Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: Chroom mooi schoon krijgen

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard chroom en RVS

    Hoi,

    Om chroom en RVS weer eel mooi te krijgen raad ik belgom aan. Is super spul!

    mvg cyril

  2. #22
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Op het werk gebruikt onze schoonmaker voor al het RVS (leidingwerk en fermentoren) indien er aanslag op zit, Polacid (van wetrok / alpheios). Dit is een keukenreinigingsmiddel, ik kan je mededelen dat dat spul echt super werkt op stainless steel. Je zou het kunnen testen op een stukje, het is en blijft natuurlijk polijst, dus je chroom zou je er af kunnen poetsen.

    Succes
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cyril Bekijk Berichten
    Hoi,

    Om chroom en RVS weer eel mooi te krijgen raad ik belgom aan. Is super spul!

    mvg cyril
    Eens! Zelf ook vaak gebruikt voor chroom en alu. Is wel redelijk aan de prijs, maar echt topspul.

  4. #24

    Standaard

    Dit spul is het.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #25
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Maar helaas helpt dit alles niet tegen het probleem van de TS.

    Geduldig polijsten is de einige remedie.
    Heb het aan den lijve ondervonden.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #26
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Maar helaas helpt dit alles niet tegen het probleem van de TS.

    Geduldig polijsten is de einige remedie.
    Heb het aan den lijve ondervonden.
    En dat is wat ik dus ga doen..... als het weer en de tijd meewerken.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    174
    Kudos
    0

    Standaard

    Wat je ook kunt proberen is belgom. Dat spul is echt super. Wel moet je dit bijhouden want je poetst ook de beschermlaag weg. Dit is ook mooi spul voor LM velgen.

    Mvg cyril

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Maar helaas helpt dit alles niet tegen het probleem van de TS.

    Geduldig polijsten is de einige remedie.
    Heb het aan den lijve ondervonden.
    Wel degelijk, want het is een polijstmiddel.

  10. #29

    Standaard

    inderdaad belgom of blue b gone van smartwax

    beide een polijstmiddel met fijne korrel die een zeer verbluffend resultaat geven na een paar keer poetsen als de aanslag erg is

    ik polijst veel velgen en gebruik dit alrijd

  11. #30
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    ik weet niet of het goed voor je lak is, maar azijn doet wonderen beetje op een doek en wrijven. Het ontkalkt en is meestal ook dat spul van de wasserette

  12. #31

  13. #32

    Standaard

    En retour naar dealer werkt ook.Er zit nml garanty op een origineel door Audi af geplaatst deel.En dit is voor een aantal jaar en valt onder carossorie garanty..Zeg niet waar en welke dealer ik werk,anders krijg ik al die lijsten straks op mijn bord.Maar we hebben er al een stuk of wat moeten vervangen..Zelfs die van een beroemde nederlandse schaatser,zo beroemd dat ik even niet op de naam kom..Hhaha..Maar er zit dus Garanty op.Dus even bij dealer langs en hoor even uit.En laat je niet door een slap excuus omlullen,want dat kunnen sommige dealers in nerderland erg goed heb ik vernomen op andere forums..Het enige is wel dat de auto ook dealer onderhouden moet zijn.Maar dat spreekt voor zich,mocht het niet het geval zijn.Ja kan het altijd proberen..Proberen je vast te klampen op een niet door derden geplaatst onderdeel,maar gewoon fabriek af..Suc66

  14. #33
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blaauwwiekel Bekijk Berichten
    En retour naar dealer werkt ook.Er zit nml garanty op een origineel door Audi af geplaatst deel.En dit is voor een aantal jaar en valt onder carossorie garanty..Zeg niet waar en welke dealer ik werk,anders krijg ik al die lijsten straks op mijn bord.Maar we hebben er al een stuk of wat moeten vervangen..Zelfs die van een beroemde nederlandse schaatser,zo beroemd dat ik even niet op de naam kom..Hhaha..Maar er zit dus Garanty op.Dus even bij dealer langs en hoor even uit.En laat je niet door een slap excuus omlullen,want dat kunnen sommige dealers in nerderland erg goed heb ik vernomen op andere forums..Het enige is wel dat de auto ook dealer onderhouden moet zijn.Maar dat spreekt voor zich,mocht het niet het geval zijn.Ja kan het altijd proberen..Proberen je vast te klampen op een niet door derden geplaatst onderdeel,maar gewoon fabriek af..Suc66
    Hmmmm, in de deurlijsten zitten wel wat kleine bruine vlekjes die geen kalkaanslag zijn (zoals de rest van de vlekjes, die zijn gewoon poetsbaar met een hoop geduld). Maar mijn A8 is wel 10+ jaar oud. Valt het dan ook bij jou weten onder garantie? Ik heb het nml ook gezien bij en A8 D2 uit 2002....
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  15. #34

    Standaard

    Nou ik zeg naar de dealer en gewoon proberen?Nee heb je en ja kun je krijgen.Als je nu de enige bent.Maar blijkt wel dat dit niet zo is,anders was er nooit een topic van??Net als bij mijn model de Passat altijd roest onder de dakrails,En er zijn er die op het forum waar ik meer actief ben.VWpassat.nl mensen die dit wel vergoed kregen.Nogmaals het is een niet later opgezet deel en zal na mijn overtuiging gewoon onder garanty moeten vallen..Lieg ik niet als ik zeg dat het 12 jaar is toch????Weet het zo niet zeker?Maar ga er mee heen,Een beetje s8 koste in die tijd 250,000 gulden..Mag je toch wat van verwachten..

  16. #35

    Standaard

    Goeie tip, over die garantie. En als je Audi ouder is dan twaalf jaar: je kunt die lijstjes misschien nog wel nieuwe bestellen, zo duur zijn ze vaak niet. En als een Audi eenmaal richting de 20 jaar gaat zijn ze meestal niet meer leverbaar. Dus als je je oudere Audi wilt houden dan zou ik een setje strips bestellen.

  17. #36

    Talking Velgen reiniger

    Ik heb bij mijn plaatselijke autogarage al eens 5 liter velgen reiniger gekocht. Het zat in een bus van 20 liter en moest het mengen 1:1 met water.
    Ik giet het nu dus kant en klaar uit mijn 5 liter kan in een plastic bakje en met een kwast maakt ik de velgen BRAND schoon. Het is echt wonder spul. Maar om terug te komen op de chroom lijsten, ik doe dit spul dus ook op het chroom.
    Met een kwast maak ik de lijsten om de ramen, de dakdragers, de grill en de logo's achter op mijn audi schoon, en ook als het weer er in zit word het weer als nieuw dus geen geboen of gewrijf maar gewoon met een kwast.
    Raad wel aan om het NIET te laten intrekken, dus met de kwast 1 ding schoon maken en METEEN met veel water afspoelen, Het brand namelijk ook iets op je huid dus er zit wel iets van zuur in.
    Ik gebruik het al jaren en het groom op mijn auto's is dus ook nog als nieuw.
    Succes.

  18. #37
    Giel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jansen A4 Bekijk Berichten
    Ik heb bij mijn plaatselijke autogarage al eens 5 liter velgen reiniger gekocht. Het zat in een bus van 20 liter en moest het mengen 1:1 met water.

    Heb je toevallig een merk van dat spul ?

  19. #38

    Standaard

    Nee maar moet morgen toch nog naar de garage want mijn stoel verwarming doet het niet.
    Zal dan even de naam van dit wonder spul vragen en post het wel effe op het forum.

  20. #39
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Lekker spul............................not
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  21. #40
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jansen A4 Bekijk Berichten
    Ik heb bij mijn plaatselijke autogarage al eens 5 liter velgen reiniger gekocht. Het zat in een bus van 20 liter en moest het mengen 1:1 met water.
    Ik giet het nu dus kant en klaar uit mijn 5 liter kan in een plastic bakje en met een kwast maakt ik de velgen BRAND schoon. Het is echt wonder spul. Maar om terug te komen op de chroom lijsten, ik doe dit spul dus ook op het chroom.
    Met een kwast maak ik de lijsten om de ramen, de dakdragers, de grill en de logo's achter op mijn audi schoon, en ook als het weer er in zit word het weer als nieuw dus geen geboen of gewrijf maar gewoon met een kwast.
    Raad wel aan om het NIET te laten intrekken, dus met de kwast 1 ding schoon maken en METEEN met veel water afspoelen, Het brand namelijk ook iets op je huid dus er zit wel iets van zuur in.
    Ik gebruik het al jaren en het groom op mijn auto's is dus ook nog als nieuw.
    Succes.
    Klinkt mij erg agressief. Liever de old fashioned poetsmethode..... Hoeveel jaar gebruik je het zo?
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •