Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Mega vlek door vogelpoep

  1. #1

    Standaard Mega vlek door vogelpoep

    Gisteren de auto in de was gezet met Meguiars , kom ik vandaag thuis zit er 2 mega vlekken van een meeuw of zo op de auto, een op de motorkap en een op dak.
    Eerst goed nat gemaakt en daarna gewassen maar die vlekken krijg ik niet meer uit :-X het lijkt wel of het in de lak getrokken is.
    Heeft iemand nog een idee of zo.
    Je zit tegenwoordig vaster in het verkeer dan in de gevangenis.

  2. #2
    GKJPS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    580
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Heb je de auto alleen gepolijst zonder een waslaag achter te laten.
    Mag toch aannemen dat dat durre poetsmiddel ook beschermd?

  3. #3

    Standaard

    Dat dacht ik ook, de waslaag zat er al op.
    Je zit tegenwoordig vaster in het verkeer dan in de gevangenis.

  4. #4
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Misschien met klei?

  5. #5

    Standaard

    Heb ik ook geprobeerd maar het is in de lak getrokken. De oppervlak is spekglad maar de vlek blijf je zien
    Je zit tegenwoordig vaster in het verkeer dan in de gevangenis.


  6. #6
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Of even verplaatsen naar exterieur -> Poetsen en wassen. Wellicht geeft tim van carclean.nl een goed antwoord, die heeft daar wel verstand van. Hier wordt het goed aangepakt.

  7. #7

    Standaard

    Vandaag de auto gewassen en de vlek bewerkt met met Scratch X van Meguiars het is nu bijna verdwenen. :-D
    Je zit tegenwoordig vaster in het verkeer dan in de gevangenis.

  8. Ad
  9. #8
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Als je je auto regelmatig in de was zet dan zou een dagje vogelpoep niet zo een probleem moeten zijn. Desondanks kun je inderdaad dat soort producten gebruiken als je noemt of anders drastischer: machinaal polijsten.
    90 km/h-astronaut

  10. #9

    Standaard

    Daar ben ik het niet mee eens. Vogelpoep is echt super agressief en uit ervaring weet ik dat zelfs een 3 dubbele verse waxlaag geen garantie biedt, maar het helpt wel.

    @Wkempers: Goed om te lezen dat het met ScratchX bijna verdwenen is.

    Gr. Evert

  11. #10

    Standaard

    Mijn ervaring is, naar de wasbox en dan net zolang op de vlek spuiten zodat ie praktisch oplost.
    Zelf vind ik Meguiars niet echt een super product, ik had de gold class gehaald en de auto er mee gepoetst, dat spul was niet uit te wrijven het enige voordeel is dat het lekker rook :P
    Audi A5 Sportback 2.0 tfsi Quatto S-line S-tronic

  12. #11

    Standaard

    Als het niet uit te wrijven is dan doe je het verkeerd. Heel dun opbregen op een goed schone auto. Dus het liefst voorbewerkt met clay, paintcleaner en polish. Het uitwrijven MOET dan echt heel gemakkelijk gaan.

    Liever 2 dunne lagen dan 1 dikke.

    Gr. Evert.

  13. #12

    Standaard

    Met ScratchX van Meguiars kom je ook een heel eind. Ik heb daar zelf in ieder geval behoorlijke strontvlekken mee weggekregen.


    Edit: Ik lees weer eens de helft...je bent er zelf al achter gekomen...
    Dennis
    ------------------------------
    http://Yulenka.nl

  14. #13
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    En ik lees het weer te laat Maar met problemen mogen mensen mij altijd mailen of PMen.

    Scratch-X doet het goed. Soms is herhaling van Scratch-X nodig om het nog strakker te krijgen. Ik denk dat de blanke lak was aangetast.

    Wat die beesten (schijthuizen) soms eten, geen idee, maar het is een wonder dat ze zelf niet uitbijten van die zure rotzooi!

  15. #14

    Standaard

    Gelukkig is er veel poetskennis op dit forum aanwezig Tim. 8)

    Gr. Evert.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •