Bekijk Poll Resultaten: Voldoende resultaat

Stemmers
3. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    1 33,33%
  • Nee, kan nog beter

    2 66,67%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

  1. #1

    Standaard 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Vandaag heb ik het licht gezien.
    Het was zo mooi weer en niet te koud of te warm en ik vond dat mijn Sportback wel weer eens uit de winterslaap mocht komen.
    Ik ben maar begonnen met het wassen van de auto, stap 1.
    Vervolgens en ik met Klei en vervolgens met de Mothers spray aan de gang gegaan 2.
    Hierna heb ik Poorboys Black Hole uit de kast getrokken 3.
    Vervolgens de kauwgomballen wax van Poorboys stap 4.

    Nadat dit alles gedaan was heb ik de winterbanden eraf gehaald en mijn nieuwe setje eronder gezet.

    En dit is het resultaat.
    Ik heb pas mijn stoeltjes nog met Poorboys leer crème behandeld.

    producten zijn afkomstig van Carclean
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    03/2018 Audi Q5 8RO 2.0T 3.) 01/2014 tot 01/2018 A4 B8 Avant 2010 1.8TFSI S-line 212 PK/ 330NM by ABT 2.) 02/2008 tot 11/2013 A3 8PA 2005 2.0TFSI DSG Ambition 242 PK/ 380NM by Hartog 1.) 05/2005 tot 02/2008 A3 8P 2004 1.6 Attraction 102 PK

  2. #2

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Blijft toch een schitterende auto, met heerlijke techniek in het vooronder en aan het andere einde van de versnellingspook.

    Poetsresultaat is ook keurig, vooral die velgen zijn er van opgeknapt! Zijn dit de oude van 030? Staat hem errug goed!
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  3. #3

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Staat erg netjes die wielen, ik ben nooit zo van donkere velgen, maar dit vind ik wel mooi.
    Voor wat betreft het peotsen; ik denk dat er wel meer uit te halen is... Ik mis de echte wet-look. Ik denk dat je met een lichte polish (SSR1 met een DAP) een heel eindje verder komt...

    Blackhole is top spul, werkt erg goed, maar is meer maskeer dan echt een swirl remover. En hoe gladder je lak voor afwering, hoe meer glans je krijgt....
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  4. #4

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Nee dit zijn niet de oude velgen van 030. Heb deze zo gekocht.

    Ik heb geen DAP500 maar een vriend van me wel.
    Ik durf het eigenlijk niet aan om daarmee aan de slag te gaan.
    Wellicht moet ik toch eens naar zo'n meet and greet gaan van Carclean.nn, om mijzelf te laten overtuigen.

    Je hebt wat dat betreft gelijk Joeltje. Ben ook nooit enthousiast geweest over donkere velgen.
    Sterker nog!! Ik heb de RS4 wielen nooit geambieerd, en nu heb ik ze...
    Maar toen ik deze zag was ik echt verkocht.
    03/2018 Audi Q5 8RO 2.0T 3.) 01/2014 tot 01/2018 A4 B8 Avant 2010 1.8TFSI S-line 212 PK/ 330NM by ABT 2.) 02/2008 tot 11/2013 A3 8PA 2005 2.0TFSI DSG Ambition 242 PK/ 380NM by Hartog 1.) 05/2005 tot 02/2008 A3 8P 2004 1.6 Attraction 102 PK

  5. #5

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Nou je hebt handmatig toch ook mooi werk geleverd hoor! ook wel eens belangrijk om te horen! Spierballenwerk is pure voldoening!


  6. #6

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    ziet er netjes uit ! wellicht dat de mindere kwaliteit van de foto's ook een slechter "resultaat" geven dan het werkelijk is

  7. #7
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert_montfrooij Bekijk Berichten
    Ik heb geen DAP500 maar een vriend van me wel.
    Ik durf het eigenlijk niet aan om daarmee aan de slag te gaan.
    Wellicht moet ik toch eens naar zo'n meet and greet gaan van Carclean.nn, om mijzelf te laten overtuigen.
    Met een DAP moet je wel heel lang en hard op je machine leunen op 1 plek om daar schade mee aan te richten.
    Zie het maar als een mechaniche poetsarm, ding is foolproof.
    Kan je zeggen dat het met de juiste producten en pads een verademing is, ook qua resultaat!
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  8. Ad
  9. #8
    MenW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Posts
    500
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Gisteren de auto even snel gewassen in de wasbox, afgespoten, beete Maguiars in de emmer, afnemen en afspuiten met glansdroger.
    Gaat prima, maar wat schrik ik....
    Plots zie je krasjes van mensen die niet uitkijken van een andermans's bezit, krasje hier, krasje daar....
    Gepoetst met ander spulletje Mag's, maar helaas poets ik ze er nu niet uit.
    Iemand enig idee of dit lukt met een DAP?
    Woaaaww, wat een power!!!

    Audi 4 ever

  10. #9

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Het zal me niet in dank worden afgenomen, maar of je nu met een DAP of met de hand zulke probleempjes hebt, op beide manieren kun je een oplossing creeeren. Ik bedoel het maakt het niet tot een tovermachine die alles oplost. Het is gewoon een goed hulpmiddel.

    post eens een foto van het probleem in een eigen topic en je zult zien de adviezen stromen binnen.

  11. #10

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Dat roept ook niemand, het is aleen een machine, waar je relatief erg veilig, zeer nette resultaten kunt halen... Ik heb hier twee topics, een A4 en een A3, dat waren mijn eerste keren...

    Als je na denkt kun je met de DAP veiliger, meer resultaat behalen. Hand is heerlijk hoor, voldoening is veel groter, tot je echt swirls weg wilt halen, en je na 2 uur poetsen nog steeds krassen ziet... De Dap maakt het gewoon wat "sneller" en "beter" kwa afwerking...

    Of je krassen kunt verwijderen hangt af van hoe diep ze zijn. dat kan niemand uit tekst bepalen. Een foto zal helpen, maar ook dan, het blijft een lastige. Proberen echter kan altijd!
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  12. #11
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Het zal me niet in dank worden afgenomen, maar of je nu met een DAP of met de hand zulke probleempjes hebt, op beide manieren kun je een oplossing creeeren. Ik bedoel het maakt het niet tot een tovermachine die alles oplost. Het is gewoon een goed hulpmiddel.
    Vroegah was alles beter.................. maar zo'n machientje werk fijner en het resultaat nog mooier.

    Laatst gewijzigd door rolf; 08-03-10 om 20:56.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  13. #12

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Dat wel natuurlijk... Alleen 'het probleem' an sich is ook met de hand te beoordelen.
    Anyway, na een maand de coupé ook weer eens gewassen. lekkere diepe hiep op mijn spiegelpoot..
    Rare plek en geen idee hoe het komt. zodra ik eenmaal per week mijn auto was is er nooit wat loos. Laat ik het een tijdje schieten ontdek ik allerlei frutsels en friemels van derden... So, i Know what you mean MenW!

  14. #13
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Ik heb het ook altijd met de hand gedaan.............maar met een DA krijg je gewoon een beter resultaat.
    Dat kan ook niet anders, als je het aantal poetsbewegingen met de hand moet maken die een DA maakt, sta je een jaar op je motorkap te boenen ipv een uur, en de gebruikte produkten zijn daar op aangepast, op machinaal gebruik.
    Volgende stap is een rotary............heb hem net besteld bij CC, de PRO900, van de zomer eens kijken hoe dat werkt.
    Heb hier nog een mooie A4 om dat uit te proberen. Krassen zat
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  15. #14

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Maar wat is nou die klei?

  16. #15

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd



    Haalt alles van je lak dat je met wassen niet weg krijgt (en je zult schrikken hoeveel dat is!)
    Laatst gewijzigd door joeltje; 09-03-10 om 06:36.
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  17. #16

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Ik wil mijn auto wel ter beschikking stellen hoor voor een DAP test.... Maar dan wel helemaal hahhah
    03/2018 Audi Q5 8RO 2.0T 3.) 01/2014 tot 01/2018 A4 B8 Avant 2010 1.8TFSI S-line 212 PK/ 330NM by ABT 2.) 02/2008 tot 11/2013 A3 8PA 2005 2.0TFSI DSG Ambition 242 PK/ 380NM by Hartog 1.) 05/2005 tot 02/2008 A3 8P 2004 1.6 Attraction 102 PK

  18. #17
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolf Bekijk Berichten
    Volgende stap is een rotary............heb hem net besteld bij CC, de PRO900,
    Wat is het verschil tussen een DAP500 en de DAP PRO900 Rotary ? Ik haal het niet uit de website van carclean.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  19. #18
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    hij ziet er weer netjes uit hoor!
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  20. #19

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golfer Bekijk Berichten
    Wat is het verschil tussen een DAP500 en de DAP PRO900 Rotary ? Ik haal het niet uit de website van carclean.
    De DAP is excentrisch en roterend, de Rotary alleen roterend.
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  21. #20

    Standaard Re: 4 stappenplan vandaag gehanteerd

    Dacht ik ook al eigenlijk, maar twijfelde omdat 'DA'P. toch voor 'Dual Action' staat?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •