Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 39

Onderwerp: welke was?

  1. #1

    Standaard welke was?

    Welke was/wax gebruiken en waar is deze te koop,en wat kostie??
    Ik heb dus vooral van die poetskringen op mn lak en wilik er zoveel mogelijk vanaf hebben...
    Audi A3 1.8 20V

  2. #2

    Standaard

    Ik gebruik Turtle Wax voor Metallic lak. Prima spul en goed uit te poetsen! Weet niet meer wat het kost.
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  3. #3

    Standaard

    is er ook speciale wax voor Rood? aangezien dit volgens mij de rotste kleur is.
    vanmorgen een vogelflats verwijderd, maar zit nu een doffe plek onder, is dit ook te waxxen?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Rood kun je het best polijsten met iets van Commandant, nummer 5 is prima voor lichte beschadigingen.

    Voor was: Autoglym en Mer doen het goed, hoewel ik zelf altijd goedkoop spul gebruik en dat bevalt best.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Ik poets ongeveer 6x per jaar de audi en hij glimt mooi.. Ik gebruik hierbij de nieuwe autowax van turtle wax (in fel groene spuitfles)..

    En ongeveer 2x per jaar poets ik hem eerst met een speciale cleaner van turtle wax (in fel rode spuitfles), en daarna er achteraan met de gewone wax...

    Als je de cleaner eerst gebruikt (in fel rode spuitfles) haalt ie eerst alle vuiligheid uit de lak, zoals ingebrande vogelshit wat je vaak erg goed ziet bij oudere donkere auto's...

    Meestal, zo gauw ik zie dat er weer een vogel een bombardament succesvol heeft uitgeoefent op mijn audi haal ik dat de zelfde dag nog weg, mits het regent natuurlijk want dan brandt het niet de lak in..

    Ik moet ook toegeven dat ik best zuinig op mijn oude brikkie ben (was hem elke week)..

    Want als er wel iets lelijk is, dan is het wel een smerige auto..
    NOTHING TO PROVE...


  6. #6

    Standaard

    Je bent goed bezig Ron!

    Ik gebruik ook Turtle wax... En een vogel attack wordt bij mij ook dezelfde dag nog aangepakt...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  7. #7

    Standaard

    Ik vind gewoon persoonlijk als je zuinig op je brikkie bent kan die er best strak uitzien .. Ongeacht zijn leeftijd..

    Hoeveel auto's zie je wel niet, die uit een jonger bouwjaar komen maar er gewoon lelijker uitzien??

    Vindt dit gewoon zonde, mag best een beetje zuinig op je auto zijn..
    NOTHING TO PROVE...

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Precies, zo denk ik er ook over...

    Die van mij wordt deze maand 20!
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  10. #9

    Standaard

    Ziet er nog strak uit op de foto..

    Die van mij wordt volgende maand 12..
    NOTHING TO PROVE...

  11. #10

    Standaard

    Altijd binnen gestaan he, weinig gereden, en veel vertroeteld... Door m'n opa...

    12 is ook al een mooie leeftijd!
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  12. #11

    Standaard

    OK,thnx voor de reacties,Turtle wax dus,2 flessen...
    Audi A3 1.8 20V

  13. #12

    Standaard

    Ligt ook aan je lak, en wat je wilt...

    Heb je metallic of gewonen lak, wil je poetsen, of ook een beetje polijsten...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  14. #13

    Standaard

    Ik heb van die pearle effect lak,dus een soort metallic,en ik wil niet polijsten,alleen poetsen,over een tijdje laat ik hm poetsen bij een poetsbedrijf en dan mogen hun polijsten...
    Audi A3 1.8 20V

  15. #14

    Standaard

    Ik heb voor mijn metallic lak de Turtle wax in de blauwe fles, met goudkleurige dop, gebruikt. Het is heel goed uit te poetsen, en hij gaat er heel mooi van glimmen. Er zit geen schuurmiddel in.
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  16. #15

    Standaard

    Ok,thnx
    Audi A3 1.8 20V

  17. #16
    petertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    56
    Posts
    1.423
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    ik gebruik al jaren MER ..blauw flesje
    altijd makkelijkk uit te wrijven en geen strepen
    en wederom een topic vervuild met een geweldige bijdrage van mij.

  18. #17

    Standaard

    Hema heeft ook hele goede metallic was. Ik meen mij te kunnen herinneren dat er ooit eens een test(van de consumentenbond) is geweest en hier kwam deze was als goede koop uit de bus. Ook niet zo duur.

  19. #18

    Standaard

    Ik gebruik ook Turtle wax, blauwe fles gouden dop, hier zit Teflon in geeft een langere bescherming!

  20. #19

    Standaard

    Die was van de Hema kan best goed zijn, maar het is heel slecht uit te poetsen...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  21. #20

    Standaard

    Ik gebruikte vroeger Turtle Wax of Valma, maar sinds 'n tijdje zweer ik bij Meguiars. Kost misschien iets meer, maar het verschil is echt verbluffend! Zowel het resultaat als het poetsen zelf is een wereld van verschil. Géén witte resten, geen interieur reiniger die je ramen weer vet maakt (zoals cockpitspray en soortgelijke zooi), supergemakkelijk werken en een resultaat dat gezien mag worden (vind ik).



    Ik wil niks anders meer!

    Mijn spullen heb ik besteld bij www.extremecarcare.co.uk (als je een leuke bestelling doet en m'n naam noemt krijg je misschien wel korting :wink: ) maar het is tegenwoordig langzaamaan ook in Nederland te koop. Ik heb het zaterdag bij Brezan in Almere gezien, dus wie weet komt het wel in het assortiment bij alle Brezan winkels.

    Doe jezelf een plezier en probeer het, je zult zeker niet teleurgesteld zijn. (Nee, ik krijg geen commissie )
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •