Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 126

Onderwerp: polijstmachine oordeel?

  1. #1

    Standaard polijstmachine oordeel?

    iemand enige ervaring hier mee?

    20 euro niet veel geld, denk dat het niet veel bijzonders is en de moeite niet waard is om t kopen wat jullie?

    http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl...ndex_12390.htm
    Laatst gewijzigd door R010; 13-04-10 om 18:05.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Waardeloos ding, kun je beter die 20 euro aan poetsmiddel uitgeven. Heeft niet genoeg power.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Heb je inderdaad helemaal niks aan, behalve dan misschien om wax mee uit te poetsen, verder heeft dit ding helemaal geen kracht om te kunnen polijsten, even drukken en hij staat stil.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Uitpoetsen lukt ook niet, BTDT. Je hebt zo'n 'haakse slijper-model' nodig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Werkt inderdaad alleen in the amazing Mike show.

    Exentrische of rotorende polijstmachine inderdaad.
    Beter te starten met de exentrische.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #6

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Betere optie is van diezelfde firma (Parkside) een excentrische schuurmachine kopen en dan los wat polijst/poets pads regelen. Ben je voor een euro of 35 klaar aan machine en voor 20 euro heb je wat pads met verschillende grof/fijnheden.
    Werk prima! (En de buren weten dat je thuis bent!)

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Inderdaad, bestel ook een gehoorbeschermer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Hahaha, hij klinkt alsof je je auto in een uurtje kaal hebt voor de spuiter. Maar als je'm kent issie best lief!

    oja... kleine kanttekening ik lees wat over kracht uitoefenen.. eigenlijk is dit bij geen enkele machine de bedoeling. De pad en het eigen gewicht zou voldoende moeten zijn. op je machine 'hangen' om beter te gaan polijsten is alleen maar slecht.

    De machine werkt. (maar idd, de machine werkt vast niet, zoals TonCoronel aangaf)
    Laatst gewijzigd door tom; 06-04-10 om 15:08.

  10. #9
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    oja... kleine kanttekening ik lees wat over kracht uitoefenen.. eigenlijk is dit bij geen enkele machine de bedoeling. De pad en het eigen gewicht zou voldoende moeten zijn. op je machine 'hangen' om beter te gaan polijsten is alleen maar slecht.

    De machine werkt. (maar idd, de machine werkt vast niet, zoals TonCoronel aangaf)
    Nouuuuuuuu, met een polish of iets dergelijks, toch wel lichte druk uitoefenen.
    Als ik niet ietsje druk uitoefen, vliegt hij alle kanten op of heeft weinig effect. (Afhankelijk van de pad)

    Eigenlijk is de beste methode gedurende de "hit" je druk af te bouwen.
    De eerste seconden zijn de schuurmiddelen het grofst en kun je kracht gebruiken voor
    de eerste "klap" aan de lak. Dan naar mate je tijd vordert, druk afbouwen zodat je polijstwerk steeds
    fijner wordt. Gebruikelijk bij roterend poetsen, maar ook effectief als je met de exenter aan de gang gaat.

    EN DIE PARKROMMEL MAAKT WEL VEEL HERRIE INDERDAAD.......
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  11. #10

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Hahaha. ik zeg ook niet: leg de machine op de motorkap en steek de stekker in het stopcontact.
    (Hangen op je machine, zeker niet als ie al voldoende zwaar is van zichzelf is dan niet nodig)

    Sja 'Parkrommel'... mijn schuurdertje doet het best goed hoor (en die is zwaar genoeg om niet extra te drukken).

  12. #11
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Hahaha. ik zeg ook niet: leg de machine op de motorkap en steek de stekker in het stopcontact.
    (Hangen op je machine, zeker niet als ie al voldoende zwaar is van zichzelf is dan niet nodig)

    Sja 'Parkrommel'... mijn schuurdertje doet het best goed hoor (en die is zwaar genoeg om niet extra te drukken).
    Grapje hoor, prijs/kwaliteit is vast hoog, maar ik schrok van de herrie die hij maakt.

    Ik heb een flex die niet heel goedkoop was (ook niet schreeuwen duur trouwens) als roterende machine
    Maar als ik de jongens hoor met de fluister festool machientjes.....tjonge wat een verschil in geluid zeg.
    Daar gaat ook een stukje geld in zitten dus.

    Ik heb trouwens een erg goede machine, die in staat is meer dan 200 pond druk te leveren........
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  13. #12

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Toevallig beide vorige week in mijn handen gehad. Verschil in gewicht is een heel heelal ipv een werelddeel. (Flex/Festool)
    Daarom zei ik dat druk uitoefenen bij vele masjienes niet echt nodig is, die hebben van huis uit een lekker gewichtje.
    Maar ook dit scheelt van geval tot geval.. mijn strekking was een beetje, ga niet met je volle gewicht hangen op die dingen, dan is er echt iets niet lekker in de werkwijze.

  14. #13
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    exact.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #14

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    aha ik zie t al dit wordt dus niks hahaha kan ik beter voor deze gaan dus

    http://www.carclean.nl/product/DAP/P...R__101724.aspx

    bedankt voor jullie reacties!

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Dat is zeker een goed apparaat. Als je wat simpeler wilt beginnen kan het ook nog wel voor een paar tientjes minder, bijvoorbeeld bij de Kijkshop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat is zeker een goed apparaat. Als je wat simpeler wilt beginnen kan het ook nog wel voor een paar tientjes minder, bijvoorbeeld bij de Kijkshop.
    joh dus deze is eigelijk even goed als die van carclean?

    heb aardig was krasjes op me auto zitte die ik er uit wil proberen t poetsen/polijsten.

    http://www.kijkshop.nl/product/20640...hine-fcp-180k/
    Laatst gewijzigd door R010; 06-04-10 om 16:49.

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Daar heb ik wel eens mee gewerkt, best een goed apparaat voor de amateur-poetser.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Daar heb ik wel eens mee gewerkt, best een goed apparaat voor de amateur-poetser.
    aha okee bedankt!

    alleen snap ik 1 ding niet, die dure machines hebben allemaal zn 500 watt en die van de kijkshop 1400 watt???

    hoe ken dat?

  20. #19
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    500 watt zijn excentrische machines (Dual Action) en de andere roterende machines.

    Just my 2 cents... als je geen kaas gegeten hebt van roterend poetsen, laat dan die Ferm van de Kijkshop links liggen, je kunt daar je lak mee verpesten als je niet de juiste techniek en middelen bij gebruikt... Dat is met een dual action machine zoals de DAP500 vrijwel onmogelijk tenzij je 'm op je auto laat vallen...
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  21. #20

    Standaard Re: polijstmachine oordeel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A-tje Bekijk Berichten
    500 watt zijn excentrische machines (Dual Action) en de andere roterende machines.

    Just my 2 cents... als je geen kaas gegeten hebt van roterend poetsen, laat dan die Ferm van de Kijkshop links liggen, je kunt daar je lak mee verpesten als je niet de juiste techniek en middelen bij gebruikt... Dat is met een dual action machine zoals de DAP500 vrijwel onmogelijk tenzij je 'm op je auto laat vallen...
    ik heb ckr geen kaas gegeten van poetsen etc. ik lust namelijk geen kaas!

    maargoed doet er niet toe ik zie t verscheel niet ze draaien allebij toch gewoon rond? excentrisch of roterend allebij draaien ze toch?

    maar jij zegt dus dat die van carclean beter aan t raden is en dat ik daar niet mee in de fout ken gaan..?

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •