Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 61

Onderwerp: A8 4.2 TDI Quattro Exterieur 6-stappen - handmatig

  1. #1

    Standaard A8 4.2 TDI Quattro Exterieur 6-stappen - handmatig

    Een twee daagse kuur voor een A8:

    De auto is ca 5 jaar oud, altijd met de hand gewassen, in een garage gestald, en nog niet eerder gepoetst. Voor mij, als hand-poetser, een uitdaging! Gezien het werk dat er in zit, en het feit dat de eigenaar niet thuis is, een overview van alle stappen...


    De conditie vooraf




    Vies dus, en met behoorlijk wat krasjes, swirls, en dof!



    eerst wassen
    twee emmers, eentje met dreft oplossing, en één met schoon water
    Dreft heb ik bwust gekozen, normaal neem je natuurlijk een echte shampo!


    Zie de swirls:


    Kleien...

    Normaal denk je dat een auto met wassen schoon is, maar de klei haalt pas echt alle oppervlakte vervuiling weg. Klei is normaal wit, dit is na het doen van de bestuurders portier:


    Veel troep dus. Maar het resultaat mag er dan ook zeker zijn. Een heerlijk gladde carroserie, perfect voor de verdere behandeling.


    Nog eens wassen, en Deep Cleanen

    Na het kleien heb ik de A8 nog eens gewassen, om zeker te zijn, dat er nergens meer vervuiling aanwezig is. Dit zorgt er voor, dat je geen krassen maakt, tijdens de volgende stappen. Het deep-cleanen, is gebeurd met de Deep Crystal Paint Cleaner van Meguires



    Het verschil is goed te zien, links is gecleand (de motorkap) rechts niet.


    En er komt toch ook bij deze stap, weer veel vervuiling uit de lak


    Resultaat na het deep cleanen


    Polishen
    Polishen gedaan met de Deep Chrystal Polish


    Opzetten, en direct uitpoetsen


    Doe niet net als ik nu heb gedaan; opzetten op dinsdag om 22.30, en dan vertrekken, om vervolgens te denken dat je de polish dan donderdag wel "even" uitpoetst. Dat gaat namelijk niet meer :shock:

    Dus uitgepoets met de Quick Detailer van Meg's (dezelfde als die je gebruikt voor het kleien)


    Maar het resultaat is er wel


    Alle kleine krasjes zijn verdwenen, en de lak krijgt zijn originele kleur weer terug.

    Natty's waxxen

    Mijn nieuwe favoriet, aangeraden door Tim!


    Opzetten, zo dun mogelijk


    Laten curen, zeker 20 minuten, ik heb een half uur gewacht, waarin ik alle rubbers, en zwart plastic heb behandelt.
    maar dan komt met het uitpoetsen wel het resultaat naar boven





    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  2. #2

    Standaard

    Héél mooi resultaat!

    Eén puntje, voortaan liever geen afwasmiddel gebruiken, daar zitten stoffen in die bar slecht zijn voor de lak. Liever een flesje auto shampoo nemen.

    Ben zelf wel tevreden over de Gold Class
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  3. #3

    Standaard

    Ik was nooit met dreft, maar deze was zo slecht, dat ik met dreft zo veel mogelijk zooi, vet en vuil wilde verwijderen. Een bewuste "fout" dus... even aangepast in de SP

    De eigenaar mag iig, nooit, maar dan ook nooit meer wassen, tot ik hem heb uitgelegd hoe het wel moet
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  4. #4
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard Re: A8 4.2 TDI Quattro Exterieur 6-stappen - handmatig

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeltje
    Doe niet net als ik nu heb gedaan; opzetten op dinsdag om 22.30, en dan vertrekken, om vervolgens te denken dat je de polish dan donderdag wel "even" uitpoetst. Dat gaat namelijk niet meer :shock:
    Je meent het!
    Resultaat mag er wel zijn hoor!

  5. #5

    Standaard

    lol. ja, was even zweten, maar met de detailer gaat het perfect
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Netjes!

    Wat is er geworden van die lelijke krassen in de 'voor'-foto's?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    die nare diepe zitten er nog in, die zijn door de lak, dus krijg ik niet weg gepoetst. Dat zal een lak repair moeten worden, iets dat ik liever aan een pro over laat...

    De swirls zijn wel grotendeels weg, alleen met direct zonlicht zie je nog iets, maar het is minder dan wanneer je je auto bij de dealer ophaalt, als nieuw
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  8. Ad
  9. #8
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Nu valt je onderschrift goed op z'n plek


    Prachtig om te zien! .... erg mooi resultaat 8)
    One liter, driver's licence eater...


  10. #9

    Standaard

    Sow. 8) Dat ziet er goed uit. Mooi om te zien ook dat er met de paintcleaner nog zo veel vervuiling van de lak komt.
    Het is echt een stap die je niet kan overslaan.

    Het afnemen met de Quick Detailer van de polish voorkomt ook eventuele vlekken die wel eens te zien zijn nat het waxen.

    Heel erg mooi. Hij mag weer gezien worden.

    Gr. Evert.

  11. #10

    Standaard

    tanks. Hier staan ale foto's, en als je daar klikt, zijn ze GROOT..
    http://www.mijnalbum.nl/Album=VHRV8UDT

    Dat deepclean resultaat op de doek, is na de motorkap alleen. Echt ongelijkeflijk, en nu snap ik pas waarom dat bij mijn auto (zilvergrijs) Zo'n groot verschil maakte... Hoe lichter de auto, hoe meer het zal opvallen lijkt me..

    En die tip van de polish verwijderen was absoluut top! tenks nog daarvoor
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Misschien een moment om eens te proberen met een lakstift? Dergelijke krasjes zijn met wat oefening vrijwel onzichtbaar te krijgen. Het belangrijkste deel van het werk is het polijsten na het vullen van de krasjes, en dat kun je zo te zien al.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard

    Ik wil het eigenlijk proberen met een lak repair setje, met zo'n mesje, maar ja, dat is weer 60 Euro, en ik denk dat mijn vrouw gaat gillen als er weer meer poets middelen in huis komen... Ik heb inmiddels meer voor de auto, dan voor het huis
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  14. #13

    Standaard

    Haha, bekend fenomeen hoor...
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  15. #14
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Zo, die staat er weer erg netjes bij
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  16. #15

    Standaard

    En ik ben geen Newbie. meer 8)
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  17. #16

    Standaard

    BTW, er zitten wat gemene krassen op, maar ik denk dat je met een excenter of DA de krassen een end kunt verminderen met de Poorboy's SSR lijn. :idea:

    Ik heb de (harde) lak daarmee ook vrijwel krasvrij gekregen. Zie HIER
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  18. #17
    forum_user109
    Guest

    Standaard

    Een uitermate keurig resultaat!

    De 'lichte' Natty's staat dus ook keurig op een donkere auto!

    Zeer mooi zo! Goed dat je met de tip van Evert de ingedroogde polish weer kon verwijderen!

    Mijn complimenten!

  19. #18

    Standaard

    @Sven, ik had je topic gezien, glimt goed, maar zoals bekend, ik heb (nog geen) exenter.... Ik spaar hard voor de G220 :-D

    Heb je foto's van de krassen die jij in je lak had? Wellicht kan ik een "mede investeerder vinden"

    @ Carclean, thanks Tim, ik ben er verheugd mee. er zullen vast betere waxen zijn voor de donkerdere lak, welke zou dan het best zijn? Ik moet binnen kort (over een twee-tal maanden) die Merc weer doen nml.
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  20. #19

    Standaard

    Wat het meest belangrijk is, is de basis, dus de lak.
    Als je de lak perfect voorbewerkt dus swirlvrij maakt en vorziet van een goede polish dan is de wax echt niet heel belangrijk. Het is namelijk maar een superdun transparant laagje ter bescherming.

    Je kan beter een heel goed voorbereid oppervlak hebben met een goede wax (Meguiar's, Mothers, Poorbys, Smartwax) dan een slecht voorbereid oppervlak met een hele dure wax,.

    De wax is slechts de kers op de taart.

    Dus als je een stap vooruit wilt doen en een nog beter resultaat wilt kan je beter gaan voor de G220 (scheelt wel in je conditiie) dan voor een andere wax.

    Maar nogmaals, het resultaat mag er nu al zijn. 8)

    Gr. Evert.

  21. #20

    Standaard

    Dat vraag ik me toch af evert, ik denk dat een goede wax weldegelijk invloed heeft op het eindresultaat, al is het maar hoe lang het blijft zitten. (En daar gaat het in principe ook om, de wax is de bescherming van je lak, hoe langer de wax blijft zitten, hoe langer bescherming je hebt?)

    Ik zie in ieder geval bij mijn eigen A4, waar alles van Sonax, tot turtle, tot natty's op heeft gezeten, weldegelijk een verschil. Ik ben het met je eens dat de voorbereiding meer dan 90% van het eindresultaat bepaald, maar die laatste 10% zijn wel het behoud van de eerste 90%. Dus een goede wax is weldegelijk van belang.

    Daarnaast is een duurdere wax vaak veel makkelijker te verwerken. Het gemak waar de Natty's uitgepoetst wordt is zo groot, dat ook dat helpt bij het goed afwerken van de wagen. je hebt immers meer tijd om heel goed te kijken wat je aan het doen bent, in plaats van je de te**ing te poetsen, en dan nog de helft te missen, of een waas over te houden...
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •