Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Waterontharder

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jims
    offtopic.. njaa me ouders hebben ze.. men buurman doet t beroepsmatig kweekt olympishe springpaarden.. (a8 toareg... noem maar op ) verdient dus wel leuk toch?
    Kennelijk... in die categorie gaat er een hoop geld om natuurlijk. Maar normaal zijn paarden geen 'get rich quick sceme'. Het gezegde is ook "Mensen met paarden hebben een hemel op aarde, maar als ze sterven valt er niets te erven"

    Maar ik blijf het leuk vinden, paarden.

    Anyway, on topic maar weer...
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  2. #22
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Okee, zie topic nu pas.

    Ik heb de Aquacell op kantoor en thuis, bevalt prima is erg efficient, compact en relatief voordelig, haalt echt kalk uit het water en regenereert automatisch zonder drukverlies door dubbele cylinder:

    http://www.aquacell-waterontharder.nl/

    Voor het wassen van de auto hadden wij ze van Dominique France. Gaat gemiddeld 500 liter mee, filter handmatig regenereren door 24 uur in onthardingszout te leggen, is aan te sluiten op de tuinslang, kost ongeveer 80,-. Binnen 3 maanden weer leverbaar, meer info hij lijkt op deze:

    http://www.autogeek.net/waterfilterkit2.html

    Groeten,

    Tim

  3. #23

    Standaard

    Okay, helder. Thanks Tim. Zag elders dat deze ~ €1500,- zijn?

    Gebruikers van dit type systeem lijken me tevreden, alleen is het niet echt goedkoop. Ben dus eigenlijk nog wel benieuwd naar ervaringen met het andere systeem met de (elektro) magneten...
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  4. #24
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Ik ken mensen die ervan afgestapt zijn, omdat het water hard blijft, alleen de hechting van de kalk wordt anders. En het blijkt niet altijd te helpen.

    1500,- klopt idd!

    ff offtopic:

    Zending nog ontvangen trouwens. Past deze lans beter?

  5. #25

    Standaard

    Dank voor de aanvulling!

    De bestelling is weer keurig ontvangen, zie PB.
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)


  6. #26

    Standaard Re: Waterontharder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sven S8 Bekijk Berichten
    Okay, helder. Thanks Tim. Zag elders dat deze ~ €1500,- zijn?

    Gebruikers van dit type systeem lijken me tevreden, alleen is het niet echt goedkoop. Ben dus eigenlijk nog wel benieuwd naar ervaringen met het andere systeem met de (elektro) magneten...
    Ervaringen met magneten zijn sterk wisselend. Veel aanbevelingen komen van mensen die magneet net hebben gekocht maar geen technische kennis hebben. Wetenschappers kunnen de werking niet onderbouwen. Lees de drie harde bewijzen waarom de magneet niet werkt. Dat voorkomt een kat in de zak.
    https://happydrops.nl/waterontharder...harder-magneet

  7. #27
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Waterontharder

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Isaa Bekijk Berichten
    Ervaringen met magneten zijn sterk wisselend. Veel aanbevelingen komen van mensen die magneet net hebben gekocht maar geen technische kennis hebben. Wetenschappers kunnen de werking niet onderbouwen. Lees de drie harde bewijzen waarom de magneet niet werkt. Dat voorkomt een kat in de zak.
    https://happydrops.nl/waterontharder...harder-magneet
    Magneten zijn niets maar die filters zijn ook maar half werk, neem gewoon een harscolom en met een beetje zout per jaar ben je kalkvrij. Op de lange termijn verdien je dat terug in je niet vervangen spullen zoals je kokend waterkraan, boilers, kranen, douchekoppen en putjes enz enz.

    hier goedkoop te krijgen voor elk budget.
    https://www.goedkopewaterontharders.nl/

    ik heb geen belang bij die tent, gewoon info voor de liefhebber en heb er zelf 1 gekocht daar.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #28
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Smile Re: Waterontharder

    Mijn PERSOONLIJKE MENING EN ERVARINGEN:

    Werking magnetische waterontharders zijn totaal nooit bewezen !! In begin '80-er jaren heb ik in opdracht van een grote handelsfirma uitgebreid onderzoek naar de werking en techniek / technische samenstelling gedaan en heb hiertoe "de uitvinder" in Canada (Calgory) 2 weken bezocht inclusief een aantal klanten (geloofsgenoten) waaronder een enorm slachtbedrijf (Canadian Packers) waar o.a. werd beweerd dat "gemagnetiseerd" water geen chemicaliën behoefde om het vettige bloed van muren en vloeren te verwijderen.Ook de heaters van het warm water "deden het ineens veel beter" door installatie van magnetische units rond de watertoevoer.
    Terug in Nederland uitgebreid onderzoek bij TNO Delft laten doen op wasmachines qua waterhardheid en kalk afzettingen op de verwarming elementen: 0% waarneembare verbeteringen, wel uiteraard een vette rekening voor de onderzoeken en rapportage ! (enige duizenden guldens toen, dus serieus onderzoek !)
    In Brussel (met een zeer hoge waterhardheid) bij een Makro locatie de originele regeneratie/zout ontharders in de waswater toevoer van de RVS wasstraat van het restaurant afgeschakeld en zeer krachtige magneten geplaatst: Binnen een week paniek bij de Tech. Dienst : de glanzende, normaal vlekkeloze machines waren als " Alice in Wonderland"" volledig onherkenbaar door lagen kalk/hardheids zouten geworden.
    De uit Canada meegenomen/gekochte magneten onderzocht en laten testen bij Bakker Madava in Brabant en het bleek dat er gewoon gemagnetiseerd basismateriaal (barium of strontium ferriet) ter waarde van een paar cent inzat. In totaal was toen de Canadese voorgestelde verkoopprijs ruim het 50- voudige van de basis productieprijs !
    Ik heb toen mijn onderzoek en advies afgesloten: verwees deze techniek maar naar het rijk der fabeltjes: naast de "Biostabiel" van mevrouw Tineke de Nooyer, de magnetische armbandjes voor alle kwalen en ringen rond een geslachtsorgaan om de doorbloeding en potentie te verhogen. Ook de z.g. " fuelsavers" uit dezelfde magneten-wereld (tot meer dan 10% benzine of diesel) zouden allang door de autowereld zijn omarmd in combinatie met lagere CO2 uitstoten !! Als iets te mooi is om waar te zijn, is het m.i. ook NIET waar !
    Toch leven wij nu jaren later momenteel weer in een tijd dat dit fenomeen opnieuw via kranten en TV spots sterk wordt gepushed en als iemand erin wil geloven en daar meer dan 150 euro in wil steken, dan staat dat eenieder volledig vrij natuurlijk; ik wacht de einde-lockdown wel af en ga voor die centen heerlijk ergens dineren
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 27-03-21 om 19:42. Reden: schrijffoutjes
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •