Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 97

Onderwerp: Hoe vaak poetsen jullie je auto?

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flebbie Bekijk Berichten
    maar zit je auto nog strak in de lak waarom zou je er dan een laagje af willen poetsten? in mij ogen volstaat dan een simpel sopje, blijft je lak juist langer mooier toch?
    Als je auto nooit in de zon staat er vliegt nooit een vogelpoep op, pikt never modder, vuil, spoorwegslijpsel, wegenteer, grind/stof/vet op (kortom hij staat in een museum?). Nee, dan lijkt het me niet nodig.

    Maar lak kan qua onderhoud, hechting van vuil e.d. best wel een glad laagje hebben hoor. Bovendien heeft de glans van lak niet het eeuwige leven, die moet je in stand houden (als je dat belangrijk vind).

  2. #42

    Standaard

    Elke week wassen ????
    Hebben julie niks anders te doen .... Ik hou van mijn auto, heb er echt naar gezocht om deze te vinden, maar elke week. Besteed de tijd liever aan de dame of zo.

    Eén keer in het jaar of zo, maar dan wel goed, met swissvax spul. Hoeft het ook niet zo vaak, zelfs beter van niet lijkt me. Leren bekleding uiteraard twee keer per jaar effe.

    Auto was straten kunnen inderdaad niet zonder krassen, ik heb het laatst een keer gedaan, meteen krassen op mn 18" velgen en zij weten dan natuurlijk van niks. Nee hoor meneer die krassen zullen er al op gezeten hebben. Zelfde een keer met een antenne op mn oude golfje. Waardeloos.

    Mvg Erik

  3. #43
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Eén keer per jaar wassen lijkt me echt te weinig eerlijk gezegd..

  4. #44
    johnbonke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Vroeger stond ik elke week mijn auto te wassen. Kreeg zelfs een naam in de buurt. Heb 5 jaar een lease auto gehad en sindsdien gewoon door de wasstraat. Nu heb ik weer een eigen auto en het begint wel weer te jeuken. Ik heb een zwarte a4 en daar zie je echt alles op. De vorige lease-lullo eigenaar is er ook mee door de wasstraat geweest. Ik denk dat ik hem binnenkort maar eens door een bedrijfje hier in de buurt helemaal laat reinigen en poetsen. Dan is het zwaarste gebeurd. Daarna ga ik het wel weer zelf doen.

    In het najaar en in de winter gaat de auto gewoon door de wasstraat hoor. Wel een goede wasstraat dan.

  5. #45

    Standaard

    Hier verschilt het aantal keren wassen van auto tot auto...
    De passat wordt 1x per week gewassen... Zwart is een mooie kleur, ma je ziet er alles op... Ma de zin ontbreekt vaak om hem meer te wassen... Als ik em nu was, is ie achter 3 uur terug vuil van alles wat uit de lucht valt van stof...

    De a6 wordt minstens 2x per week gewassen... 1x door de week om te zorgen da het vuil ni te erg wordt en de velgen niet fel te laten afzien van het remstof... En 1x in het weekend, dan wordt hij extra goed onder handen genomen... Dan krijgt hij een uitgebreid badje...
    Waxen en kleien gebeurt meer dan nodig is, normaal 1x per maand (soms 2maand), ma de laatste tijd is het wat meer dan voorzien... Ik ben al ieder week ermee bezig geweest... Mij valt altijd vanalles op ;-) ook al ziet mijn ventje niks...
    Maar ik heb geluk met de producten... Heb nog nooit zulke makkelijk handelbare producten gebruikt gehad als nu... Dus auto's wassen, waxen en kleien is een zaligheid geworden

    De wasstraat is uit den boze bij ons... Ben der ooit 1x met de passat ingeweest en toen de auto klaar was, zaten er meer kretsen en schrammen op me lief was... Sinds de auto opnieuw gespoten is, is het enkel nog met de hand wassen... Den a6 is altijd al met de hand gewassen...

    xxx


  6. #46

    Standaard

    Mijn hemel ... 2x per week wassen en 1 a 2x per maand poetsen? Waar haal je de tijd vandaag zeg ... met de beste wil van de wereld zou ik dat nog niet voor elkaar krijgen...

    Voor mij geld
    A2 Wassen: Min. 1x p/maand
    A2 poetsen: 1x per half jaar
    Competition wassen: Min. 1x p/2mnd (ivm minder kilometers)
    Competition poetsen: 1x per half jaar
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #47
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikH Bekijk Berichten
    Elke week wassen ????
    Hebben julie niks anders te doen .... Ik hou van mijn auto, heb er echt naar gezocht om deze te vinden, maar elke week. Besteed de tijd liever aan de dame of zo.

    Eén keer in het jaar of zo, maar dan wel goed, met swissvax spul. Hoeft het ook niet zo vaak, zelfs beter van niet lijkt me. Leren bekleding uiteraard twee keer per jaar effe.

    Auto was straten kunnen inderdaad niet zonder krassen, ik heb het laatst een keer gedaan, meteen krassen op mn 18" velgen en zij weten dan natuurlijk van niks. Nee hoor meneer die krassen zullen er al op gezeten hebben. Zelfde een keer met een antenne op mn oude golfje. Waardeloos.

    Mvg Erik
    De dame het mee laten doen in bikini, zo combineer je 2 liefdes En zo is er affectie voor iedereen
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  8. Ad
  9. #48
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag de VFR even snel gewassen en gepoetst... (voor het eerst in ~2 maanden)

    En de A3 flink gewassen en goed gepoetst ... (voor het eerst in ~3 maanden)
    M'n meissie duwt 'm wel eens door de wasstraat .... maar hij was nu echt héél erg smerig.

    Hij blinkt nu weer als nieuw ... en da's altijd wel lekker..
    One liter, driver's licence eater...


  10. #49

    Standaard

    Als het lekker weer is vind ik autowassen absoluut geen straf. Je bent buiten in de frisse lucht je hobby (auto) aan 't mooi maken. Bovendien is 'poetsen' goed voor je conditie! De één loopt een rondje door het bos, de ander poetst z'n auto om een beetje fit te blijven...
    M'n A8 was ik ongeveer 1 x per 2 à 3 weken. Paar keer per jaar de waslaag aanvullen en één à twee keer per jaar een full detail.
    Met de Lupo worden veel meer kilometers gemaakt en die wordt (bijna) iedere week wel even gewassen. Omdat 'ie goed in de was staat is alleen wat shampoo genoeg om 'm weer te laten glimmen. Wel bijhouden met een duurzame was en twee keer per jaar een full detail.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    37
    Posts
    38
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Was mijn auto wekelijks soms zelfs 2 keer ivm de laag grond die erop ligt.
    En doe gemiddeld om de 2 maanden een detail om de kleine krasjes die er toch weer op zijn gekomen weg te halen
    Waxen is meestal 1 keer in de maand en voor de winter breng ik een laag of 3 Colli 845 aan en een paar laagjes Meguiars M16 om hem goed te beschermen en dan spoel tussendoor de evt zout er nog af.. is een leuke hobby voor mij (die op een buitenweg wont)

  12. #51

    Standaard

    Sjit, halve vrijdag mijn B3 gepoets, was in 5 jaar niet zo vuil geworden sinds mijn EPS ritje... om maar te zwijgen van de roestspetters van het slijpen die toch nog ongewild de weg naar de lak vonden... gelukkig verdwenen ze snel toen ik boos ging kijken..!

  13. #52

    Standaard

    Vandaag ook weer een dagje gepoetst...
    De Ford Fiesta van m'n dochter:
    - wassen met een 'strippende' allesreiniger/shampoo
    - kleien met set van Meguiars
    - hele auto gepolijst met excentrische machine, witte LC-pad en Menzerna Super Intensive Polish
    - laagje Carlack68 nano systematic care
    - laagje Carlack68 long life sealant (acrylic wax)
    - banden met Meguiars
    - trims met Poorboys trim restorer
    Morgen het interieur nog even aanpakken en dan kan 'mevrouw' weer op pad...

    Waarom is deze auto met acrylic wax behandeld en geen carnauba?
    Carlack68 longlife wax moet een jaar bescherming bieden. Da's handig want zo vaak krijg ik de kans niet om haar autootje onder handen te nemen. Zo nu en dan even wassen en klaar!
    Waarom polijsten? Deze Fiesta is 13 jaar oud en altijd gewassen in de 'krasstraat'. Dan krijg je dit:


    Hier was ik bezig; de bovenste helft was nog origineel, het onderste gedeelte is gepolijst:


    Helemaal polijsten die Fiesta (halve dag werk) en je krijgt dit resultaat:

  14. #53

    Standaard

    Ik heb sinds maandag mijn nieuwe a3, ik heb hem vandaag al voor de 3de keer gewassen. Het is ook een witte dus ... Ge ziet er letterlijk alles op.
    Normaal was ik hem wekelijks, mijn vorige auto dus

  15. #54
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.586
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    @JM: dochter mag wel ERG blij zijn met zo'n papa

    goed werk!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  16. #55
    boxy&boraman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    387
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Indien nodig iedere week, uiteraard met het handje.
    Wasstraat zou verboden moeten worden.

    Als het vriest, lekker binnen in de garage naast de verwarming.
    Audi A5 SB S-Line 2013
    Porsche Boxster PDK 2012. VAG-COM Zuid limburg
    VW Caddy TDI 2015

  17. #56
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard

    Standaard wel elke week wassen (vaker 2x per week,en nooit wasstraat)

    EN standaard elke maand in de wax,liever elke 2 weken nog
    Laatst gewijzigd door Marc R; 12-04-09 om 12:02.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  18. #57

    Standaard

    Voor mij verschilt het:
    Opel: Wasstraat. Daar zaten al tig krassen op toen ik hem kocht. Kan moeilijk nog ernstiger worden, boeit me ook niet. De opel is voor de kilometers. Verder wel regelmatig zuigen en dashboard reinigen zodat de auto fris is van binnen.
    TT: 1 maal per jaar volledig reinigen binnen en buiten: Kleien, waxen, softtop impregneren, leren stoelen waxen, interieur cleanen, velgjes cleanen, uitlaatjes cleanen, alle zwarte plastic delen zwart maken, etc. De rest van het jaar bijhouden, wax nog 1 of 2 maal aanbrengen. Aangezien de TT 's nachts altijd binnen staat heeft deze erg weinig te lijden.
    Net gisteren en vandaag de TT weer gedaan. Dat was even flink zweten, maar het resultaat is errug fraai.....
    Laatst gewijzigd door VagOrBust; 12-04-09 om 20:52.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  19. #58
    AUDISBY's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    42
    Posts
    655
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    leuk verhaal, mijn auto wordt 6x per week met de hand gewassen. ben woonachtig in Indonesia dus heb makkelijk lullen.... mijn driver heb ik 10x voorgegaan hoe hij netjes (dus 2 emmers etc etc) een auto wast, en dat doet hij perfect! Waxen, kleien ga ik wel zelf doen als m'n A6 5000KM gelopen heeft, over een maandje denk ik!
    Audi A6 2.8 Quattro 2008
    SuperSprint exhaust, Vellano VSY 21'', Coilovers KW v3

  20. #59

    Standaard

    Een driver bij m'n auto, dat lijkt me ook wel gemakkelijk...
    Hoeveel Audi-dealers heb je eigenlijk in Indonesia?
    Het lijkt me meer een land voor Toyota's en dan het liefst met AWD.

  21. #60
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    zo vandaag even aan mijn audi gepoetst... ik vind hem weer mooi en wat vinden jullie er van ?


    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •