Pagina 29 van 31 EersteEerste ... 1925262728293031 LaatsteLaatste
Resultaten 561 tot 580 van de 611

Onderwerp: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

  1. #561
    Gonadan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Posts
    370
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Zelf zou ik (als ik het al zou doen) niet elke week gaan polijsten.

  2. #562
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    En ook niet elke week kleien en ook niet elke week in een wax of sealant....
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  3. #563
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proof Bekijk Berichten
    In was mijn auto elke week maar moet/ mag in elke stap iedere week doen of zij er stappe die maar 1 keer per jaar mogen gebeuren ?
    Tja, daar is niet zomaar een eenduidig antwoord op te geven.
    Het hangt b.v. al hoe je je auto wast (1 of 2 emmersysteem?), waarmee (goede washmitt of spons uit keukenkast van de vrouw?) en welke middelen (milde autoshampoo of dubro uit hetzelfde keukenkastje?)

    Als je met de juiste techniek toepast, de juiste stappen doorloopt en de juiste middelen gebruikt voorkom je zoveel mogelijk de kans op het ontstaan van (was)krassen en is de duurzaamheid het langst. Op deze manier hoef ik b.v. maar maximaal 2x per jaar te kleien, (licht) te polijsten en te waxen.

    Al naar gelang wat je eigen norm is.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  4. #564

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Vandaag weer een raar bewijsje van wat ik al vermoede (en nee, ik ga niet in op producten).
    De Lupo van mijn vriendin, Gehele winter NIET in de was gestaan, gewoon wassen en rijden.. Poep/pekel geen probleem.
    Vorige week de zomerwielen erop gezet... Dan ontkomen de auto's nooit aan een totale poetsbeurt.
    Nu komt het: vanmiddag zagen we een aantal vogelpoepplekjes (verse van hooguit uurtje oud!). Snel naar de wasbox eraf gespoten... wat denk je? Al lekker ingebrand. Terwijl er in de winter geen vogel opgescheten heeft zeker? Nou nee...

    Wordt er simpel van.. denk je dus dat je met een goed gewaxte auto beschermd bent! Nou.... Ik denk onderhand dat je kwetsbaarder bent door spiegel/inbrand(en de zon natuurlijk).
    Hoop dat het nog een beetje wegtrekt (ook al eens meegemaakt). Auto daarna nog maar eens gepoetst (sja kan er nu eenmaal niks aan doen).
    Vraag me toch echt af of het gewaxt of ongewaxt beter is...
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #565
    paulusdus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CC - disabled Bekijk Berichten
    In dit voorbeeld gebruiken we de producten van Mothers Wax, een uitermate goed merk. Je kan natuurlijk elk gewenst merk gebruiken (zoals Meguiar's).

    Mothers heeft een uitgebreide website waar alles uitvoerig beschreven staat: http://www.detailguide.com/

    Stap 1: Wassen/Drogen

    Velgen
    We beginnen met het schoonmaken van de velgen, behandel altijd velg voor velg. Velgen reinig je met de Mothers FX Wheel Cleaner. Deze velgenreiniger breng je aan op een natte velg en laat je even intrekken. Als je in het bezit bent van een velgenborstel kan je de velg hiermee schoonmaken en daarna afspuiten met voldoende water.

    Wassen
    Spoel de auto eerst goed af om het ergste vuil en zand te verwijderen en zo de kans op krasjes aanzienlijk te reduceren.

    Doe een gepaste hoeveelheid shampoo (California Gold Car Wash) in een emmer, warm water toevoegen en wassen met de Lamswool Washmitt. Je kan het best de twee emmermethode gebruiken. 1 voor de shampoo, de ander met alleen warm water om het door de washmitt opnomen vuil af te spoelen. Je reduceert de kans op (lichte) krasjes nog verder.

    Begin met de vlakke delen van de auto en werk van boven naar beneden. De onderkant van deuren en de achterkant van je auto bevatten het meeste straatvuil, let hierop! Spoel bij het schoonmaken van deze delen je washmitt extra vaak schoon in de 2e emmer. Als het water van je spoelemmer te troebel wordt kan je het best dit water verschonen. Gebruik bij het schoonmaken van je auto altijd voldoende water!

    Het is niet de bedoeling dat je hard gaat boenen op vastzittend vuil, zoals teerspettertjes en resten van insecten. Vastzittende vervuiling halen we weg met ‘Stap 2’. Denk eraan, het wassen met water en shampoo is altijd bedoeld voor loszittend en makkelijk te verwijderen vuil!

    Vergeet je deurstijlen niet. Zet je deuren, je motorkap en achterklep open en was ook de randen hiervan. Dit wordt vaak vergeten.


    Afspoelen en drogen
    Na het wassen de auto afspoelen met een dunne straal (dus niet sproeien). Op deze manier reduceer je het restwater aanzienlijk, hierdoor droog je de auto makkelijker. Na het afspoelen zeem je de auto af met de Mothers Drying Towel. Trek de Drying Towel in zijn geheel over de oppervlakken. Draai de Drying Towel regelmatig om ervoor te zorgen dat deze gelijkmatig water opneemt. Eventuele restwater gewoon laten drogen.


    Stap 2: Voorbereiden / Lak reinigen

    Voorbereiden
    Met het California Gold Clay Bar Paint Saving System verwijder je verontreinigingen die zich in de loop van de tijd aan het oppervlak van de lak hebben kunnen hechten en na het wassen nog niet verwijderd zijn. Denk hierbij aan boomsappen, teerspetters, industriële neerslag en insectenresten. Hoewel bij nieuwe auto’s deze verontreiniging maar beperkt aanwezig is, is het bij nieuwe auto’s ook verstandig om de behandeling te doen. Verontreiniging van het transport, veelal via het spoor, hecht zich snel aan je nieuwe auto vast. Met de klei haal je veilig deze verontreiniging eraf.


    Werkwijze klei
    De kleireep in 3 stukken knippen, neem een deel en maak er een kleine pannekoek van. De Showtime Detailer Spray met een afstand van circa 30 cm vernevelen op een deel van een paneel en daarna met de klei over het oppervlak wrijven tot het glad aanvoelt. Het is belangrijk dat de klei vrij over het lakoppervlak kan bewegen, loopt de klei stroef dan moet je bijsprayen. Het residu van de Detailer Spray neem je af met een schone doek (microvezel of katoen). Werk van paneel tot paneel, dus ook per paneel de Detailer Spray afnemen.

    Als de klei vies is vouw je deze dubbel zodat het vuil in de klei gaat zitten en je met een schoon deel verder kunt. Het is verstandig om de hele auto hiermee behandelen. Extra aandacht moet uit gaan naar de horizontale delen en de stukken direct achter de wielkasten deze delen zijn het meest gevoelig voor verontreiniging.

    Klei kan ook gebruikt worden op de velgen. Je kan er effectief vastzittend remslijpsel mee verwijderen. Belangrijk is wel dat je dat stuk klei voortaan alleen voor je velgen gebruikt. Remslijpsel is scherp en kan microkrasjes op je autolak veroorzaken.

    Als je het stappenplan geheel hebt doorlopen kan je bij je normale wasbeurt de klei ook nog gebruiken om lokale vervuiling te verwijderen. Denk hierbij aan lokale teerspetterjes, hardnekkige insectenresten etc. Je zal zien dat het uitermate gemakkelijk werkt, boenen tijdens het wassen (met risico op krassen) is dus niet meer nodig! Na plaatselijke behandeling altijd even die plekken behandelen met wax voor een goede bescherming.

    De klei kan je vaak hergebruiken, pas als de klei door en door verzadigd is met vuil moet je een nieuw stuk gebruiken. Let op! Laat de klei niet vallen, gevallen klei niet meer gebruiken, maar weggooien.

    Van Meguiar's is er een demofilmpje, hierin zie je hoe kleien werkt:

    http://www.youtube.com/watch?v=yfEfLGL59GI">http://www.youtube.com/watch?v=yfEfLGL59GI" type="application/x-shockwave-flash" width="425" height="350">

    Lak reinigen
    Nadat de verontreinigingen op de lak verwijderd zijn is het nodig de verontreinigingen in de lak te verwijderen. De Mothers Pre-Wax Cleaner reinigt alle verontreinigingen die in de poriën van de lak zitten, dus ook restanten van wax of reinigingsmiddel die eerder gebruikt zijn (bijvoorbeeld bij het deconserveren van een nieuwe auto!). Werk van paneel tot paneel. Breng de cleaner spaarzaam met matige druk aan met een applicatorpad en neem het paneel daarna direct af. De cleaner verwijdert tevens lichte krasjes en andere oneffenheden. Na de cleaner is de lak schoon en klaar om voorzien te worden van de ‘Sealer and Glaze’.

    Stap 3: Sealer and Glaze

    De Mothers Sealer and Glaze is de verborgen (maar optionele) stap tussen het reinigen van de lak en het waxen. Sealer and Glaze is een voeding en voor de lak en geeft de lak een diepe glans. De elementen in dit product dringen door in de poriën van de lak en voeden deze. Dit product breng je op dezelfde manier aan als de cleaner. Per paneel behandelen en direct afnemen met een doek. Door de verzegelende werking maskeert dit product ook kleine oneffenheden in de lak en maakt deze minder zichtbaar. Denk hierbij aan hele lichte krasjes die door de cleaner niet geheel verwijderd zijn.

    Stap 4: Waxen

    De laatste stap is het waxen van de auto. Hiermee geef je de lak een langdurige bescherming en zorg je ervoor dat de voorgaande stappen optimaal tot hun recht komen. Mothers FX SynWax breng je aan met een Microfiber Pad. Ga spaarzaam te werk, de wax moet uitermate dun worden aangebracht. De regel voor wax is hoe dunner het aangebracht wordt des te makkelijker het te verwerken is, als je het gevoel hebt dat je het te dun hebt aangebracht is het precies goed! Breng de wax over de gehele auto aan en laat het 15 tot 30 minuten drogen zodat de synthetische bestandsdelen zich goed aan de lak kunnen hechten. Eventueel een 2e laag aanbrengen voor de beste bescherming. Je kan er ook voor kiezen om een 2e laag aan te brengen, maar dan met de Carnauba wax. Voor nog meer glans!

    Stap 5: Onderhoud

    Om van de bovenstaande stappen zo lang mogelijk te blijven genieten is het belangrijk om de auto goed te onderhouden. (Twee)wekelijks wassen met Mothers shampoo zorgt voor een goede reiniging en zorgt tevens voor voeding van de aangebrachte wax. Breng één of twee keer per maand Mothers FX Spraywax aan om de waxlaag te weer op peil te brengen. Met dit product behandel je de auto in zeer korte tijd (ongeveer 15 minuten) en ziet de auto er weer op en op uit.

    Je auto kan je het best elk kwartaal opnieuw in de wax zetten, dit kan over de bestaande waxlaag heen. De Pre-Wax Cleaner en de Sealer and Glaze kan je 1 of 2 keer per jaar herhalen. Tussentijds het oppervlak van je lak controleren op vastzittend vuil, dit kan je vervolgens met de klei verwijderen.


    Overig onderhoud
    Voor kunststofdelen zoals bumpers, sierstrips etc. kun je Back to Black gebruiken om deze weer als nieuw te krijgen. Reinig altijd eerst de kunststofdelen om te zorgen dat het product goed kan hechten. Breng de Back to Black aan met een applicatorpad en laat het 15 minuten intrekken, de delen even afnemen met een schone doek om overtollig spul te verwijderen (kan anders vlekkerig worden en vuil vast gaan houden).

    Banden kan je weer zwart krijgen met de FX Tire Shine van Mothers.

    Je ruiten kan je waterafstotend maken met Rain-X. Het verbetert je zicht en je zal je ruitenwissers veel minder nodig hebben. Rain-X is gemakkelijk aan te brengen en spaarzaam in gebruik.

    Vogelpoep is uitermate zuur en dus schadelijk voor je autolak. Het is verstandig om dit zo snel mogelijk weg te halen, anders loop je risico op lakschade. Dit soort vervuiling kan je probleemloos verwijderen met Mothers Show Time Detailing Spray (die tevens bij de klei wordt meegeleverd). Dit product kun je ook gebruiken om stof van je auto te verwijderen of om na het zemen watervlekken of zeemstrepen te verwijderen. Even de Detailer over het oppervlak vernevelen en afnemen met een microvezeldoek

    Alle doeken, washandschoenen en pads van Mothers zijn wasbaar in de wasmachine op 40º . Voeg geen wasverzachter toe, wasverzachter zorgt ervoor dat de wateropname beperkt wordt.

    Leuk en doorwrocht overzicht, maar inmiddels zijn de meeste producten via de links niet meer te vinden. Dat is jammer want het overzicht is goed zo te zien. Misschien kan @cc-disabled het nog eens updaten? Mijn dank zou groot zijn.
    Audi A1 1.4 TFSI Sportback Pro Line S Ambition, 185 PK Phantomblack, Dark Line, 18" rotor velgen, panorama dak, Bose geluidssyteem.
    Alfa 147 TS 2.0 (150 pk); Seat Leon FR TDI (150 pk); Alfa 156 1.9 JTD (105 pk)


  6. #566
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    dat CC disabled is zal niet geheel zonder reden zijn. Zoek anders even zelf op www.carclean.nl Dan heb je zo je lijstje bij elkaar
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  7. #567
    paulusdus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    dat CC disabled is zal niet geheel zonder reden zijn. Zoek anders even zelf op www.carclean.nl Dan heb je zo je lijstje bij elkaar
    Sterker nog, ik ben langs geweest. prima service! Laat het grote poetsen beginnen..
    Audi A1 1.4 TFSI Sportback Pro Line S Ambition, 185 PK Phantomblack, Dark Line, 18" rotor velgen, panorama dak, Bose geluidssyteem.
    Alfa 147 TS 2.0 (150 pk); Seat Leon FR TDI (150 pk); Alfa 156 1.9 JTD (105 pk)

  8. Ad
  9. #568
    forum_user109
    Guest

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdus Bekijk Berichten
    Leuk en doorwrocht overzicht, maar inmiddels zijn de meeste producten via de links niet meer te vinden. Dat is jammer want het overzicht is goed zo te zien. Misschien kan @cc-disabled het nog eens updaten? Mijn dank zou groot zijn.
    We gaan het oppakken!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    dat CC disabled is zal niet geheel zonder reden zijn. Zoek anders even zelf op www.carclean.nl Dan heb je zo je lijstje bij elkaar
    De reden was eigenlijk een foutje, ook in 2013 waren we sponsor, alleen was de naam per ongeluk aangepast.

  10. #569

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ik wil me a4 gaan bijwerken met de hand van de weekend. Ik heb al de 3 stappen van MEG dus paint cleaner, polish wash en canauba wax. Scratch x heb ik ook nog liggen en de turtle groen fles voor een glans harde bescherming.

    2 gele applicators pads van MEG en 10 microvezel doekjes.

    De vraag is welke pads kan ik het beste gebruiken voor een goed resultaat?? De auto is vorig jaar december gepoetst met sratch x, paint cleaner en canauwba wax. De Stap 2 polish wax was toen een tijd uit de assortiment. Tot gisteren weten te bemachtigen

    De resultaat was toen mooi glimmend maar de kleine wasstraat krasjes(vorig eigenaar)werden gecamoufleerd maar je zag ze nog zitten.

  11. #570
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    Ik wil me a4 gaan bijwerken met de hand van de weekend. Ik heb al de 3 stappen van MEG dus paint cleaner, polish wash en canauba wax. Scratch x heb ik ook nog liggen en de turtle groen fles voor een glans harde bescherming.

    2 gele applicators pads van MEG en 10 microvezel doekjes.

    De vraag is welke pads kan ik het beste gebruiken voor een goed resultaat?? De auto is vorig jaar december gepoetst met sratch x, paint cleaner en canauwba wax. De Stap 2 polish wax was toen een tijd uit de assortiment. Tot gisteren weten te bemachtigen

    De resultaat was toen mooi glimmend maar de kleine wasstraat krasjes(vorig eigenaar)werden gecamoufleerd maar je zag ze nog zitten.
    Voor het pure handwerk (dus geen DAP), kun je voor het polijsten beter een MV-pad gebruiken.
    Met een DAP krijg je natuurlijk een totaal ander resultaat, waarbij de door jou gememoreerde swirls tot een minimum worden beperkt danwel verwijderd (afhankelijk van de diepte van de kras) en bovendien zul je een véél diepere glans krijgen. Hiervoor heb je voor iedere polijststap wel bijpassende pads die voor een zo optimaal mogelijk resultaat zorgen.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  12. #571

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM A7 Bekijk Berichten
    Voor het pure handwerk (dus geen DAP), kun je voor het polijsten beter een MV-pad gebruiken.
    Met een DAP krijg je natuurlijk een totaal ander resultaat, waarbij de door jou gememoreerde swirls tot een minimum worden beperkt danwel verwijderd (afhankelijk van de diepte van de kras) en bovendien zul je een véél diepere glans krijgen. Hiervoor heb je voor iedere polijststap wel bijpassende pads die voor een zo optimaal mogelijk resultaat zorgen.
    Nou JM_A7 met de hand heb ik niet echt de juiste resultaat kunnen behalen. De lak is wel helder geworden maar heb niet de swirls en licht krasjes weg kunnen krijgen.
    Ik heb eergisteren de DAP900 V3 aangeschaft met monello producten. Nu nog alleen uit testen.

    Met de hand is het onbegonnen werk op de VAG lakken.

  13. #572
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    Nou JM_A7 met de hand heb ik niet echt de juiste resultaat kunnen behalen. De lak is wel helder geworden maar heb niet de swirls en licht krasjes weg kunnen krijgen.
    Ik heb eergisteren de DAP900 V3 aangeschaft met monello producten. Nu nog alleen uit testen.

    Met de hand is het onbegonnen werk op de VAG lakken.
    Misschien te weinig spierballen?😄
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  14. #573

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    AHah dat zou best kunnen. Dus meer spinazie eten

    Nu zou ik daar geen last van moeten hebben met een machine.

    Weet jij of ik de polish step 2 van Megiuars als glaze kan gebruiken na finale van Monello? En daarna de boel afsluiten met WAX van Megiuars.

    En wat voor merk waxspray kan ik het beste gebruiken na de wasbeurten?

    Is het echt van belang om de black hole van poorboys aan te schaffen? Bij CC demo zag ik niet echt een verschil na de finale van monello. (heb zelf een zwarte a4)

    Poorboys world natty's paste wax blue schijnt ook een goeie te zijn. But i dont know, overal staat wel een goeie review bij!
    Collinite 845 flesje heb ik ook liggen
    Laatst gewijzigd door zakaria; 02-05-15 om 23:58.

  15. #574

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    591
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jm a7 Bekijk Berichten
    misschien te weinig spierballen?😄
    up. :d

  16. #575
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.168
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Mooie overzicht van hoe te werk te gaan in het starttopic. Toch weer wat details gelezen die ik nog niet wist of toch anders deed
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  17. #576

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    235
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Als ik mijn auto eerst helemaal met de hand was, en dan af droog met een microvezel droogdoek.
    En ik hem vervolgens behandel met klei, en daarna de Turtle wax black box gebruik volgens de aangegeven stappen op die doos.

    Mis ik dan nog een stap? (Op velgen etc na?)

  18. #577
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.168
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Uhm wat denk je van polijsten en daarna bijvoorbeeld een glaze 😉
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  19. #578
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Ik weet niet met wat voor klei je de auto hebt gedaan, maar klei kan marring veroorzaken. Dit zijn kleine oppervlakkige krasjes, niets ernstigs, maar als je niett polijst blijf je dat wel zien. Een volgorde zou kunnen zijn, foamen, wassen, kleien, polijsten (meerdere stappen), glaze (hoeft, moet niet) en dan een goede wax. (volgens mij valt TW daar niet onder Succes!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  20. #579

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    235
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgh Bekijk Berichten
    Ik weet niet met wat voor klei je de auto hebt gedaan, maar klei kan marring veroorzaken. Dit zijn kleine oppervlakkige krasjes, niets ernstigs, maar als je niett polijst blijf je dat wel zien. Een volgorde zou kunnen zijn, foamen, wassen, kleien, polijsten (meerdere stappen), glaze (hoeft, moet niet) en dan een goede wax. (volgens mij valt TW daar niet onder Succes!
    Hee jurgh, klopt het dat www.detailing.nl jouw site is? (geen idee of ik de site mag vermelden eigenlijk)
    Je naam staat op de site en aangezien je een S5 hebt, en er op de achtergrond een S5 staat heb ik de link snel gemaakt.


    Nu weer ontopic:
    Kan ik voor de eerste keer het kleien overslaan en dan na het wassen en drogen gelijk die blackbox wax erover behandelen?
    Ik wou eerst kleien voor het waxen zodat de insecten er echt af zijn.
    En als dit kan, hoe kan ik de insecten er het beste af halen?

    Polijsten is in mijn ogen toch iets meer voor de ervaren detailer en daar wil ik mijn vingers nog niet aan branden.
    Ik wil eerst een keer naar een poetsmeeting voordat ik begin met polijsten.

  21. #580
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Het 'Clean & Detail' plan om je Audi op en top te krijgen

    Jouw een en een klopt wel haha

    Kleien is niet verplicht hoor. Met kleien voer je een dieptereiniging aan je lak uit. Dat is wel aan te bevelen voordat je gaat polijsten. Voor alleen waxen is dat niet noodzakelijk. Je zou een badhandoek onder de hete kraan kunnen houden, goed nat en deze vervolgens op je front neerleggen, even kwartiertje laten liggen. Insectenresten worden dan lekker zacht dan was je er zo vanaf. Probeer niet te gaan boenen met een spons.
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •