Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Kokosvet?

  1. #1

    Standaard Kokosvet?

    Hoorde in een alhier redelijk bekend Tv-programma dat kokosvet met name in de 'oldtimer scene' een bekend middel zou zijn om de auto te laten glanzen c.q. te beschermen. Het zou zelfs 'beter dan hardwax' zijn volgens zeggen...

    Ik heb er zo m'n twijfels bij, maar was toch wel benieuwd of iemand hier ooit van heeft gehoord. En zo gek is het misschien ook weer niet als je bedenkt dat carnaubawax uit palmbladeren wordt gewonnen... :-?

    NB: het ging hier wel om een speciale vloeibare 'milk', niet de blokken kokosvet die men gebruikt om te bakken ed. :mrgreen:

    Is dit een bakerpraatje, een oud 'huismiddeltje' of bestaan er misschien zelfs speciale 'waxes' op basis van kokosvet?
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  2. #2
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Heb die serie straks ook gezien.

    Meende ook te zien dat ie zijn poetslap heeft vervangen..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  3. #3
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Met watten toch :mrgreen:
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  4. #4
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Daar zag ik die "ludolfs" ook hun oude capri mee poetsen..............
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  5. #5
    Nick A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    58
    Posts
    343
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb toch echt de indruk dat een aantal van de illustere gebroeders niet helemaal sporen. Keertje uitlijnen lijkt me geen overbodige luxe.

    Maar....................ben uiteraard benieuwd naar de resultaten van de eerste die kokosvet op zijn Audi smeert.
    Audi A2 'nut'


  6. #6

    Standaard

    Nou ja, be that as it may, Manni heeft toch vaak wel gelijk als hij iets te melden heeft op autogebied (zoals over die carrosseriereparaties met tin).

    Was gewoon benieuwd of er iets van bekend is....

    Er zijn wel meer vreemde (huis)middeltjes geweest waar tegenwoordig nauwelijks meer weet van is. Zo stond er op de een van de Nederlandse Omroep zenders laatst een oude dame een brandweerauto te wassen met water met een scheutje petroleum... :mrgreen: Een andere tip was een sinaasappelnetje om een spons wikkelen om vliegen mee van je raam te halen... etc.

    Ik houd het overigens lekker bij m'n eigen Meg's poets spullen, maar ik vind het wel leuk om te achterhalen of hier iets in zit....
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  7. #7
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Ik heb wel eens een vent op tv gezien die baggerde z'n oren uit, spaarde dat het hele jaar op en ging toen z'n oldtimer ermee poetsen.............................. glom tegen je op!
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Zucht... is het nou zo raar om te vragen of hier een grond van waarheid in zit?

    'Onderzoekt alles en behoudt het goede...' (Goethe)
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  10. #9
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ik kan er niet veel over vinden..en zelf geen ervaring mee..


    http://www.kokosolieplein.nl/
    Veel info maar niks over poetsen van een auto.
    One liter, driver's licence eater...


  11. #10

    Standaard

    Thanks Arlo, een hoop informatie inderdaad.

    Als je dit artikel over carnaubawas leest zie je wel enkele overeenkomsten. Saillant detail: carnaubawas wordt gemengd met kokosolie voor het gebruik op surfboards. Is nog geen autowas, maar het komt al een beetje in de richting...
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  12. #11

    Standaard

    Toevallig heb ik het er vandaag over gehad.Met vrijwel elke was van elke plant kan je de auto poetsen,met cocos dus ook.Meguairs heeft ook producten die naar kokos ruiken.

  13. #12

    Standaard

    Ah, kijk aan... zo gek is het dus niet! 8)

    Ben wel benieuwd of het soms al als bestanddeel wordt gebruikt in bepaalde waxes, en wat de eigenschappen precies zijn. Maar we komen al ergens...

    Misschien dat Tim hier meer over kan vertellen?
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  14. #13
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    In veel producten zit cocos olien, maar probeer niet zomaar een uitgeperste cocosnoot op je auto te smeren hoor.

    De laatste topwax die wij in ons assortiment hebben (Pete's 53) heeft ook cocos extracten:

    http://www.carclean.nl/product/Chemi..._2_100832.aspx

  15. #14
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Wie is die Pete?

  16. #15
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Pete werkte voor Chemical Guys en is vorig jaar op 53 jarige leeftijd overleden. Deze wax is een gelimiteerde wax (5000 stuks worden er gemaakt) ter ere van Pete. Er zit 53% Carnauba wax in!

  17. #16
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik krijg zin in een Bounty bij het lezen van deze topic... en niet om op de motorkap uit te smeren.

    Sorry voor deze off topic. :mrgreen:
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #17

    Standaard

    LOL @ Tom....

    Tim, heb je die al eens geprobeerd?

    Als ie écht zo goed is mag je voor mij wel een pot apart zetten... Wil toch een keer een goede vaste wax uitproberen, en als dit de beste is moet die het maar worden. 8)
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  19. #18
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Pete's is erg mooi, zeeeeer natte glans en gebruiken voor bijzondere doeleinden! Op=Op en dan komt ie nooit meer terug!

    We promoten hem ook niet actief want we hebben maar 10 potjes

  20. #19
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard

    wadda kos Tim?

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  21. #20
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    35,- voor een pot, daar kan je ongeveer 8 auto's mee doen!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •