heb ik wel eens gehoord dat de aanwezige kleine steenslag na het aanbrengen van glascoating nagenoeg niet meer zichtbaar is. Klopt dat? En hebben jullie ook goede ervaringen met een poetsbedrijf in Groningen die de coating kan aanbrengen?
    1 advies neem eens kontakt op met @Jurgh hij kan je vrijblijvend haarfijn antwoord geven op jou vragen.... 100 mensen 100 meningen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Mijn advies is zeker doen, heb vorig jaar mijn A3 in de Xpel (voorbumper en motorkap) laten zetten en de rest van de auto in een glas coating gyeon. En ben zeer tevreden over de kwaliteit van het spul. Al is de auto te smerig om aan te pakken even de hogedruk erop en het grootste vuil waaronder vogelpoep is gelijk weg, dan wassen met de hand en afspoelen. Meer hoef je niet meer te doen. 1 ding wat je niet meer moet doen wanneer je een coating heb en dat is door de wasstraat dat is een no go. Gisteren heb ik trouwens mijn nieuwe golf opgehaald van degene die voor mij de coating aanbrengt en wat een resultaat weer. Het kost was maar dan hoef je je auto 3 a 4 jaar niet meer te poetsen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Dank voor je info. Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Mag ik vragen wat het aanbrengen van de coating op je nieuwe auto kost?


  6. #6

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barkie Bekijk Berichten
    Dank voor je info. Ik ben nog steeds aan het twijfelen. Mag ik vragen wat het aanbrengen van de coating op je nieuwe auto kost?
    Ik heb zelf deze gebruikt, makkelijker kan niet, werkt top en is goedkoop.
    https://youtu.be/RfE2-raqy5o

    Doet het net zo goed als die coatings van honderden euros
    Laatst gewijzigd door Audic6; 28-02-21 om 13:01.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Een hele pittige prijs €900 incl voledige auto 1 staps polijsten, voor de dealer was het een demo auto die regelmatig door de wasstraat reed met swirls en andere lichte krassen tot gevolg en die zijn allemaal weg nu. Maar er zijn ook goedkopere coatings maar die blijven maar 1 a 2 merkbaar zoals waxoil of flon 4000 ( prijsklasse tot €400) Die ik nu heb die blijft heel goed zitten alleen kost ook een stuk meer
    Laatst gewijzigd door AnnoBreda; 01-03-21 om 07:55.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Ik heb een glascoating van GTechniq op mijn parelmoer zwarte A6. Beste keuze ooit. Wassen is super easy. En na elke 3 a 4 wasbeurten doe ik met de quickdetailer van Gyeon een laag erop als extra bescherming. Steenslag gaat iets weg door polijsten maar met de coating haal je dat nog steeds niet weg hoor.

    Heb zelf vrij weinig betaald omdat ik mijn auto zelf polijste. Dus dat scheelde arbeid. Meen dat het anders 750 kost voor een A6. Adres kan ik je geven op aanvraag. Is niet in de buurt van Groningen helaas haha
    Laatst gewijzigd door BentheAudiMen; 02-03-21 om 11:49.

  10. #9

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Ik heb mijn S6 onder handen laten nemen door Wouter van http://www.cardetailingnoord.nl/ in Groningen.
    Het resultaat is prachtig en de prijs is schappelijk.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #10
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Jezelf verdiepen in websites en referenties is zinvol. Er zijn veel aanbieders, veel smeerseltjes en veel fabeltjes. Alle waar naar hun geld. En ook met coating afhankelijk van hoe je de auto zelf verder behandelt.

    Ik heb glascoating van @Jurgh (tweelaags Brila). Vandaag opfrisrondje gedaan na twee jaar, bijna 100.000km. Heerlijk!

    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Dank wederom voor jullie reacties. Over Jurgh lees ik goede ervaringen, maar is helaas te ver weg. Ik zal binnenkort even bij Wouter in Groningen informeren naar een glascoating.

  13. #12

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Ik lees altijd even mee maar als ik bij de prijslijst kijk staan er bij 2 paketten dat hij wel polijst maar de auto niet met klei behandeld dat is voor mij echt een no go.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Ferry1986; 03-03-21 om 05:58.
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Ok dank voor de tip. Dan zit je dus aan het duurdere pakket van 250,— vast. Ik lees echter ook dat de standtijd van dat pakket maar 6 maand tot 1 jaar is.

  15. #14

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Dat gaat over wax coatings. De uitleg over glas / keramische coating staat onder die prijslijst.
    Zo'n laag gaat jaren mee.

    20191214_142518.jpg20191214_142108.jpg
    Laatst gewijzigd door damaX; 03-03-21 om 20:37.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Dat heb ik ook gelezen, maar ik dacht dat dit pakket voor mij misschien een goed alternatief voor een glascoating zou kunnen zijn. Gezien de prijs en de standtijd lijkt mij dit geen optie. Ik ga binnenkort bij hem langs voor een advies over glascoating.

  17. #16

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Het ligt er denk ik helemaal aan hoe vaak je zelf met je auto bezig wilt zijn.
    Ik heb in 2013 een modesta coating op m'n SQ5 laten aanbrengen en ik kwam tot de conclusie dat ik het niet meer zou doen bij volgende auto's.
    Ja je auto maak je makkelijker schoon en ja hij glimt meteen na wassen als een malle. Maar ik vind een beetje prutsen aan de auto heerlijk therapeutisch werken.
    Dus ik polijst de auto ieder jaar zelf (hoop dat de poetsmeetings weer terug gaan komen) en zet hem 3x per jaar in een nano coating en dat is voor mij prima.
    Verwacht niet dat de auto schoon spoelt van regen. Vuil wordt hij sowieso

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    40
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Dag Barkie,

    Heb je ondertussen een goed adres in of rond Groningen gevonden?
    Ik zoek ook een goed adres in de buurt.

    Gr Frank

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Nee nog niet, maar ik ben er ook nog niet uit of ik het ga laten doen.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2020
    Posts
    145
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Frank,
    Ik hoor wel graag even indien je een goed adres in Groningen hebt gevonden.

  21. #20
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Glascoating wel of niet doen?

    Weet niet of de persoon het nog doet, en woont niet in de buurt van jullie.
    Maar is misschien wel wat voor jullie.
    Vragen kost niets. @kilometervreter

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •