Pagina 2 van 31 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 611

Onderwerp: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misterT
    ik was de auto altijd met de hand.

    en voor het cleanen heb ik meguiars deep crystal, en voor het waxen de nxt wax.

    na deze behandeling ziet hij er weer helemaal top uit.
    en dat heeft me nog geen 50 euro gekost.
    geeeeeeeeeeeeeeeuwwwwwwwww,

    Dreahhhhhhheemmmmm on baby dream on.

    8)

    Zilver ziet er frisser uit na de wasstraat dan donker, dus ook kleur scheelt.
    Maar we laten ze je graag zien hoor die swirls.

    we zijn niet allemaal van die fanatiekelingen.

    na de behandeling met de polijst en wax ziet hij er gewoon keurig netjes uit.
    er zullen vast nog wel microscopisch kleine spetters boomsap op zitten bijvoorbeeld. maar ik ga me niet 2 dagen het lazerus poetsen voor een verschil dfat bijna(!) niet te zien is.
    heb ik de tijd niet eens voor.

  2. #22
    avus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    1.498
    Kudos
    7
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    ik zeg zo wat de baas u biedt koop dat zelf niet :P
    ik heb alles voor nop. cleaners, van 3m was van riwax. cockpit spray van spectrum.

    super spul. niets op aan temerken, heb nu ook de teflon basis wax, na het wassen ff inspuiten ff inlaten trekken afspoelen walla, mega spul,. hehehehe
    audi coupe gt 2,2 kv motor alpinewit

  3. #23
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frleus
    enige krassen wat je zult vinden zijn de door de natuur veroorzaakte krasjes (zand, steenslag)
    glansverlies, misschien over een paar jaar, nu echter nog niet.
    ik zeg alleen dat textiele wasstraten geen krassen zullen veroorzaken (bij de juiste afstelling uiteraard).

    en om het land door te rijden om te kijken wie er gelijk heeft is me ook teveel van het goede.
    maargoed, dit is mijn ervaring.
    Als je er tevreden mee bent en gelooft dat de wasstraat geen krassen op de auto achterlaat of de auto niet doffer maakt, prima.

    Maar zelf met onze, toch wel uitgebreide en voorzichte wastechnieken, krijgen wij met onze zorgvuldige handwas ook swirls op de lak. En nee dat ligt niet aan ons.

  4. #24
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misterT
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misterT
    ik was de auto altijd met de hand.

    en voor het cleanen heb ik meguiars deep crystal, en voor het waxen de nxt wax.

    na deze behandeling ziet hij er weer helemaal top uit.
    en dat heeft me nog geen 50 euro gekost.
    geeeeeeeeeeeeeeeuwwwwwwwww,

    Dreahhhhhhheemmmmm on baby dream on.

    8)



    Zilver ziet er frisser uit na de wasstraat dan donker, dus ook kleur scheelt.
    Maar we laten ze je graag zien hoor die swirls.

    we zijn niet allemaal van die fanatiekelingen.

    na de behandeling met de polijst en wax ziet hij er gewoon keurig netjes uit.
    er zullen vast nog wel microscopisch kleine spetters boomsap op zitten bijvoorbeeld. maar ik ga me niet 2 dagen het lazerus poetsen voor een verschil dfat bijna(!) niet te zien is.
    heb ik de tijd niet eens voor.
    Excuus misterT
    :oeps: :oeps:
    Ik heb verkeerd gequote.

    Het had dat antwoord moeten zijn dat wasstraten niet krassen.
    Ik heb niet opgelet, sorry

    Jouw aktie is natuurlijk prima
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  5. #25
    Rob F's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    6.622
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard

    Weer aan de #83 zitten snuiven Poets? :mrgreen:
    Groeten vanuit een immer zonnige Algarve!

    2016 Audi A5 Cabrio 2.0TDI aut.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frleus
    ik zeg alleen dat textiele wasstraten geen krassen zullen veroorzaken (bij de juiste afstelling uiteraard).
    Zelfs een textiele wasstraat krast. Ik wil wel eens zien of er geen verontreinigingen in het textiel zit als er bv auto doorheen gegaan is lekker is wezen blubberen. :oops:
    Een washandschoen gaat na 1 auto lekker de was in om te zorgen dat hij lekker schoon is de volgdende keer.

    Ook is de shampoo uit de wasstraat heel erg agressief en echt niet goed voor je waxlaag. Het is niet voor niets dan je met een proteclaag niet door de wasstraat mag maar hem met de hand moet wassen.

    Gr. Evert.

  7. #27
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frleus
    ik zeg alleen dat textiele wasstraten geen krassen zullen veroorzaken (bij de juiste afstelling uiteraard).
    Zelfs een textiele wasstraat krast. Ik wil wel eens zien of er geen verontreinigingen in het textiel zit als er bv auto doorheen gegaan is lekker is wezen blubberen. :oops:
    Een washandschoen gaat na 1 auto lekker de was in om te zorgen dat hij lekker schoon is de volgdende keer.

    Ook is de shampoo uit de wasstraat heel erg agressief en echt niet goed voor je waxlaag. Het is niet voor niets dan je met een proteclaag niet door de wasstraat mag maar hem met de hand moet wassen.

    Gr. Evert.
    En, als je eigen auto vies is met zand en blubber is het ook niet fijn hoor. De textiellappen slaan namelijk tegen je auto aan en schuiven het zand heeeeeeeeeeeeeeeerlijk over je lak heen :-?

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Klopt en daar zit ik elke keer weer over te denken wat nou de beste aanpak is in het geval van modder/zand op je auto?

    Nu spuit ik mijn auto af met overdadig water en begin inderdaad top-down. Echter onder de hoogte van zeg maar de stootstrips wordt het homelus. Af en toe erg veel modder. Nu probeer ik er dan heel voorzichtig met mn Meg Mitt af te halen en vaak af te spoelen. Vervolgens met de andere kant van de Mitt verder te gaan.

    Toch zegt me iets dat dit niet de manier is.

  10. #29
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030
    Klopt en daar zit ik elke keer weer over te denken wat nou de beste aanpak is in het geval van modder/zand op je auto?

    Nu spuit ik mijn auto af met overdadig water en begin inderdaad top-down. Echter onder de hoogte van zeg maar de stootstrips wordt het homelus. Af en toe erg veel modder. Nu probeer ik er dan heel voorzichtig met mn Meg Mitt af te halen en vaak af te spoelen. Vervolgens met de andere kant van de Mitt verder te gaan.

    Toch zegt me iets dat dit niet de manier is.
    De beste aanpak?

    - Ergste vuil afspoelen met de tuinslang
    - Infoamen met Super Snow Foam!
    - paar minuten laten weken
    - Afspoelen
    - Dan aan de slag met je washmitt

    Super Snow Foam weekt al het vastzittende vuil los:



    Dit is het product: http://www.carclean.nl/product.aspx?id=100539

    Komt woensdag weer bij ons binnen (alleen dan is de kleur roze :P ). SSF is veilig voor je bestaande waxlaag en veilig voor het milieu!

    Groeten,

    Tim

  11. #30
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl

    Super Snow Foam weekt al het vastzittende vuil los:



    Dit is het product: http://www.carclean.nl/product.aspx?id=100539

    Ik heb al vermeld dat ik een paar weken geleden een fiat doblo heb proberen schoon te maken maar dat het er ECHT niet af kwam!
    Zaterdag mocht ik het busje helemaal schuren :-D
    Was het dan te erg om te behandelen of is alles mogelijk met M? Word dus opnieuw gespoten nu

  12. #31
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi200Turbo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl

    Super Snow Foam weekt al het vastzittende vuil los:



    Dit is het product: http://www.carclean.nl/product.aspx?id=100539

    Ik heb al vermeld dat ik een paar weken geleden een fiat doblo heb proberen schoon te maken maar dat het er ECHT niet af kwam!
    Zaterdag mocht ik het busje helemaal schuren :-D
    Was het dan te erg om te behandelen of is alles mogelijk met M? Word dus opnieuw gespoten nu
    Als beschadigingen niet door en door zijn kan je hem eigenlijk altijd weer in goede staat krijgen. Alleen als je door de blanke lak heen bent gegaan wordt het een probleem

    En al het vastzittende vuil dat er met de foam en wassen niet afkomt moet je kleien.

  13. #32

    Standaard

    Ik rijd toch altijd een vrij blinkende auto. Besteed echt geen astronomische bedragen voor de middelen.

    Ik doe al jaren aan stap '6'. Da's de boel regelmatig bijhouden. Scheelt een hoop kleien, boenen, een heel wat dagen extra zweet! :-D.

    Voor de rest. Mooi topic! Maar daar zijn er al zoveel van hier. Iedereen werkt anders, en iedereen kijkt ook met een ander oog naar het resultaat. :-D

    (Voordat ik aangevallen wordt over de laklaag van mijn dagelijkse coupé.. daar is niks aan te doen, maar toch blinkt ie!)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  14. #33
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Ik rijd toch altijd een vrij blinkende auto. Besteed echt geen astronomische bedragen voor de middelen.

    Ik doe al jaren aan stap '6'. Da's de boel regelmatig bijhouden. Scheelt een hoop kleien, boenen, een heel wat dagen extra zweet! :-D.

    Voor de rest. Mooi topic! Maar daar zijn er al zoveel van hier. Iedereen werkt anders, en iedereen kijkt ook met een ander oog naar het resultaat.[/i]
    Ieder zijn eigen methode en dat is ook prima. Alleen als iemand benieuwd is naar een voor hem/haar nog onbekend stap is het leuk om te lezen/uit te proberen.

    Ik kan iedereen een jaarlijkse kleibeurt aanraden hoor, ook als je je auto regelmatig bijhoudt.

    Kleien is echt erg gemakkelijk en je hele auto klei je in een half uur. Je zal verbaasd zijn over de rotzooi die er vanaf komt!

    Groeten,

    Tim

  15. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl
    Kleien is echt erg gemakkelijk en je hele auto klei je in een half uur. Je zal verbaasd zijn over de rotzooi die er vanaf komt!
    Klopt, maar dat zie ik ook op mijn doekkie bij een maandelijks poetsbeurtje
    Die is dan zwart (en idd niet van de rubbers..)

    Ik zou klei wel eens willen proberen op een auto die het nodig heeft.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #35
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl
    Kleien is echt erg gemakkelijk en je hele auto klei je in een half uur. Je zal verbaasd zijn over de rotzooi die er vanaf komt!
    Klopt, maar dat zie ik ook op mijn doekkie bij een maandelijks poetsbeurtje
    Die is dan zwart (en idd niet van de rubbers..)

    Ik zou klei wel eens willen proberen op een auto die het nodig heeft.
    Vind je het leuk om een keer bij ons langs te komen met je auto, dan kleien we een stukje. Ik ben benieuwd of er iets af komt. Ik denk namelijk van wel.

    Groeten,

    Tim

  17. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi200Turbo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl

    Super Snow Foam weekt al het vastzittende vuil los:



    Dit is het product: http://www.carclean.nl/product.aspx?id=100539

    Ik heb al vermeld dat ik een paar weken geleden een fiat doblo heb proberen schoon te maken maar dat het er ECHT niet af kwam!
    Zaterdag mocht ik het busje helemaal schuren :-D
    Was het dan te erg om te behandelen of is alles mogelijk met M? Word dus opnieuw gespoten nu
    Als beschadigingen niet door en door zijn kan je hem eigenlijk altijd weer in goede staat krijgen. Alleen als je door de blanke lak heen bent gegaan wordt het een probleem

    En al het vastzittende vuil dat er met de foam en wassen niet afkomt moet je kleien.
    Ah, kijk! Dit is nieuw voor me. Echter hoe breng je dit aan?

    Zal binnenkort eens een bestellinkje plaatsen. Voor een andere Mitt en dit spul.

    Nog een laatste vraag en dat is meer voor de Ms. haar StreetKa; heb je ook spullen om een softtop bij te houden. Daarnaast wil ik ook graag weten wat het beste spul voor lederen bekleding is. Ik vernam dat Leon nogal erg te spreken was over Color Lock oid.

  18. #37

    Standaard

    Hahaha. Een demo zou ik graag eens willen zien. Mijn eigen auto's doe ik lekker zelf (eigenwijs!). Heb een tijd geleden ook zo'n demodagje zelf mede georganiseerd. Mensen mochten zelf poetsen toen.
    Dan zie je dat veel mensen anders tegen 'poetsprocessen' aankijken en ook lang niet zien wat een ander ziet.

    Wat me wel leuk lijkt om te zien hoe een normaal gebruikte auto wordt na al deze stappen tijdens een demo!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #38
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi200Turbo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carclean.nl

    Super Snow Foam weekt al het vastzittende vuil los:



    Dit is het product: http://www.carclean.nl/product.aspx?id=100539

    Ik heb al vermeld dat ik een paar weken geleden een fiat doblo heb proberen schoon te maken maar dat het er ECHT niet af kwam!
    Zaterdag mocht ik het busje helemaal schuren :-D
    Was het dan te erg om te behandelen of is alles mogelijk met M? Word dus opnieuw gespoten nu
    Als beschadigingen niet door en door zijn kan je hem eigenlijk altijd weer in goede staat krijgen. Alleen als je door de blanke lak heen bent gegaan wordt het een probleem

    En al het vastzittende vuil dat er met de foam en wassen niet afkomt moet je kleien.
    Ah, kijk! Dit is nieuw voor me. Echter hoe breng je dit aan?

    Zal binnenkort eens een bestellinkje plaatsen. Voor een andere Mitt en dit spul.

    Nog een laatste vraag en dat is meer voor de Ms. haar StreetKa; heb je ook spullen om een softtop bij te houden. Daarnaast wil ik ook graag weten wat het beste spul voor lederen bekleding is. Ik vernam dat Leon nogal erg te spreken was over Color Lock oid.
    Je kan de foam aanbrengen met een lans, de lans kan je aansluiten op de tuinslang, maar het beste is om hem aan te sluiten om een karcher hogedrukreiniger. Het spul werkt uitermate effectief!

    Wij hebben speciale producten en kits om een softtop te reinigen en te impregneren. De kap wordt dan geheel water en vuilafstotend. Water blijft er dan ook als druppeltjes opliggen en trekken er niet meer zo snel in.



    De Sonax producten hebben wij recentelijk getest en bevallen goed. Als impregneer product werkt die van Shining Monkey ook goed, maar die is momenteel uitverkocht.

    Zowel Sonax als Shining Monkey zijn ook geschikt om leer te impregneren en dus te beschermen tegen vuil, vocht en UV straling (verkleuring).

    Groeten,

    Tim

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evert
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frleus
    ik zeg alleen dat textiele wasstraten geen krassen zullen veroorzaken (bij de juiste afstelling uiteraard).
    Zelfs een textiele wasstraat krast. Ik wil wel eens zien of er geen verontreinigingen in het textiel zit als er bv auto doorheen gegaan is lekker is wezen blubberen. :oops:
    Een washandschoen gaat na 1 auto lekker de was in om te zorgen dat hij lekker schoon is de volgdende keer.

    Ook is de shampoo uit de wasstraat heel erg agressief en echt niet goed voor je waxlaag. Het is niet voor niets dan je met een proteclaag niet door de wasstraat mag maar hem met de hand moet wassen.

    Gr. Evert.
    bij ons wordt auto altijd even voorgewassen, afhankelijk van hoeveel zand erop zit natuurlijk.
    daarna zorgt de hoeveelheid water ervoor dat er geen zand over blijft in de textieldoeken. dat is een instelling die bij elke wasstraat anders kan zijn, maak hier een fout mee en dan heb je een probleem.
    shampoo wat gebruikt wordt is bijna phneutraal, enige agressieve wat er in de wasstraat te vinden is, is de onkruidverdelger (wat alleen voor onkruid wordt gebruikt)
    meeste autofabrikanten werken niet voor niks met textielewasstraten, maar tuurlijk de glans wordt er minder van, maar in hoeverre dat van de wasstraat komt .

  21. #40
    vagfreak
    Guest

    Standaard

    de namen van de poetspullen lijken wel erg veel op die van de Mequiars spullen ?

Pagina 2 van 31 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •