Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Prof.Poetsmachine

  1. #1

    Standaard Prof.Poetsmachine

    Wie weet waar je een prof.poetsmachine kan kopen?? (en de kosten) De apparaatjes van bijv. de gamma waag ik niet op mn auto.

  2. #2

    Standaard

    De betere doe-het-zelfzaak? Het is in feite nix meer dan een instelbare slijptol met een polijstvacht om een schijf.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Wel een slijptol met een LAAG toerental!

    1 hint: laag toerental beginnen en nooit te lang op 1 plaats blijven anders verbrand je lak en dan kan je die met je vinger van je auto afvegen!
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  4. #4

    Standaard

    Ja oké, ik meen tussen de 500-5000Rpm. We hebben er een op de zaak met polijstpasta en die mag niet boven de 2500rpm verwerkt worden. Hangt ook van de pasta/vloeistof af.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard Re: Prof.Poetsmachine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jaap
    Wie weet waar je een prof.poetsmachine kan kopen?? (en de kosten) De apparaatjes van bijv. de gamma waag ik niet op mn auto.
    Volgens mij is het poetsmiddel en de poetsvacht belangrijker dan de machine waar deze op draait.. :roll:

    Kijk anders bij een Hornbach/Gamma/Karwei/ etc.
    En let op het toerental en de kwaliteit van de poetsvacht.

    Grtz. Arlo
    (net even de Audi gepoetst....zit een lekkere kinderfiets kras op m'n achterportier )


  6. #6

    Standaard Re: Prof.Poetsmachine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Kijk anders bij een Hornbach/Gamma/Karwei/ etc.
    En let op het toerental en de kwaliteit van de poetsvacht.

    Grtz. Arlo
    (net even de Audi gepoetst....zit een lekkere kinderfiets kras op m'n achterportier )
    En,heb je hem weggekregen?of zit de kras te diep?
    En hebben de ouders/kind zich ff gemeld bij je Arlo?

  7. #7
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    # on topic:
    http://www.marktplaza.nl/auto_poetsmachine_180929.php
    http://www.marktplaza.nl/karcher_poe...ine_300604.php
    http://www.kelkoo.nl/b/a/ss_poetsmachine.html

    # off topic:

    Ik zal morgen even naar de kras kijken..(zo'n 15 cm lang).
    Hij zit volgens mij niet al te diep...maar even kijken met Sonax cleaner.deze is lekker "zacht" maw polijst niet te erg..
    Er zit bij de motorkap ook nog een paar krasjes (volgens mij van katten die op de wagen springen....ze zitten op precies dezelfde plek op de Clio van m'n meissie)
    Kan ik die meteen meepakken...hoewel die aardig "wit" zijn..

    Het is gebeurd toen ik op vakantie was....ik denk niet dat ik er nog wat van zal horen

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  8. Ad
  9. #8
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.707
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Ik gebruik al enige tijd een poetsmachine welke ook bij de gamma ed wordt verkocht, deze is best te gebruiken en ook kan je div andere vachtjes kopen om erop te gebruiken. Een profesioneele machien is niet erg voordelig om aan te schaffen het voornaamste verschil is de diameter van de schijf en inderdaad het aantal toeren (prof is regelbaar) het resultaat hangt meer af van de ervaring en waarmee je poetst.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #9

    Standaard

    Ik heb ongeveer 1000 auto's gepoets tijdens mijn autopoetserverleden met machine en polijstmiddelen. Daarvan heb ik er twee verpest door door de lak heen te poetsen. Kan dus ook gebeuren als je uitkijkt (je weet namelijk niet alles van de lak die je moet behandelen). Je voelt je dan knap lullig als dat gebeurt.....
    En als het bij mijn auto zou gebeuren, zou ik meteen OP een flatgebouw kunnen springen van woede!.

    Dus... bij weinig ervaring kijk uit met die slijptolletjes!!!! Die Kinzo machientjes kunnen weinig kwaad (heb ik zelf ook een) Ik gebruik hem bijna nooit want met de hand krijg ik hetzelfde resultaat als ik wil...
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10

    Standaard

    Ik zal eens langs de betere auto onderhoudszaak hier in de buurt rijden.bedankt voor de tips!! 8)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •