Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Vlekken uit autobekleding halen, welke middel(en) aan te raden?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Vlekken uit autobekleding halen, welke middel(en) aan te raden?

    Had wat drinken gemorst op de stoel en daardoor zijn er wat lichte vlekken ontstaan. Het irriteert mij inmiddels en wil het er graag uit hebben. Ik heb even naar wat middelen gezocht, maar ik word niet wijzer welke aan te raden is. Wil niet de autobekleding naar de knoppen helpen door gebruik van een slecht/verkeerd middel.

    Heb gezocht naar posts op dit forum hierover, maar die lijken al wat ouder.

    Zijn er specifieke aanraders welke ik kan gebruiken, om de vlekken eruit te krijgen?

  2. #2

    Standaard Re: Vlekken uit autobekleding halen, welke middel(en) aan te raden?

    Zou het eerst een proberen met gewoon water en een goede doek. Daarna kan je altijd met een interieur reiniger proberen. Ik gebruik zelf die van nanolex. Eerst altijd even op een plek uit het zicht proberen. Als de vervuiling diep zit een goed reinigingsmiddel en een extractor gebruiken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Vlekken uit autobekleding halen, welke middel(en) aan te raden?

    Of even bij een poetsbedrijf laten champorellen, dan is alles weer netjes.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #4
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Vlekken uit autobekleding halen, welke middel(en) aan te raden?

    Mijn tips:
    - water zonder zeep, niet teveel (niet doordrenkt), goed erna droogwrijven (licht drukken, laat doekje het werk doen, ruim gebied nemen, gaat meer om verdeling ter voorkoming van kringen)
    - tapijtreiniger = zeep wat vuil opneemt, evt. daarna met weinig water afnemen + zie verder hierboven

    Als het wat vettige vlekken zijn:
    - wasbenzine, ook hier niet teveel en ruim, licht nawrijven met droge doek

    Als alternatief voor wasbenzine, gebruik ik zelf ook wel eens een bus remmenreiniger (paar euro bij de Action) voor zowel vlekken buiten als binnen. Goed oplossend vermogen, zeer vluchtig. Altijd eerst een klein gebiedje uitproberen! maar het is geen aceton en, naar mijn ervaring, best veilig (lost geen kleur op ofzo). Ook ideaal voor je velg, rubberstrepen langs de buitenrand en plekjes waar na autowassen nog remstof aanwezig is.

    Heb je vlekken op stoffen bekleding die aangekoekt zijn, pak dan eerst een mespuntje om de plakkaat los te verpoeieren (uiteraard licht drukken). Evt. daarna met een schone, droge nagelborstel afmaken. Poeier, stof wegzuigen om vervolgens een evt. vlek te lijf gaan met wat ik hierboven schreef. Succes!
    Laatst gewijzigd door CCJ; 17-07-21 om 10:11.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Vlekken uit autobekleding halen, welke middel(en) aan te raden?

    Interior cleaner van CarPro werkt altijd goed...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •