Pagina 2 van 41 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 810

Onderwerp: Waarmee wassen poetsen en/of waxen jullie je Audi?

  1. #21
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    Edit:

    Als iemand trouwens eens een keer wat weet, om glazen koplampen te polijsten, dan houd ik mij ook zwaar aanbevolen.

    Teven zou ik ook wel eens plastic knipperlichten willen polijsten, en de achterlichten, ik heb dat eens gezien, misschien iemand die weet hoe + wat?

    Zowel plastic als glas.

    Voor plastics heb je verschillende plastic polishers:

    Plastic Polishers

    Hiermee haal je gemakkelijk krasjes uit plastic en maak je matte delen weer helder (ook carbioruitjes).

    Voor glas heb je, hoe verrassend, glas polishers:

    Glas Polishers

    Als je vragen hebt over de verwerking ervan, hoor ik het wel.

    Groeten,

    Tim

  2. #22

    Standaard

    Sinds kort na door de overredingskracht van de medeforrumers op Meguiars overgestapt.
    Resultaat:
    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...hlight=#574330
    Aangezien 't hier een Allroad betreft (en er ook als zodanig uit hoort te zien) heb ik er op dit moment genoeg klei op zitten ;-)
    Het "echte" kleien staat nog op de agenda.
    First you work to drive, then you drive to work

  3. #23

    Standaard

    huh, bij gebrek aan beter nu ANWB nanoshampoo. Dat laat iets op de auto achter dat water eraf parelt. Als de auto vies is, en t regent, is is daarna weer redelijk schoon.
    Ik probeer bij met de hogedruk reiniger alles af te spuiten en schoon te houden, en met dat nano-spul redelijk te houden.

    Hier wil ik nog wel ff kwijt dat ik in italie de wagen 2 keer gewassen heb, als t water daar opdroogt blijft er niks achter! en blinken!
    Trouwens, de speciale velgenreiniger daar had ik thuis ook wel willen hebben, bij t opbrengen spoielde de remstof er al af, bij t afspoelen niks meer te zien!
    Tjonge, dan hier zeg, moet je je rot poetsen om je velgen schoon te krijgen.

  4. #24
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brammetje
    huh, bij gebrek aan beter nu ANWB nanoshampoo. Dat laat iets op de auto achter dat water eraf parelt. Als de auto vies is, en t regent, is is daarna weer redelijk schoon.
    Ik probeer bij met de hogedruk reiniger alles af te spuiten en schoon te houden, en met dat nano-spul redelijk te houden.

    Hier wil ik nog wel ff kwijt dat ik in italie de wagen 2 keer gewassen heb, als t water daar opdroogt blijft er niks achter! en blinken!
    Trouwens, de speciale velgenreiniger daar had ik thuis ook wel willen hebben, bij t opbrengen spoielde de remstof er al af, bij t afspoelen niks meer te zien!
    Tjonge, dan hier zeg, moet je je rot poetsen om je velgen schoon te krijgen.
    De Nanoshampoo is gecombineerd met een simpele, lichte wax. Geeft een tijdelijke en lichte bescherming. Maar blinkt niet uit in duurzaamheid, glans of bescherming.

    Hier in Nederland hebben we kalkhoudend water, dat veroorzaakt soms vlekjes of strepen. Omdat makkelijk weg te krijgen kan je het best je auto gewoon snel zemen, even laten wasemen en daarna met een detailer spray nabehandelen. Dat werkt uitermate snel en doeltreffend. Je kan ook voordat je gaat drogen even insprayen met Protech Extreme Finish, dat haalt de kalk uit je rest water en zorgt ook voor een streeploos resultaat!

    Ik weet niet welke velgenreiniger je hier gebruikt, maar dan heb je niet het juiste product. Er zijn verschillende kwaliteits velgenreinigers die goed hun werk doen, bijvoorbeeld van Meguiar's of van Sonax. Het is in ieder geval verstandig om je velgen ook in de wax te zetten of te verzegelen met een spray. Dat beschermt tegen invreten / vasthechten van remstof en helpt ook de verwering door andere invloeden, zoals zout en pekel tegengaan.

    Groetjes,

    Tim

  5. #25
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark bakker
    Sinds kort na door de overredingskracht van de medeforrumers op Meguiars overgestapt.
    Resultaat:
    http://audiforum.nl/phpBB2/viewtopic...hlight=#574330
    Aangezien 't hier een Allroad betreft (en er ook als zodanig uit hoort te zien) heb ik er op dit moment genoeg klei op zitten ;-)
    Het "echte" kleien staat nog op de agenda.
    Geeft niets, zolang je je auto maar goed beschermd en met het handje wast. Een paar keer wasstraat en je Audi doet geen glim glim zoals hij nu doet. Complimenten!


  6. #26
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    uh, Tim...

    Quik Detailer - 473ml
    Prijs
    van: € 11,99
    voor: € 12,00
    Bestellen


    oops?
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  7. #27
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    uh, Tim...

    Quik Detailer - 473ml
    Prijs
    van: € 11,99
    voor: € 12,00
    Bestellen


    oops?
    Dat is de speciale Rob F toeslag

    Nee hoor, er zit ergens een foutje in de afronding, soms komt dat opeens naar boven. Maar we kunnen het vooralsnog niet vinden. Het zijn dan inderdaad verschillen van een cent.

    Groeten,

    Tim

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    hehe ;-) speciale aanbieding, sterk afgeprijst
    First you work to drive, then you drive to work

  10. #29
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mark bakker
    hehe ;-) speciale aanbieding, sterk afgeprijst
    De zogenaamde 'toeslag aanbieding'.

    Heb is opgelost nu (hij is nu 11,98 )

  11. #30
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato
    Tja,,,,, de velgjes worden gesprayed,, en met borstel en spons goed schoongemaakt,, en verder zie de foto onder word ie iedere week gepolijst

    puntje gaaf...
    Eens in de zoveel tijd,, met het handje en in de was zetten,, wasstraatje waar ik de auto doorheen rijd,, heeft van die lappen, die ronddraaien,, niet van die plastic ellende die met het zand van de vorige wagen je auto schoonmaken,, programmatje geeft ook nog een laagje was of iets wat ervoor doorgaat eroverheen.

    Vind autowassen niet erg zolang het niet meer dan een keer 4, 5, 6 per jaar is. Woon in de binnenstad en ik mag nog niet eens stoppen voor de deur!

    Dus,,,,, het is niet zo erg als ik deed voorkomen,, zie ook de foto's in mijn Album,, vorige eigenaar heeft de auto wel door de polijstzandstraalstraat 13 gereden. Dus moet wel een keer een goeie car polish gedaan worden.

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  12. #31
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Ah, ik spot hier een Meg-5-stappen-prospect! :-D

    Onze vorige (ook zwarte) pick-up werd wekelijks door de wasstraat gereden. Zag er niet meer uit na 2 jaar, een grote krasbak. De nieuwe wordt nu wekelijks met het handje gepoedeld, als je het eenmaal door hebt, en de goeie spullen, is het eigenlijk zo gepiept.

    Oh ja, ben sinds kort dus ook aan de Meg. Is helaas hier (nog) niet te koop, maar diverse dealers in NL zijn bereid om het op te sturen.
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  13. #32
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gelato
    Tja,,,,, de velgjes worden gesprayed,, en met borstel en spons goed schoongemaakt,, en verder zie de foto onder word ie iedere week gepolijst

    puntje gaaf...
    Eens in de zoveel tijd,, met het handje en in de was zetten,, wasstraatje waar ik de auto doorheen rijd,, heeft van die lappen, die ronddraaien,, niet van die plastic ellende die met het zand van de vorige wagen je auto schoonmaken,, programmatje geeft ook nog een laagje was of iets wat ervoor doorgaat eroverheen.

    Vind autowassen niet erg zolang het niet meer dan een keer 4, 5, 6 per jaar is. Woon in de binnenstad en ik mag nog niet eens stoppen voor de deur!

    Dus,,,,, het is niet zo erg als ik deed voorkomen,, zie ook de foto's in mijn Album,, vorige eigenaar heeft de auto wel door de polijstzandstraalstraat 13 gereden. Dus moet wel een keer een goeie car polish gedaan worden.

    Gegroet Gelato
    Hoi Gelato,

    Jij denkt dat die lappen schoon zijn? Je moet voor de grap eens de wasstraat inlopen (nee niet als hij aanstaat ) en dan aan de lappen voelen. Wassen zonder krassen bestaat niet in een wasstraat!

    Zelfs al zijn de lappen 100% schoon, dan slaan ze het vuil van je auto af. Eerst klappen ze tegen je auto aan en vervolgens wordt het vuil over je lak heen geveegd voordat het door het water afgevoerd kan worden.

    Veel mensen hebben er geen problemen me en rijden rustigrond met wasstraat krassen, maar uiteindelijk krijg je dan dit:



    En dan moet je weer je best doen om hem zo te krijgen (rechts is gepolijst, links nog niet):



    Zo hoort elke auto te glimmen:


  14. #33
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    Ah, ik spot hier een Meg-5-stappen-prospect! :-D

    Onze vorige (ook zwarte) pick-up werd wekelijks door de wasstraat gereden. Zag er niet meer uit na 2 jaar, een grote krasbak. De nieuwe wordt nu wekelijks met het handje gepoedeld, als je het eenmaal door hebt, en de goeie spullen, is het eigenlijk zo gepiept.

    Oh ja, ben sinds kort dus ook aan de Meg. Is helaas hier (nog) niet te koop, maar diverse dealers in NL zijn bereid om het op te sturen.
    Daarom zijn wij er nu Rob, vanaf 30 euro verzenden we gratis. En binnenkort hebben we ook nog een leuk spaarsysteem (Qoins), plus we hebben alles op voorraad. Binnenkort ook het pro assortiment.

    En als je een voorkeur voor een ander merk hebt, of een combi daarvan, dan hebben we dat ook.

    Groetjes,

    Tim

  15. #34
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Dat met die foto's van die seat dat ziet er kaasje uit,, ja dan kun je wel zeggen dat mijn auto een tikkie dof is.

    Probleem is dat ik een slachtoffer dien te zoeken die dat voor mij gaat doen.

    En stuur me eens een PB wat de hele set van links naar rechts kost?

    Gegroet Gelato
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  16. #35
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Yep, prospect klaar om binnengelierd te worden! :-D
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.

  17. #36

    Standaard

    en waarmee kan ik goed de spiegelkappen van een S poetsen?
    Is er ook iets waar ik de kleine deukjes er mee uit krijg?

    ja ik weet het moet nog steeds een foto maken :-|
    "Something very fast. Audi S8, something that can shove a bit."

  18. #37

    Standaard

    Mijn A8 heeft net een goede basis behandeling door een poetsbedrijf gehad.
    Nu ga ik de lak bijhouden met Meguiars NTX was (vloeibaar). Prima ervaring mee met vorige auto's. Hoor graag of er nog betere soorten/merken/typen wax zijn...
    Binnenkant alleen stofzuigen en afnemen met vochtige lap.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #38
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    ik poets alleen met valma en kruidvat.

    Die Meguiver rotzooi kan me gestolen worden

    :oops: Sorry, kon het niet laten.
    Mijn poetshistory en voorkeur is wel bekend denk ik.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob F
    Yep, prospect klaar om binnengelierd te worden! :-D
    Jij heb ook een commerciele job merk ik.....
    Wat doe je Time Sharing in de Algarve
    Shit happens...

  21. #40

    Standaard

    Ik ben nogal een Sonax-liefhebber.

    Geen hele cultuur er om heen, het werkt okay, en is betaalbaar.

    Moet wel zeggen dat ik het spul old-fashioned in de hard-wax zet, met het handje, dat blijft langer zitten dan die vloeibare handel.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

Pagina 2 van 41 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •